Z byznysu do politiky a zase zpátky

03. prosince 2012, 00:00 -
03. prosince 2012, 00:00

Příběh manažera

Mirek Topolánek svůj výlet do politiky považuje za životní omyl. Přestože došel až na vrchol, vyhrál s ODS volby a stal se premiérem, byť s nejtěsnější stojedničkovou většinou, dnes říká: „Stálo mě to hodně peněz a byla to velká chyba. Já jsem své podnikání opustil kvůli politice a nyní politiku kvůli byznysu. A opět absolutně. Bez jakéhokoli vedlejšího úmyslu a bez větiček nikdy neříkej nikdy.“

Asi se najde dost těch, kteří s tím, že byla chyba, že Topolánek vstoupil do politiky, budou souhlasit. Byť s ním nesouhlasí v ničem jiném. Ani jeho nepřátelé ovšem nemohou popřít jeho politický talent.

Dnes má kromě rodiny tři pilíře svých aktivit. Zaprvé učí na Vysoké škole ekonomické ekonomii veřejného sektoru s docentem Jiřím Schwarzem. Další Topolánkovou aktivitou je předsednictví v Teplárenském sdružení, což je tak trochu politická a lobbistická činnost a představuje i spojnici s jeho širším zájmem o energetiku. Tím by se ale těžko uživil. Hlavním povoláním je mu vedení společnosti VAE Controls. Je to vlastně návrat do jedné z dceřiných společností skupiny, která mu kdysi patřila. Nyní je ale vlastnicky jinde. Jde o jednu z největších českých inženýrských společností, která zaměstnává 450 inženýrů a techniků, dosahuje ročního obratu kolem 65 milionů eur, a to z osmdesáti procent exportem. Firma zajišťuje komplexní výstavbu a rekonstrukce skladů, terminálů produktovodů pro manipulaci s ropnými produkty a dodává řídicí systémy technologií ve vodárenství, petrochemii a energetice.

Vzhledem k tomu se expremiér velmi dobře orientuje v petrochemickém průmyslu a cestuje po světě. Předmětem jeho zájmu jsou pak celkem logicky Rusko a státy Středního východu.

„Daří se nám dobře, ale to, že EU má a bude mít problémy, cítíme také. Čím dál tím méně jsme schopni exportovat zboží z Česka. Je velký problém dát dohromady investiční celek. Dnes nakupujeme jeho části mnohem levněji venku než zde a nad tím se také musíme zamýšlet.

Zda naše náklady jsou stále ještě komparativní výhodou, jak se zde roky traduje,“ uzavírá Topolánek.

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Když za škodu může sport...
O dědictví IV: Dědit, či darovat?
3 věci, na které není dobré zapomínat před odjezdem na služební cestu
Daňové přiznání za rok 2017: Změny u daňového zvýhodnění na děti a daňového bonusu
Bez potřebné doby pojištění vám důchod nedají
Auta
Retro: Kolik stála nová auta v listopadu 1989 a o kolik…
Kvíz: Víte, co se děje, když se na přístrojové desce rozsvítí tyto kontrolky?
Arrivo je systém, díky kterému pojede i Dacia Duster nebo Fabia 1.2 HTP 320 km/h
Škoda Superb 2.0 TSI 4×4 vs. BMW M760Li xDrive: Přesné porovnání neporovnatelného
Že je elektrická nákladní Tesla revoluční? Kdeže, elektrická Avia tu byla už dávno
Technologie
Velký přehled slev na Černý pátek 2017 (průběžně aktualizováno)
Že je elektrická nákladní Tesla revoluční? Kdeže, elektrická Avia tu byla už dávno
Procesory ARM proráží už i v superpočítačích. Na ThunderX2 s jádry Vulcan sází sám Cray
Parádní akce: Samsung Galaxy S7 za 8200 Kč a S7 Edge za 10 600 Kč
Mlácení dělníků, smrt v kantýně aneb Jak se dělá iPhone X
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít