Zaměřeno na Čínu - Euro.cz

Předplatné

  • 49x týdeník Euro
  • 30x Speciál
  • Přístup k premium článkům
  • Web bez reklam
  • Týdeník v elektronické podobě
Výhody předplatného

Přihlášení

Zaměřeno na Čínu

, Tomáš Pohanka,
Zaměřeno na Čínu
Zdroj: Euro.cz

Renault

PRAHA (tpk) – Zatímco automobilce Renault pomalu stárne modelová řada, její šéf Carlos Ghosn připravuje další expanzi. Cílovou destinací pro francouzský výsadek se má stát Čína.
Ghosn minulý týden na tokijském autosalonu oznámil, že jedná se dvěma čínskými městy o výstavbě továren. V zemi již produkuje vozy Nissan, vlastněný Renaultem ze 44 procent, nicméně Francouzi hodlají také těžit z růstu tamního trhu. Jedním z kandidátů na spolupráci je třetí největší čínská automobilka Dongfeng Motor, s níž založil joint-venture právě alianční partner Renaultu. Továrny Renaultu a Nissanu, jak říká Ghosn, však budou oddělené, „aby se nezamlžovala jejich odpovědnost a finanční výsledky“. O tom, jak dlouho budou jednání trvat, šéf koncernu nehovořil. Podotkl pouze, že v případě Nissanu se rozhovory protáhly na tři roky.
V jiných teritoriích bude Renault naopak patrně usilovat o to, aby závody Nissanu zařadily do své produkce levnou Dacii Logan. Model se zatím vyrábí pouze v Rumunsku a překonává předpokládané prodeje. Během letošního roku by se měl dostat na hranici 150 tisíc, v příštím roce chce automobilka prodat přes 200 tisíc těchto vozů. V úspěšném tažení by Loganu mělo pomoci uvedení dieselového motoru a také rozšíření výroby do závodů Renaultu v Brazílii, Maroku, Indii, Íránu, Kolumbii, Turecku a Rusku. Nissan představuje potenciál na dalších rozvíjejících se trzích, kde Renault továrny nevlastní: v Jihoafrické republice, Mexiku a případně v Číně.
Francouzská automobilka nedávno odložila představení nové generace modelu Twingo na rok 2007, jelikož prodeje podobně koncipovaného většího Modusu zůstávají za očekáváním. Hlavní novinkou podzimu proto u Renaultu zůstává model Clio. Tento týden Renault oznámí výsledky za tři čtvrtletí. Počátkem února příštího roku by mělo být jasněji i ohledně jeho strategických plánů: Carlos Ghosn má totiž předestřít budoucnost na další tři roky.

Ohodnoťte tento článek
Diskuze