Volby? Nic pro lidi

09. září 2013, 11:50 - Blahoslav Hruška, Euro
09. září 2013, 11:50

Politických stran je autorovi Rychlých tužek docela líto. Ne snad, že by nějak naříkal nad tím, že narychlo dohodnuté volby přišly v době, kdy je na ně připravena snad jen hradní partaj nesoucí v názvu jméno fanklubu prezidenta. Líto mu je vyhozených milionů za nesmyslnou kampaň, které řádně provětrají již tak děravé stranické pokladny.

Těžko říct, jestli české reklamní agentury politické partaje prostě neumějí dobře prodat, nebo jestli se řídí heslem „zákazník, náš pán“. Nejspíš to druhé. „Klient většinou přichází s tím, že dá na plakát velká hesla o svobodě, pořádku a tak. První, co musíte udělat, je zakázat mu to. Lidé chtějí slyšet konkrétní věci a dívat se na jasně formulované obrazové sdělení,“ řekl pisateli těchto řádek kreativec, který vymyslel volební kampaň německé SPD. Hesla tamních sociálních demokratů, kteří touží svrhnout kancléřku Angelu Merkelovou, podle toho vypadají – více míst ve školkách, nájmy za rozumnou cenu, důstojné stáří, minimální plat.

Stačí přejet hranice a jsme rázem na stranickém sjezdu. Prosadíme dobře fungující stát. Čerpání strukturálních fondů bude priorita. Prosadíme postupné zvyšování energetické efektivnosti elektrospotřebičů. Co věta, to prázdné tlachání, kvůli němuž se lidé ze židle nezvednou. „Program pro člověka“ z dílny ČSSD míří do vzduchoprázdna.

Babišovo ANO oproti tomu „maká“. Jako kdyby počet hodin vykázaných v parlamentu nebo ve vládě byl přímo úměrný dobré správě země. KDU-ČSL nám servíruje slunečnici, snad proto, že se vždy přikloní tam, kde je zrovna výsluní. ODS v předvolební křeči raději voliče posílá někam do virtuálního světa tweetů. Alespoň se zbavila modrého ptáka, což bylo z reklamního pohledu vždy odpudivé logo. Jenže ho nahradila symbolem Twitteru, což lidé nejenže nepochopí, ale navíc si budou myslet, že pravice už žije jen na internetu. Kdo ví, třeba to tak je. Pak ale české partaje nepochopily, že kampaň je tu od toho, aby si lidé nakonec koupili zboží, o které ani nestojí. Nebo je už jednou zklamalo, ale ještě to s ním jednou zkusí. Soudě podle tuposti předvolebních plakátů ale strany nestojí už ani o tu druhou šanci.


Čtěte další komentáře Blahoslava Hrušky:

Na zdraví globalizace

Poslední do party

Na klikací frontě klid


Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Čtěte také

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Vrácení daní 2018 - kdy dostanete daňový přeplatek?
Kolik si můžete vybrat dovolené, když máte novou práci a jste ve zkušební době
Kolik stojí lístky na Mistrovství světa v hokeji?
Je lepší na dovolené platit kartou, nebo peníze směnit?
Zaplatit daň z nemovitostí za rok 2018 musíte do 31. května
Auta
Galerie: Tohle je 10 nejlepších interiérů roku 2018
Hyundai i20 dostal facelift, dvouspojkový automat a verzi Active
BMW iX3 je SUV X3 bez ledvinek a s pouze elektrickým pohonem
Mercedes-Benz Vision Maybach Ultimate Luxury je konkurence pro Rolls-Royce
Pokuta za jízdu na červenou: Co zaplatíte a kolik dostanete bodů
Technologie
Xiaomi uvádí Mi 6X. Boduje cenou, ale má nepochopitelné slabiny
Gmail dostává největší aktualizaci za posledních 7 let. Co umí a jak vypadá?
Vivaldi 1.15 má tři nové funkce, prohlížeč ale stále nenabízí synchronizaci
Samsung má nové NVMe moduly: SSD 970 Evo a Pro s řadičem Phoenix opět vedou ve výkonu
V testovacím sestavení Windows se nachází skrytý tmavý motiv Průzkumníka
Hry pro příležitostné hráče