Menu Zavřít

Všichni do Afriky

13. 2. 2003
Autor: Euro.cz

Cestovní ruch

BRAND24

PRAHA (hns) – Hitem cestovatelů se stává Jihoafrická republika (JAR). Spolehlivé počasí, dobrá infrastruktura a hlavně relativní bezpečí před teroristickými útoky láká stále více zahraničních turistů. Meziroční nárůst počtu cestujících loni činil podle jihoafrické SA Tourism celých patnáct procent. Nejvíce turistů tam proudí z Velké Británie (400 tisíc) a Německa (250 tisíc).
Rovněž Česko se svými zhruba dvěma tisíci návštěvníky ročně zaznamenalo zvýšený zájem. „Jižní Afrika stejně jako další teritoria profituje z obav z teroristických útoků v tradičních destinacích, jako Tunisko, Egypt či Turecko,“ vysvětlil tajemník Asociace cestovních kanceláří Oldřich Freidinger. Touhu většího počtu Čechů po návštěvě Kapského Města a jiných jihoafrických míst potvrzují i cestovky. „Zájem je velký a stále roste. Počet návštěvníků se zvyšuje každoročně zhruba o deset procent,“ potvrdil týdeníku EURO Tomáš Brejcha z Čedoku. Důvody jsou podle něj dva: ve srovnání s jinými exotickými teritorii je JAR cenově přijatelná a také dříve nepřehledná politická situace se zprůhledňuje.
Brejchova slova potvrdili zástupci dalších tuzemských specialistů na Jižní Afriku: Eva Plaváčková z Dušek Tours a Karel Palán z ESO Travel, do níž letos právě Čedok majetkově vstoupil (EURO 5/2003). Palán odhadl nárůsty zájezdů do Jihoafrické republiky kolem dvaceti až třiceti procent ročně. Rostoucí zájem nutí cestovky rozšiřovat počet cest do Jižní Afriky – ESO Travel je dříve nabízel jen dvakrát ročně, nyní jsou v prodeji v každém ročním období.
Cestovky se však neshodnou na cílové skupině, která za jihoafrickou exotikou vyráží. Zatímco Palána si myslí, že je dostupná širším vrstvám, když sedmidenní zájezd vyjde zhruba na pětatřicet tisíc korun, podle Věry Kudynové stojí obdobný zájezd u Cestovní kanceláře Fischer téměř dvojnásobek. Touroperátoři naopak zaznamenali rostoucí poptávku ze strany manažerů, kteří se jezdí nikoliv rekreovat, ale stále častěji vyjíždějí pod jihoafrické slunce k jednáním se svými obchodními partnery.

  • Našli jste v článku chybu?

Byl pro vás článek přínosný?

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).