Vítěz je Bobošíková

22. října 2013, 12:00 - Petr Weikert, Euro
22. října 2013, 12:00

Ať sněmovní volby dopadnou jakkoliv, jednoho vítěze už mají. Je jím hnutí Jany Bobošíkové. A nejde o program ani křesla ve sněmovně. Jde o peníze ze státního rozpočtu, na které si svérázná politička dokáže sáhnout.

Při volbě papeže koloval jeden vtip: Kdyby hlavou katolické církve mohla být žena, prvním kdo by se přihlásil, by byla Jana Bobošíková. Vcelku přesně to vystihuje zarytost, se kterou Jana Bobošíková postupuje. A přidává k tomu i notnou dávku teatrálnosti a populismu až to celé působí jako takový zvláštní cirkus.

Janu Bobošíkovou neznám, ale troufnu si o ní říct, že není vším tím, co se snaží lidem kolem sebe namluvit. Ví ale moc dobře, že receptem na úspěch je být vidět a uloupnout si vždycky pár procent. A je vlastně jedno, jestli tomu má pomoci KSČM jako při předposlední volbě prezidenta, nebo třeba Václav Klaus při nadcházejících volbách. Tímhle vegetativním způsobem života, aniž by jakkoliv ona nebo její hnutí něco zásadního pro tuto zemi udělaly, si Jana Bobošíková přichází k solidním příspěvkům od státu. Ve sněmovních volbách stačí totiž přeskočit hranici procenta a půl, aby stát pomohl saturovat náklady na kampaň, případně tři procenta, aby strana dosáhla na stálý státní příspěvek.

Podle údajů ministerstva financí si třeba v roce 2012 přišla Suverenita - Strana zdravého rozumu na necelých sedm a půl milionu, stejnou částku měla v roce 2011. Pod lehce upraveným názvem získala strana kolem Jany Bobošíkové v roce 2010 pět milionů a pod ještě jiným názvem v roce 2009 nějaké 3 miliony. V součtu nějakých 23 milionů za 4 roky. Jak by řekl Jiří Paroubek, kdo z vás to má? Navíc čísla ukazují, že je to časem pro Janu Bobošíkovou lepší a lepší. Možná je nejvyšší čas zamyslet se nad tím, že by limity pro financování malých stran měly být trochu jiné - navíc s ohledem na volební účast, která v Česku není vysoká. Nemusí totiž trvat dlouho a stát si bude tímto způsobem hýčkat hnutí s daleko extrémnějším názorem, než je Hlavu vzhůru.

Nechci hnutí kolem Jany Bobošíkově nijak pomlouvat, používám ho čistě jako příklad dobře zvládnutého marketingu. Vše je z jeho strany samozřejmě v rámci norem a zákonů. Ale pokud mohu prosit, nikdo další to už nezkoušejte.


Od autora čtěte také:

O českém neštěstí

Černý humor v předvolební kampani



Sdílení

Líbí se Vám tento článek?
Sdílejte ho

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Čtěte také

Komentáře

Finance
Kolik si do konce roku vložit na penzijko, stavebko a životko?
Akcie Apple a Alphabet vymazaly letošní zisky
Jak si vyřídit živnostenský list a kolik to bude stát?
Kdy potřebujete návrh vkladu do katastru nemovitostí? Jde to online?
Zdražil váš dodavatel? Právě teď můžete bezplatně odejít
Auta
Jízdní dojmy: Autobusy Isuzu
Volkswagen Atlas Cross Sport: Další SUV s karoserií „kupé“ se představuje v sériové podobě
Kvíz: Poznáte auto jen podle fotky zadního světla?
CNG autobusy Solaris pro Paříž
Nová Mazda3 se ukázala v Praze. Jen dva týdny po světové premiéře v L.A.
Technologie
Cnews FM: Produkty od Googlu mizí, herní obchody přibývají [podcast]
Subnautica navždy zdarma: parádní dárek nově spuštěného Epic Games Storu
Tohle je 25 nejhorších hesel roku 2018. Stále vede 123456
Xbox Game Pass jen za polovinu. Za 1500 Kč můžete hrát 100+ her po celý rok
Stáhněte si zdarma hry Lego The Hobbit a Full Throttle Remastered
Hry pro příležitostné hráče