Nepřehlédněte
Výběr zpráv Protextu ČTK
Protext ČTK
Viber útočí na Česko
IT Třetí největší komunikační aplikace na světě se chce zalíbit Čechům
Komunikační platforma Viber, která nedávno překročila miliardu aktivních uživatelů na celém světě, výrazně rozšiřuje své obchodní aktivity v Česku. Chce navázat partnerství s tvůrci obsahu, influencery a možnými inzerenty, kteří by si na Viberu zaplatili reklamu ve formě vlastních virtuálních nálepek - „stickers“, které si mezi sebou uživatelé posílají místo textu. Právě tyto komerční nálepky jsou jedním z hlavních prvků byznysmodelu Viberu, který sází na jejich lokalizaci. Na našem trhu se takovým způsobem dosud prezentuje například slovenský hudební festival Pohoda.
Zhruba za měsíc spustí v Česku také službu Viber Communities neboli velké skupinové chaty. Správci takových skupin budou moci získat podíl z reklamy.
Jeden z prvních skupinových chatů si u Viberu objednala televize Prima, která si vytvořila první zkušební Community účet pro svůj pořad Štiky. Přes něj bude fanoušky informovat o novinkách. Viber chce také v Česku podnikajícím korporacím nabídnout takzvané chatboty, pomocí nichž by mohly na svých vlastních webových stránkách komunikovat se svými zákazníky. A rovněž začal spolupracovat s pražským vývojářem sociálních her Gamee, ten přímo v prostředí chatu zpřístupňuje asi 70 her.
Viber vlastní japonský internetový gigant Rakuten. Po Messengeru aWhatsappu (oba z provenience Facebooku) je Viber třetím největším komunikačním nástrojem na světě.
Profiluje se svým zaměřením na bezpečí, veškerou komunikaci šifruje. V Česku má Viber 27procentní podíl na trhu komunikačních platforem. #
Čtěte také
Městské byty mají zůstat sociálně potřebným, říká pražský radní pro bydlení Adam Zábranský
Připadají vám aktuální ceny bytů v Praze vysoké? Jak pro koho. Například ve Vršovicích se…
před 9 hodinami
Maximální výše příspěvku na péči se v roce 2019 zvýší až na 19 200 korun
Situace, kdy člověk není kvůli špatnému zdravotnímu stavu schopen samostatně vykonávat…
před 9 hodinami
Sucho jako příležitost. České zemědělství plodí startupy
Sucho ničí zemědělskou půdu, která navíc rychlým tempem mizí ve prospěch skladů a…
před 9 hodinami