Kdo s koho - Euro.cz

Předplatné

  • 49x týdeník Euro
  • 30x Speciál
  • Přístup k premium článkům
  • Web bez reklam
  • Týdeník v elektronické podobě
Výhody předplatného

Přihlášení

Kdo s koho

, Jakub Veselý,
Kdo s koho
Zdroj: Euro.cz

Na navýšení kapitálu v craftu není ani teď pozdě Kdo sleduje českou pivní scénu, určitě si položil otázku, kolik tu těch pivovarů může ještě vzniknout? Letos se jejich počet přehoupl přes pětistovku. Když jsem v roce 2012 začal vařit pivo pod vlastní značkou, bylo u nás pivovarů okolo sto padesáti. Konkurenční tlak postupně rostl a loni se objevili první odpadlíci. Víc pivovarů znamená i větší tlak v hospodách na každý jeden výčepní kohout. Pryč je doba, kdy jsem vezl do jedné hospody osm třicetilitrových sudů svrchně kvašeného „ejlu“ a do druhé dalších šest. Pravdou je, že „české pivní obrození“ nabralo v minulých letech na síle, a tak se třeba u nás objemy jednotlivých rozvážek nezměnily. Jen se těch 14 sudů rozdělí mezi deset nebo 12 hospod, kaváren a bister.

Je jasné, že současná krize přinese oběti mezi pivovary i hospodami. Těžko soudit, jestli nastane i změna v poptávce po řemeslném pivu. Troufnu si říct, že Češi už toho vědí o pivu celkem dost a zároveň si zvykli na diverzitu, takže se nejspíš hluboko do dob minulých nevrátíme. Jedna osobní spekulace. Jan Šuráň, prezident Českomoravského svazu minipivovarů, nedávno někde zmiňoval, že současnou krizi nepřežije čtvrtina minipivovarů. Já bych to tak černě neviděl. Cesta z bitevního pole nemusí znamenat jen krach a úprk, ale i akvizici a posílení.

Každý pivovar hledá cestu z krize.

Každý trochu jinak. Někteří cílí dál na retail a gastro, někteří na cílového zákazníka. Když mi do schránky přistál e-mail ostrovského Rudohoru s nadpisem…

Článek je součástí sekce Premium a je dostupný jen pro předplatitele

Už máš předplatné?

Chci se stát předplatitelem

Délka předplatného



  • 49x týdeník Euro
  • 30x Speciál
  • Přístup k premium článkům
  • Web bez reklam
  • Týdeník v elektronické podobě

Způsob platby


Kam doručíme časopis?

Doručovací údaje

Fakturační údaje

Firemní údaje