NEJVÍCE DESET PROCENT - Euro.cz

Přihlášení

NEJVÍCE DESET PROCENT

, Erich Handl,
NEJVÍCE DESET PROCENT
Zdroj: Euro.cz

Hromadné slevy

Tuzemské firmy mohou při nákupu trojice či více automobilů počítat s výraznými slevami. Není divu, podíl hromadných prodejů (takzvaných fleetů) často pro výrobce, dovozce či dealera představuje polovinu jeho obratu. To se v Česku týká například mladoboleslavské Škodovky nebo Fordu. Zajímavé je podívat se, jak se strategie jednotlivých značek při hromadných prodejích liší. Někteří prodejci poskytují slevy v řádu pouhých několika procent, další se nebojí jít až do podstatně vyšších částek. Jiní svoji strategii úzkostlivě tají. Při nákupech často hraje roli také propracovaný systém věrnostních slev, tedy jakýchsi bonusů, které berou ohled na předchozí obchody s daným zákazníkem. Systémy slev využívají nejvíce autopůjčovny, instituce typu pošty či policie, ale také velké společnosti, jejichž autopark čítá desítky či stovky automobilů. Renault vede. Zřejmě nejlákavější nabídku pro velkou firmu, která chce obnovit svůj autopark, má Renault. Francouzský výrobce si v České republice dlouhodobě udržuje co do počtu prodejů čtvrté místo. Už při odběru deseti vozů může klient počítat v průměru s desetinovou slevou. To znamená, že podnik získá jeden automobil zdarma. „Při nákupu více kusů záleží na individuálním posouzení, říká mluvčí Renaultu Jitka Skaličková. Dodává, že hromadných slev Renaultu využívají především firmy z oblasti služeb, potravinářství a průmyslu. Za všechny lze jmenovat například autopůjčovnu Avis. Dravý VW. Podobně agresivní politiku má třetí nejúspěšnější automobilová firma v Česku Volkswagen. Ten ovšem poskytuje na deset aut slevu v průměru o dvě procenta nižší než Renault. „O deseti procentech lze hovořit až u větších nákupů, říká tuzemský zástupce koncernu Jan Klíma.…

Článek je součástí sekce Premium a je dostupný jen pro předplatitele

Už máš předplatné?