Vždy o krok napřed

20. listopadu 2017, 00:00 - Václav Herz
20. listopadu 2017, 00:00

Pojišťovnictví není nuda. Musí být stejně inovativní jako ostatní technologie, říká Jan Čupa, ředitel AXA Partners pro střední a východní Evropu

AXA Assistance se na přelomu let 2016 a 2017 přerodila v AXA Partners. Spojením dvou mezinárodních pojišťoven v rámci téhož koncernu - AXA Assistance a AXA Creditor vznikla skupina, která je schopna poskytovat řešení obchodním partnerům doslova po celém světě. AXA Partners chce být svým klientům skutečným partnerem, a tak jim šije produkty na míru, aby zase oni byli o krok napřed před svou konkurencí.

* Komu své služby poskytujete?

Zaměřujeme se především na segment B2B, tedy business to business nebo B2B2C, tedy business to business to consumer. V prvním případě poskytujeme naše služby obchodním společnostem, v druhém případě připravujeme takové produkty, které mohou naši obchodní partneři nabídnout svým zákazníkům. Jsme především korporátní pojišťovnou.

* Jaké typy společností jsou vašimi klienty?

Jsou to třeba banky, kterým poskytujeme doplňující služby k platebním kartám nebo bankovním balíčkům. Zatímco cestovní pojištění k platební kartě nabízí téměř každý, naši klienti prostřednictvím AXA Partners poskytují svým zákazníkům například pojištění ochrany před kybernetickými riziky při internetových platbách a bezhotovostních transakcích, pojištění právní ochrany nebo třeba asistenční služby pro domácnosti, což mohou být služby hodinového manžela nebo třeba řemeslníků v případě nějaké havárie.

Služby poskytujeme také celé řadě dodavatelů energií, leteckým společnostem, cestovním kancelářím nebo retailovým prodejcům. Pro každého z nich dokážeme připravit produkty na míru, které podpoří jeho byznys a budou pro něj konkurenční výhodou.

* Můžete uvést nějaký konkrétní příklad vašich inovativních produktů?

S jedním velkým telefonním operátorem jsme spustili službu cestovního pojištění, která vychází z principu „pay per use“. To znamená, že neplatíte nějaký měsíční nebo roční paušál, ale platíte jen za ty dny, které skutečně strávíte v zahraničí, a pojištění tak využíváte. Služba je navázaná na detekční systém operátora, který pozná, že jste opustili území ČR, a prostřednictvím SMS vám nabídne pojištění. Pokud nabídku přijmete, jste od jejího přijetí po celou dobu pobytu v zahraničí pojištěn. Jakmile překročíte hranice České republiky při cestě zpět, pojištění se automaticky vypne a v měsíčním vyúčtování od operátora vám přijde i účet za takto využité cestovní pojištění. Navíc vám to nabídne i pojištění rodiny, pokud cestuje s vámi. Jedná se o technologicky velice vyspělou službu, která počítá například i s tím, když se pohybujete v příhraničních oblastech v Krkonoších, kdy se telefony často přehlašují na zahraničního operátora. V tuto chvíli je taková služba evropský unikát.

* Jak probíhá vaše spolupráce s dodavateli energií?

V době, kdy se liberalizoval trh s dodávkami energií, se na nás obrátila řada dodavatelů, kteří se chtěli od ostatních nějak odlišit a poskytnout svým odběratelům nějakou přidanou hodnotu. Tou mohou být třeba právě asistenční služby pro domácnosti.

Když se vám doma rozbije kotel a odebíráte plyn od toho daného dodavatele, máte v rámci jeho služeb také dvakrát ročně nárok na výjezd technika a případnou opravu kotle. Od ostatních dodavatelů se tak mohou odlišit nejen cenou energie, ale i doprovodnými službami, které spolu s dodávkou poskytují.

* Kolik máte v České republice poboček?

Jsme bezpobočková pojišťovna.

Držíme krok s dobou, většinu našich služeb poskytujeme elektronicky, stejně jako naši klienti. V dnešní době už je téměř nemyslitelné, aby si zákazník sjednával například cestovní pojištění na pobočce.

* Je elektronické poskytování pojišťovacích služeb opravdu tak klientsky přívětivé?

Určitě je. Vtuto chvíli už na našich stránkách funguje chatbot, který dokáže automatizovaně zodpovídat otázky našich klientů, funguje bezchybně při sjednávání pojištění, a pracujeme na tom, aby v nejbližší době začal řešit i pojistné události.

V naší sesterské společnosti v Německu už funguje i v hlasové podobě. Technické inovace náš obor velmi posouvají. Když dnes budete potřebovat posoudit třeba rozsah vzniklé škody při pojistné události, nemusíme k vám nikoho posílat. Stačí, když budete mít telefon s fotoaparátem, který pro nás bude fungovat jako prodloužené oko. Sami vás navedeme tak, abychom zdokumentovali rozsah škody a mohli vaši pojistnou událost co nejrychleji vyřešit.

Zefektivníme tak poskytování našich služeb i snížíme náklady na jejich poskytnutí. Je to výhodné pro obě strany. *

O autorovi| Václav Herz, herz@mf.cz


Sdílení

Líbí se Vám tento článek?
Sdílejte ho

Čtěte také

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
ČNB opět zpřísňuje poskytování hypoték - není ale třeba panikařit
Tři čtvrtiny z nás miluje „šopingování“
Cestovní pojištění na dovolenou: ano, nebo ne?
Jak legálně pracovat s manželkou ve vlastním podniku
Jak se počítá náhrada mzdy během pracovní neschopnosti?
Auta
Toyota Camry míří po 14 letech do Evropy. Nahradí model…
Dálniční známky a poplatky za silnice a dálnice v Evropě v roce 2018
Mazda MX-5 nově nabídne vyšší výkon a lepší polohu za volantem i v Evropě
Volvo S60 už nemá diesel a vyrábí se v USA. Nechybí ani sportovní verze
Test Ducati Monster 797: Žádná dáma!
Technologie
Monitor jako tele(vize). Acer uvádí 4K počítačová LCD s úhlopříčkou 49 a 55 palců
Více života ve Formulářích Google. Vyberete si písmo, do záhlaví nahrajete obrázek
Windows 7 zřejmě končí s procesory bez SSE2. Microsoft dělá vše, aby neřekl pravdu
Opozdí se nová generace GeForce? Nvidia má prý problém se sklady plnými starších GPU
4K televizor Philips 7503 (vyzkoušeno)
Hry pro příležitostné hráče