Volby? Nic pro lidi

09. září 2013, 11:50 - Blahoslav Hruška, Euro
09. září 2013, 11:50

Politických stran je autorovi Rychlých tužek docela líto. Ne snad, že by nějak naříkal nad tím, že narychlo dohodnuté volby přišly v době, kdy je na ně připravena snad jen hradní partaj nesoucí v názvu jméno fanklubu prezidenta. Líto mu je vyhozených milionů za nesmyslnou kampaň, které řádně provětrají již tak děravé stranické pokladny.

Těžko říct, jestli české reklamní agentury politické partaje prostě neumějí dobře prodat, nebo jestli se řídí heslem „zákazník, náš pán“. Nejspíš to druhé. „Klient většinou přichází s tím, že dá na plakát velká hesla o svobodě, pořádku a tak. První, co musíte udělat, je zakázat mu to. Lidé chtějí slyšet konkrétní věci a dívat se na jasně formulované obrazové sdělení,“ řekl pisateli těchto řádek kreativec, který vymyslel volební kampaň německé SPD. Hesla tamních sociálních demokratů, kteří touží svrhnout kancléřku Angelu Merkelovou, podle toho vypadají – více míst ve školkách, nájmy za rozumnou cenu, důstojné stáří, minimální plat.

Stačí přejet hranice a jsme rázem na stranickém sjezdu. Prosadíme dobře fungující stát. Čerpání strukturálních fondů bude priorita. Prosadíme postupné zvyšování energetické efektivnosti elektrospotřebičů. Co věta, to prázdné tlachání, kvůli němuž se lidé ze židle nezvednou. „Program pro člověka“ z dílny ČSSD míří do vzduchoprázdna.

Babišovo ANO oproti tomu „maká“. Jako kdyby počet hodin vykázaných v parlamentu nebo ve vládě byl přímo úměrný dobré správě země. KDU-ČSL nám servíruje slunečnici, snad proto, že se vždy přikloní tam, kde je zrovna výsluní. ODS v předvolební křeči raději voliče posílá někam do virtuálního světa tweetů. Alespoň se zbavila modrého ptáka, což bylo z reklamního pohledu vždy odpudivé logo. Jenže ho nahradila symbolem Twitteru, což lidé nejenže nepochopí, ale navíc si budou myslet, že pravice už žije jen na internetu. Kdo ví, třeba to tak je. Pak ale české partaje nepochopily, že kampaň je tu od toho, aby si lidé nakonec koupili zboží, o které ani nestojí. Nebo je už jednou zklamalo, ale ještě to s ním jednou zkusí. Soudě podle tuposti předvolebních plakátů ale strany nestojí už ani o tu druhou šanci.


Čtěte další komentáře Blahoslava Hrušky:

Na zdraví globalizace

Poslední do party

Na klikací frontě klid


Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Objevte odčitatelné položky. Na daních vám ušetří tisíce korun
Máte správně nastavené zálohy za energie? Poradíme vám, jak na to
Jak bude probíhat společné oddlužení manželů v roce 2018?
Syndrom nemocných domů (2)
Jak se daní štěstí: musíte podat daňové přiznání, když jste loni něco vyhráli?
Auta
Hyundai Santa Fe v oficiální předpremiéře: Fotky, videa a…
Ferrari 488 Pista teď už oficiálně. Posílilo o 50 koní a zhublo 90 kg
Ford Edge má po faceliftu. Místo šestiválce přichází do Evropy nové dieselové bi-turbo
Porsche 911 GT3 RS je rozlučka se současnou 911. Má o 20 koní víc
Peugeot 508 se dramaticky změnil. Dostane dokonce i noční vidění
Technologie
Mapy.cz mají nové 3D mapy. Rozdíl je obrovský
Google našel další díru ve Windows 10. Starší verze Windows nepostihuje
GDPR v akci: Dětem do 13 let prostě všechny ty internety zakážeme
Xbox One můžete mít o 2000 Kč levněji. Výměnou za starou konzoli
Intel poodhalil první samostatné GPU: všude IVR, EU turbo se shadery na dvojitém taktu
Hry pro příležitostné hráče