Volby? Nic pro lidi

09. září 2013, 11:50 - Blahoslav Hruška, Euro
09. září 2013, 11:50

Politických stran je autorovi Rychlých tužek docela líto. Ne snad, že by nějak naříkal nad tím, že narychlo dohodnuté volby přišly v době, kdy je na ně připravena snad jen hradní partaj nesoucí v názvu jméno fanklubu prezidenta. Líto mu je vyhozených milionů za nesmyslnou kampaň, které řádně provětrají již tak děravé stranické pokladny.

Těžko říct, jestli české reklamní agentury politické partaje prostě neumějí dobře prodat, nebo jestli se řídí heslem „zákazník, náš pán“. Nejspíš to druhé. „Klient většinou přichází s tím, že dá na plakát velká hesla o svobodě, pořádku a tak. První, co musíte udělat, je zakázat mu to. Lidé chtějí slyšet konkrétní věci a dívat se na jasně formulované obrazové sdělení,“ řekl pisateli těchto řádek kreativec, který vymyslel volební kampaň německé SPD. Hesla tamních sociálních demokratů, kteří touží svrhnout kancléřku Angelu Merkelovou, podle toho vypadají – více míst ve školkách, nájmy za rozumnou cenu, důstojné stáří, minimální plat.

Stačí přejet hranice a jsme rázem na stranickém sjezdu. Prosadíme dobře fungující stát. Čerpání strukturálních fondů bude priorita. Prosadíme postupné zvyšování energetické efektivnosti elektrospotřebičů. Co věta, to prázdné tlachání, kvůli němuž se lidé ze židle nezvednou. „Program pro člověka“ z dílny ČSSD míří do vzduchoprázdna.

Babišovo ANO oproti tomu „maká“. Jako kdyby počet hodin vykázaných v parlamentu nebo ve vládě byl přímo úměrný dobré správě země. KDU-ČSL nám servíruje slunečnici, snad proto, že se vždy přikloní tam, kde je zrovna výsluní. ODS v předvolební křeči raději voliče posílá někam do virtuálního světa tweetů. Alespoň se zbavila modrého ptáka, což bylo z reklamního pohledu vždy odpudivé logo. Jenže ho nahradila symbolem Twitteru, což lidé nejenže nepochopí, ale navíc si budou myslet, že pravice už žije jen na internetu. Kdo ví, třeba to tak je. Pak ale české partaje nepochopily, že kampaň je tu od toho, aby si lidé nakonec koupili zboží, o které ani nestojí. Nebo je už jednou zklamalo, ale ještě to s ním jednou zkusí. Soudě podle tuposti předvolebních plakátů ale strany nestojí už ani o tu druhou šanci.


Čtěte další komentáře Blahoslava Hrušky:

Na zdraví globalizace

Poslední do party

Na klikací frontě klid



Sdílení

Líbí se Vám tento článek?
Sdílejte ho

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Čtěte také

Komentáře

Finance
Lucemburčané si odchodem do penze pohorší nejméně
Jak banka rozhodne, jestli vám dá, nebo nedá půjčku?
Jak a kde sehnat výpis z obchodního rejstříku snadno a rychle
3 tipy, jak si snížit daňovou povinnost ještě do konce roku
Kdy potřebujete výpis z katastru nemovitostí?
Auta
Seat Tarraco není čistý klon Kodiaqu. K Allspace má blíž …
Srovnání tříválců: Ford Focus 1.0 EcoBoost vs Opel Astra 1.0 Turbo vs Peugeot 308 1.2 PureTech
BMW představuje prototyp nového boxeru s oldschoolovým designem
V Německu na zemní plyn bez mýta
Sedm ojetých aut, která se vám rozbijí už cestou z bazaru
Technologie
Kdyby byly reklamy na chytré hodinky upřímné (video s CZ titulky)
LG má 17″ notebook s rozměry 15″ a hmotností 13″
Na Facebooku se letos nejvíce řešila témata spojená s Mezinárodním dnem žen
Ledecká, hokej a Freddie Mercury… Co dalšího Češi letos nejvíce googlili?
OnePlus 6T přichází v edici McLaren. Má více paměti, rychlejší nabíjení a vyšší cenu
Hry pro příležitostné hráče