Vaše značka, naše značka - Euro.cz

Předplatné

  • 49x týdeník Euro
  • 30x Speciál
  • Přístup k premium článkům
  • Web bez reklam
  • Týdeník v elektronické podobě
Výhody předplatného

Přihlášení

Vaše značka, naše značka

, ing. Miroslav Tryner,
Vaše značka, naše značka
Zdroj: Euro.cz

Kvalita potravin ing.

PRAHA (ty) – Na českém trhu se má již letos na podzim objevit další značka kvality, tentokrát domácích potravin. Jejím garantem bude ministerstvo zemědělství. Značka sice ještě nemá ani logo (příjem návrhů ministerstvo uzavřelo 16. května), ale už se kolem ní kupí problémy. Palasovo ministerstvo se totiž při splnění požadovaných kritérií chystá značku udělovat bezplatně. Naopak za současnou – již osm let přiznávanou značku kvality Czech Made – musí uchazeč zaplatit nejméně 14 500 korun.
Navíc ministerstvo bude svou značku propagovat za peníze daňových poplatníků, zatímco Sdružení pro cenu ČR za jakost, které Czech Made uděluje, působí bez jakékoliv podpory. „Zájem o Czech Made opadne,“ řekl týdeníku EURO předseda sdružení Pavel Ryšánek.
Stoupenci ministerské značky tvrdí, že v podpoře domácích potravin pokulháváme za Maďary, Poláky i Slováky. „Kdybychom zaostávali dál, považoval bych to za selhání ministerstva i nevládních organizací,“ argumentuje Palas.
Jednatel marketingové a poradenské společnosti Incoma Consult Tomáš Krásný dává větší šanci značce státní: „Systémy státní podpory dobře fungují například v Německu nebo Rakousku. Věc se však musí dostat do rukou profesionálních subjektů. Czech Made svou očekávanou úlohu nesehrál. Vzpomeňme jen kontroverzní ocenění Mc bůček společnosti Mc Donald´s, které bylo mezi prvními. Chybou bylo, že značka byla udělována celému spektru výrobků a služeb. Tím se její vliv rozptýlil. Zacílení pouze na potraviny je dobré. Češi jsou při výběru tohoto zboží nacionalisté a i zahraniční obchodní řetězce udělají to, co chce český kupující.“
Značku Czech Made má v současnosti osmnáct výrobců v oboru potravin. „O ministerskou značku budeme usilovat, pokud to posílí náš marketing,“ řekl týdeníku EURO generální ředitel jednoho z nich, Znovínu Znojmo Pavel Vajčner. Duplicitnímu ocenění kvality se nebrání ani akciová společnost Xaverov. „Všechny parametry splňujeme. Projevíme zájem,“ řekl týdeníku EURO generální ředitel Zdeněk Štěpánek.

Ohodnoťte tento článek
Diskuze