Výběr zpráv Protextu ČTK

Protext ČTK

Pomozte ochránit uživatele internetu a zachovat svobodný internet

12. září se bude v Evropském parlamentu hlasovat o evropské směrnici o autorském právu.…

Konference o coworkingu TechoCon 2018

Kanceláře se čím dál rychleji mění, práce v nich stejně tak. Jak funguje moderní…

Konec výmluvám a začátek mluvení anglicky se blíží!

Lidský druh je mistrem ve vymlouvání se. Vymlouváme se na počasí, na únavu, na děti, na…

Vždy o krok napřed

20. listopadu 2017, 00:00 - Václav Herz
20. listopadu 2017, 00:00

Pojišťovnictví není nuda. Musí být stejně inovativní jako ostatní technologie, říká Jan Čupa, ředitel AXA Partners pro střední a východní Evropu

AXA Assistance se na přelomu let 2016 a 2017 přerodila v AXA Partners. Spojením dvou mezinárodních pojišťoven v rámci téhož koncernu - AXA Assistance a AXA Creditor vznikla skupina, která je schopna poskytovat řešení obchodním partnerům doslova po celém světě. AXA Partners chce být svým klientům skutečným partnerem, a tak jim šije produkty na míru, aby zase oni byli o krok napřed před svou konkurencí.

* Komu své služby poskytujete?

Zaměřujeme se především na segment B2B, tedy business to business nebo B2B2C, tedy business to business to consumer. V prvním případě poskytujeme naše služby obchodním společnostem, v druhém případě připravujeme takové produkty, které mohou naši obchodní partneři nabídnout svým zákazníkům. Jsme především korporátní pojišťovnou.

* Jaké typy společností jsou vašimi klienty?

Jsou to třeba banky, kterým poskytujeme doplňující služby k platebním kartám nebo bankovním balíčkům. Zatímco cestovní pojištění k platební kartě nabízí téměř každý, naši klienti prostřednictvím AXA Partners poskytují svým zákazníkům například pojištění ochrany před kybernetickými riziky při internetových platbách a bezhotovostních transakcích, pojištění právní ochrany nebo třeba asistenční služby pro domácnosti, což mohou být služby hodinového manžela nebo třeba řemeslníků v případě nějaké havárie.

Služby poskytujeme také celé řadě dodavatelů energií, leteckým společnostem, cestovním kancelářím nebo retailovým prodejcům. Pro každého z nich dokážeme připravit produkty na míru, které podpoří jeho byznys a budou pro něj konkurenční výhodou.

* Můžete uvést nějaký konkrétní příklad vašich inovativních produktů?

S jedním velkým telefonním operátorem jsme spustili službu cestovního pojištění, která vychází z principu „pay per use“. To znamená, že neplatíte nějaký měsíční nebo roční paušál, ale platíte jen za ty dny, které skutečně strávíte v zahraničí, a pojištění tak využíváte. Služba je navázaná na detekční systém operátora, který pozná, že jste opustili území ČR, a prostřednictvím SMS vám nabídne pojištění. Pokud nabídku přijmete, jste od jejího přijetí po celou dobu pobytu v zahraničí pojištěn. Jakmile překročíte hranice České republiky při cestě zpět, pojištění se automaticky vypne a v měsíčním vyúčtování od operátora vám přijde i účet za takto využité cestovní pojištění. Navíc vám to nabídne i pojištění rodiny, pokud cestuje s vámi. Jedná se o technologicky velice vyspělou službu, která počítá například i s tím, když se pohybujete v příhraničních oblastech v Krkonoších, kdy se telefony často přehlašují na zahraničního operátora. V tuto chvíli je taková služba evropský unikát.

* Jak probíhá vaše spolupráce s dodavateli energií?

V době, kdy se liberalizoval trh s dodávkami energií, se na nás obrátila řada dodavatelů, kteří se chtěli od ostatních nějak odlišit a poskytnout svým odběratelům nějakou přidanou hodnotu. Tou mohou být třeba právě asistenční služby pro domácnosti.

Když se vám doma rozbije kotel a odebíráte plyn od toho daného dodavatele, máte v rámci jeho služeb také dvakrát ročně nárok na výjezd technika a případnou opravu kotle. Od ostatních dodavatelů se tak mohou odlišit nejen cenou energie, ale i doprovodnými službami, které spolu s dodávkou poskytují.

* Kolik máte v České republice poboček?

Jsme bezpobočková pojišťovna.

Držíme krok s dobou, většinu našich služeb poskytujeme elektronicky, stejně jako naši klienti. V dnešní době už je téměř nemyslitelné, aby si zákazník sjednával například cestovní pojištění na pobočce.

* Je elektronické poskytování pojišťovacích služeb opravdu tak klientsky přívětivé?

Určitě je. Vtuto chvíli už na našich stránkách funguje chatbot, který dokáže automatizovaně zodpovídat otázky našich klientů, funguje bezchybně při sjednávání pojištění, a pracujeme na tom, aby v nejbližší době začal řešit i pojistné události.

V naší sesterské společnosti v Německu už funguje i v hlasové podobě. Technické inovace náš obor velmi posouvají. Když dnes budete potřebovat posoudit třeba rozsah vzniklé škody při pojistné události, nemusíme k vám nikoho posílat. Stačí, když budete mít telefon s fotoaparátem, který pro nás bude fungovat jako prodloužené oko. Sami vás navedeme tak, abychom zdokumentovali rozsah škody a mohli vaši pojistnou událost co nejrychleji vyřešit.

Zefektivníme tak poskytování našich služeb i snížíme náklady na jejich poskytnutí. Je to výhodné pro obě strany. *

O autorovi| Václav Herz, herz@mf.cz


Sdílení

Líbí se Vám tento článek?
Sdílejte ho

Čtěte také

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Jak vypadají SPZ na autech v Evropě?
Platíte víc za vlak kvůli slevě pro studenty a důchodce?
Za černý odběr elektřiny jsou vysoké pokuty. Jak se mu vyhnout?
Kdy vzroste rodičovská o 40 tisíc? A koho se zvýšení bude týkat?
Kdy se v ČR zakáží zvířata v cirkusech?
Auta
Škoda Octavia G-Tec je rychlejší. Tisíc kilometrů s ní ale…
IAA Hannover 2018: Budoucnost užitkových aut? Hybridní, elektrická a autonomní
Euro NCAP: Volkswagen Touareg a Audi A6 za pět, Tourneo za čtyři a Jimny pouze za tři
Kvíz: Víte, kolik dostanete bodů za tyto přestupky?
Za volantem Alpine A110: Svezli jsme se autem, které v ČR jen tak nepotkáte
Technologie
Další kontroverze CCleaneru. Aktualizoval se, ačkoli jste mu to zakázali
Renault, Nissan a Mitsubishi nahradí svůj infotainment Androidem
Nový ARM procesor pro servery jde na trh: 32jádra Ampere eMAG budou v serverech Lenovo
Nové aktualizace od Microsoftu. Ve Windows 10 v1803 bylo opraveno 54 chyb
Je Windows 10 build 17763 finální vydání? Teď sestoupil do Slow ringu
Hry pro příležitostné hráče