Nejlepším výrobcem myšlenek je klient sám - Euro.cz

Předplatné

  • 49x týdeník Euro
  • 30x Speciál
  • Přístup k premium článkům
  • Web bez reklam
  • Týdeník v elektronické podobě
Výhody předplatného

Přihlášení

Nejlepším výrobcem myšlenek je klient sám

, Markéta Mazancová,
Nejlepším výrobcem myšlenek je klient sám
Zdroj: Euro.cz

Kdo poprvé vstupuje do podnikání, musí si vždy připravit mačetu, aby se prosekal nepřehlednou džunglí reklamy

Přijde začínající podnikatel do reklamní agentury a žádá zpracování komplexní reklamy. Zní to jako první věta vtipu. Je to totiž velmi zeširoka pojaté zadání práce a otázka, na niž nelze odpovědět během pár minut. Pojem marketing je pro laika nepřehledný les možností, v němž se dá snadno ztratit. Jak řekl jeden z nejznámějších blogerů ze světa marketingu Mark Schaefen: „Pokud někdo používá ‚jednoduchý‘ a ‚marketing‘ v té samé větě, utíkejte.“

Cíl je jasně stanovený – podnikatel chce dostat ze zákazníka co nejvíc peněz. A není lepší cesty než probudit v zákazníkovi tak velkou touhu po vašem zboží, že začne shánět peníze, kde se dá. A to jen proto, aby si váš produkt či službu mohl dovolit. A třeba se i kvůli vydaným penězům zadluží.

To je sen každého marketéra.

„Reklama není žádná věda,“ vysvětluje David Křiváček ze společnosti Le West. „Není třeba mít žádné speciální vysokoškolské vzdělání. Co naopak potřebujete, je obrovské množství selského rozumu a kreativity,“ uvažuje dál sedmadvacetiletý marketingový a mediální poradce, „nejlepší cestou je, když se zákazník stane spolu s marketérem výrobcem myšlenek. Nikdo vám totiž neřekne o produktu a službách firmy víc než klient sám. Zároveň je ale třeba klienta usměrnit tak, aby se v některých fázích výroby reklamy držel dál. Každý máme svoje řemeslo, a tak je to i s marketingem – klienti by nám v určité fázi neměli lézt do zelí.“

Logo…

Článek je součástí sekce Premium a je dostupný jen pro předplatitele

Už máš předplatné?