Vždy o krok napřed

20. listopadu 2017, 00:00 - Václav Herz
20. listopadu 2017, 00:00

Pojišťovnictví není nuda. Musí být stejně inovativní jako ostatní technologie, říká Jan Čupa, ředitel AXA Partners pro střední a východní Evropu

AXA Assistance se na přelomu let 2016 a 2017 přerodila v AXA Partners. Spojením dvou mezinárodních pojišťoven v rámci téhož koncernu - AXA Assistance a AXA Creditor vznikla skupina, která je schopna poskytovat řešení obchodním partnerům doslova po celém světě. AXA Partners chce být svým klientům skutečným partnerem, a tak jim šije produkty na míru, aby zase oni byli o krok napřed před svou konkurencí.

* Komu své služby poskytujete?

Zaměřujeme se především na segment B2B, tedy business to business nebo B2B2C, tedy business to business to consumer. V prvním případě poskytujeme naše služby obchodním společnostem, v druhém případě připravujeme takové produkty, které mohou naši obchodní partneři nabídnout svým zákazníkům. Jsme především korporátní pojišťovnou.

* Jaké typy společností jsou vašimi klienty?

Jsou to třeba banky, kterým poskytujeme doplňující služby k platebním kartám nebo bankovním balíčkům. Zatímco cestovní pojištění k platební kartě nabízí téměř každý, naši klienti prostřednictvím AXA Partners poskytují svým zákazníkům například pojištění ochrany před kybernetickými riziky při internetových platbách a bezhotovostních transakcích, pojištění právní ochrany nebo třeba asistenční služby pro domácnosti, což mohou být služby hodinového manžela nebo třeba řemeslníků v případě nějaké havárie.

Služby poskytujeme také celé řadě dodavatelů energií, leteckým společnostem, cestovním kancelářím nebo retailovým prodejcům. Pro každého z nich dokážeme připravit produkty na míru, které podpoří jeho byznys a budou pro něj konkurenční výhodou.

* Můžete uvést nějaký konkrétní příklad vašich inovativních produktů?

S jedním velkým telefonním operátorem jsme spustili službu cestovního pojištění, která vychází z principu „pay per use“. To znamená, že neplatíte nějaký měsíční nebo roční paušál, ale platíte jen za ty dny, které skutečně strávíte v zahraničí, a pojištění tak využíváte. Služba je navázaná na detekční systém operátora, který pozná, že jste opustili území ČR, a prostřednictvím SMS vám nabídne pojištění. Pokud nabídku přijmete, jste od jejího přijetí po celou dobu pobytu v zahraničí pojištěn. Jakmile překročíte hranice České republiky při cestě zpět, pojištění se automaticky vypne a v měsíčním vyúčtování od operátora vám přijde i účet za takto využité cestovní pojištění. Navíc vám to nabídne i pojištění rodiny, pokud cestuje s vámi. Jedná se o technologicky velice vyspělou službu, která počítá například i s tím, když se pohybujete v příhraničních oblastech v Krkonoších, kdy se telefony často přehlašují na zahraničního operátora. V tuto chvíli je taková služba evropský unikát.

* Jak probíhá vaše spolupráce s dodavateli energií?

V době, kdy se liberalizoval trh s dodávkami energií, se na nás obrátila řada dodavatelů, kteří se chtěli od ostatních nějak odlišit a poskytnout svým odběratelům nějakou přidanou hodnotu. Tou mohou být třeba právě asistenční služby pro domácnosti.

Když se vám doma rozbije kotel a odebíráte plyn od toho daného dodavatele, máte v rámci jeho služeb také dvakrát ročně nárok na výjezd technika a případnou opravu kotle. Od ostatních dodavatelů se tak mohou odlišit nejen cenou energie, ale i doprovodnými službami, které spolu s dodávkou poskytují.

* Kolik máte v České republice poboček?

Jsme bezpobočková pojišťovna.

Držíme krok s dobou, většinu našich služeb poskytujeme elektronicky, stejně jako naši klienti. V dnešní době už je téměř nemyslitelné, aby si zákazník sjednával například cestovní pojištění na pobočce.

* Je elektronické poskytování pojišťovacích služeb opravdu tak klientsky přívětivé?

Určitě je. Vtuto chvíli už na našich stránkách funguje chatbot, který dokáže automatizovaně zodpovídat otázky našich klientů, funguje bezchybně při sjednávání pojištění, a pracujeme na tom, aby v nejbližší době začal řešit i pojistné události.

V naší sesterské společnosti v Německu už funguje i v hlasové podobě. Technické inovace náš obor velmi posouvají. Když dnes budete potřebovat posoudit třeba rozsah vzniklé škody při pojistné události, nemusíme k vám nikoho posílat. Stačí, když budete mít telefon s fotoaparátem, který pro nás bude fungovat jako prodloužené oko. Sami vás navedeme tak, abychom zdokumentovali rozsah škody a mohli vaši pojistnou událost co nejrychleji vyřešit.

Zefektivníme tak poskytování našich služeb i snížíme náklady na jejich poskytnutí. Je to výhodné pro obě strany. *

O autorovi| Václav Herz, herz@mf.cz

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Kdy budou jarní prázdniny ve vašem okrese?
Kdo vyhraje prezidentské volby: Zeman vs. Drahoš?
Prohlášení druhého z poplatníků: k čemu to je a už jste ho letos odevzdali?
Loni lidé investovali do bydlení rekordní částku. Kolik to bylo?
Prezidentské volby 2018: vše, co potřebujete vědět o druhém kole
Auta
Pět dobrých, ale nesmírně rizikových ojetin, které vás…
Příští Volkswagen Golf se začne vyrábět už za rok a půl na nové platformě
Alfa Romeo 6C si brousí zuby na Porsche 911. Uvidíme ji možná už letos
Seat Leon FR 1.4 ACT v dlouhodobém testu: španělský Golf se vším všudy
Retro: Preston Tucker byl Elon Musk své doby. Z jeho auta se ale stal propadák
Technologie
Speciální odkaz může způsobovat různé problémy v iOS a macOS. Včetně zamrznutí zařízení
Opera umožňuje vybrat více stránek najednou nebo převzít tapetu z plochy
APU Raven Ridge pro desktop oficiálně podporují paměti DDR4 na 2933 MHz
Nejlevnější cesta k HBO vede přes SledováníTV: tuhle IPTV si pustíte úplně všude a je i ve Full HD (vyzkoušeno)
Hledání min, Liero a další hry, se kterými jste prokrastinovali v 90. letech bez internetu
Hry pro příležitostné hráče