ČEZ útočí v Berlíně. Angažuje se v mediálním domě i ve fotbalovém klubu - Euro.cz

Předplatné

  • 49x týdeník Euro
  • 30x Speciál
  • Přístup k premium článkům
  • Web bez reklam
  • Týdeník v elektronické podobě
Výhody předplatného

Přihlášení

ČEZ útočí v Berlíně. Angažuje se v mediálním domě i ve fotbalovém klubu

,
ČEZ útočí v Berlíně. Angažuje se v mediálním domě i ve fotbalovém klubu
Zdroj: Archiv

ČEZ se rozpíná v německé metropoli. Skrze dceru Kofler Energies zanechala stopu v bundesligovém klubu, „squatterském cirkuse" či mediálním domě.

Jednoho večera popíjel mediální magnát Georg Kofler víno se Stephanem Reimeltem, tehdejším šéfem technologického obra General Electric (GE) v Německu. Reimelt tvrdil, že není možné vybavit továrnu obnovitelným zdrojem tak, aby investice zůstala pro firmu nákladově neutrální. Kofler, který se vedle televize zajímal i o energetiku a vlastnil projektantskou společnost Kofler Energies, nesouhlasil. Oba manažeři se proto při skleničce vsadili.

Od té doby se staly dvě věci. Georg Kofler prodal Kofler Energies za 763 milionů korun společnosti ČEZ a Reimelt sázku prohrál. Společnosti spadající nyní už pod českého energetického obra se díky propojení téměř sedmi tisíců panelů s kogenerační jednotkou, baterií a zásobníkem tepla v berlínském závodě GE podařilo snížit spotřebu elektřiny o 25 procent a tepla o osm procent.

Výrobce energetické technologie díky tomu vyprodukuje i o 2,2 tisíce tun méně oxidu uhlíku ročně. To je v době rostoucí ceny emisních povolenek, debat o zdanění CO2 a závazku kancléřky Angely Merkelové dosáhnout do roku 2050 v Německu uhlíkové neutrality možná ještě cennější než nižší účet za samotnou elektřinu.


Chci se stát předplatitelem

Délka předplatného



  • 49x týdeník Euro
  • 30x Speciál
  • Přístup k premium článkům
  • Web bez reklam
  • Týdeník v elektronické podobě

Způsob platby


Kam doručíme časopis?

Doručovací údaje

Fakturační údaje

Firemní údaje