Výběr zpráv Protextu ČTK

Protext ČTK

Češi si oblíbili nákupy ze zahraničí

Globalizace je znát v každém odvětví a nakupování není výjimkou. Dnes lidé čím dál víc…

Zabezpečení vozu proti krádeži vám zlevní pojištění

Většina dnešních moderních vozů je zabezpečena alarmem, který vás upozorní na neoprávněné…

Immofinanz a O2 prodloužily své partnerství

Společnost Immofinanz prodloužila na konci roku 2018 smlouvu se společností O2, hlavním…

Žlutá, nikoliv zelená

04. června 2018, 00:00 - KER
04. června 2018, 00:00

Radim Jančura kritizuje predátorské praktiky, které sám před časem využíval

Žluté autobusy RegioJet Radima Jančury přidávají dva spoje na trase mezi Drážďany a Berlínem. Z osmi spojů tak bude deset a RegioJet tím posiluje pozici druhého nejsilnějšího hráče v domácí německé autobusové dopravě. Ano, tenhle počet stačí na to být v Německu druhý nejsilnější. Naprostou dominanci 95 procent tam má totiž zelený FlixBus. Jančurův konkurent, který deset měsíců od vjezdu na české silnice čelí kritice právě od Jančury, že používá predátorské ceny.

Jakkoliv příchod autobusů Radima Jančury na české silnice připomínal úplně stejný scénář, nyní je to v případě FlixBusu trochu jiný příběh. Firma, jak už víme, zcela ovládla Německo, skončili kvůli ní i dopravci v Rakousku či Polsku - buď úplně, nebo začali fungovat jako FlixBus. Firma samotná je totiž jen platforma, která poskytuje rezervační systém, marketing a další služby dopravcům, kteří pro ni jezdí. FlixBus je tedy potřeba vnímat jako globální investiční projekt a technologickou firmu, od níž investoři čekají dlouhodobou návratnost. To je jeho hlavní rozdíl oproti RegioJetu.

Jeho zástupci si udělali analýzu ekonomiky svého konkurenta na jednotlivých linkách. Vyšlo jí, že například na lince z Prahy do Brna by při 80procentní obsazenosti Flixbus jezdil na úrovni 53,6 procenta svých nákladů a každý spoj zhruba třemi tisíci musel dotovat. Podobně vyšly i další linky. Sama firma údaje popírá a říká, že její ceny jsou v pořádku.

Vraťme se zpět k porovnání vstupu obou firem do Česka. RegioJet tak trochu tušil, že nebude košer stěžovat si hned po vstupu FlixBusu, protože jeho praktiky kdysi budily stejný dojem. Teď už je ale deset měsíců pryč a podle Jančury skončilo hájení. Prý už nejde o marketing, ale údajné predátorství. FlixBus má proto na stole předžalobní výzvu. Jaký bude jeho další postup, nemusí RegioJet moc věštit. Stačí, když se opět ohlédne do své minulosti.


Sdílení

Líbí se Vám tento článek?
Sdílejte ho

Čtěte také

Komentáře

Finance
Kdy budou Velikonoce?
Na splátku hypotéky již Češi vynakládají téměř 50 % příjmu
GDPR po roce: bouře ve sklenici vody či obří byrokracie?
Kraje rozdělí 3 miliardy korun na nové kotle. Poslední vlna dotací pomalu startuje
Jak zdanit příležitostný příjem?
Auta
Obojživelné ZILy se nebály ničeho. Sloužily k záchraně…
V Ženevě se opět představí novodobý Stratos. Tentokrát s manuálem
Opravdu jsou levná auta spolehlivější? Ne, nejspolehlivější je Lexus a Porsche 911
Kvíz: Poznáte správně model auta podle těchto detailů?
FCE Italia a PSA prodlužují smlouvu o spolupráci
Technologie
Jak Elon zachránil současně Teslu i SpaceX (video s CZ titulky)
Unreal Engine 4 dostává podporu pro ray tracingové efekty a vykreslování ve hrách
Co je příležitostný příjem a jak se daní?
Intel prozradil 45W procesory 9. generace pro notebooky: osmijádra mají až 5,0GHz turbo
Cnews FM: Nebývale pozitivní události kolem studia Warhorse a bank [podcast]
Hry pro příležitostné hráče