Vítěz je Bobošíková

22. října 2013, 12:00 - Petr Weikert, Euro
22. října 2013, 12:00

Ať sněmovní volby dopadnou jakkoliv, jednoho vítěze už mají. Je jím hnutí Jany Bobošíkové. A nejde o program ani křesla ve sněmovně. Jde o peníze ze státního rozpočtu, na které si svérázná politička dokáže sáhnout.

Při volbě papeže koloval jeden vtip: Kdyby hlavou katolické církve mohla být žena, prvním kdo by se přihlásil, by byla Jana Bobošíková. Vcelku přesně to vystihuje zarytost, se kterou Jana Bobošíková postupuje. A přidává k tomu i notnou dávku teatrálnosti a populismu až to celé působí jako takový zvláštní cirkus.

Janu Bobošíkovou neznám, ale troufnu si o ní říct, že není vším tím, co se snaží lidem kolem sebe namluvit. Ví ale moc dobře, že receptem na úspěch je být vidět a uloupnout si vždycky pár procent. A je vlastně jedno, jestli tomu má pomoci KSČM jako při předposlední volbě prezidenta, nebo třeba Václav Klaus při nadcházejících volbách. Tímhle vegetativním způsobem života, aniž by jakkoliv ona nebo její hnutí něco zásadního pro tuto zemi udělaly, si Jana Bobošíková přichází k solidním příspěvkům od státu. Ve sněmovních volbách stačí totiž přeskočit hranici procenta a půl, aby stát pomohl saturovat náklady na kampaň, případně tři procenta, aby strana dosáhla na stálý státní příspěvek.

Podle údajů ministerstva financí si třeba v roce 2012 přišla Suverenita - Strana zdravého rozumu na necelých sedm a půl milionu, stejnou částku měla v roce 2011. Pod lehce upraveným názvem získala strana kolem Jany Bobošíkové v roce 2010 pět milionů a pod ještě jiným názvem v roce 2009 nějaké 3 miliony. V součtu nějakých 23 milionů za 4 roky. Jak by řekl Jiří Paroubek, kdo z vás to má? Navíc čísla ukazují, že je to časem pro Janu Bobošíkovou lepší a lepší. Možná je nejvyšší čas zamyslet se nad tím, že by limity pro financování malých stran měly být trochu jiné - navíc s ohledem na volební účast, která v Česku není vysoká. Nemusí totiž trvat dlouho a stát si bude tímto způsobem hýčkat hnutí s daleko extrémnějším názorem, než je Hlavu vzhůru.

Nechci hnutí kolem Jany Bobošíkově nijak pomlouvat, používám ho čistě jako příklad dobře zvládnutého marketingu. Vše je z jeho strany samozřejmě v rámci norem a zákonů. Ale pokud mohu prosit, nikdo další to už nezkoušejte.


Od autora čtěte také:

O českém neštěstí

Černý humor v předvolební kampani


Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Čtěte také

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Vrácení daní 2018 - kdy dostanete daňový přeplatek?
Kolik si můžete vybrat dovolené, když máte novou práci a jste ve zkušební době
Kolik stojí lístky na Mistrovství světa v hokeji?
Je lepší na dovolené platit kartou, nebo peníze směnit?
Zaplatit daň z nemovitostí za rok 2018 musíte do 31. května
Auta
Galerie: Tohle je 10 nejlepších interiérů roku 2018
Hyundai i20 dostal facelift, dvouspojkový automat a verzi Active
BMW iX3 je SUV X3 bez ledvinek a s pouze elektrickým pohonem
Mercedes-Benz Vision Maybach Ultimate Luxury je konkurence pro Rolls-Royce
Pokuta za jízdu na červenou: Co zaplatíte a kolik dostanete bodů
Technologie
Xiaomi uvádí Mi 6X. Boduje cenou, ale má nepochopitelné slabiny
Gmail dostává největší aktualizaci za posledních 7 let. Co umí a jak vypadá?
Vivaldi 1.15 má tři nové funkce, prohlížeč ale stále nenabízí synchronizaci
Samsung má nové NVMe moduly: SSD 970 Evo a Pro s řadičem Phoenix opět vedou ve výkonu
V testovacím sestavení Windows se nachází skrytý tmavý motiv Průzkumníka
Hry pro příležitostné hráče