Účastníci předvoje - Euro.cz

Zprávy

Přihlášení

Účastníci předvoje

, Tomáš Pohanka,
Účastníci předvoje
Zdroj: Euro.cz

VW Group

FRANKFURT (tpk) – Dominance domácích automobilek na autosalonech se rozumí sama sebou. V Detroitu vládne velká trojka, v Paříži dostává nejvíc prostoru Renault a PSA Peugeot Citroën. Ve Frankfurtu to však letos němečtí výrobci dotáhli k dokonalosti. Před standardní dva dny pro novináře organizátoři zařadili takzvaný omezený tiskový den, do něhož se vměstnaly hlavně premiéry vozů z koncernů BMW, Volkswagen a DaimlerChrysler. A odstartovala ho Škodovka.
Mladoboleslavská automobilka si pro významné mezinárodní autosalony poslední dobou připravuje vždy nějakou studii a ve Frankfurtu to potvrdila. Do Německa přivezla koncept Yeti, jenže ve speciální variantě se stahovací střechou. O jeho případné výrobě zatím nepadlo ani slovo. Z novinek pro showroomy se poprvé objevila na veřejnosti Octavia RS (EURO 31/2005). Zároveň Škoda ukázala nové tříválcové turbodiesely o objemu 1,4 litru pro Fabii a oznámila, že pro dvoulitrové turbodiesely začne dodávat filtr pevných částic, do octavií za příplatek a do superbů coby součást základní výbavy.
Německé součásti koncernu VW byly pochopitelně mnohem více vidět. Šéf Audi Martin Winterkorn uvedl, že tržby jeho divize letos překročí o miliardu eur loňských 24,5 miliardy. V příštím roce by to mělo být opět lepší, neboť Audi uvede na trh svůj první sportovně užitkový automobil nazvaný Q7. Zacílení vozu na americký trh podtrhla jeho frankfurtská premiéra, neboť se na ní objevil také ve verzi s hybridním motorem. Pohonnou jednotku hodlá Audi vyvíjet spolu s Volkswagenem a Porsche, což nepřekvapuje vzhledem k tomu, že se stejnými partnery se podílelo i na vývoji Q7. Audi nicméně podotýká, že od obou sesterských vozů – VW Touaregu a Porsche Cayenne – se jeho model výrazně odlišuje nejen vzhledem. V prvním celém roce prodejů chce Audi najít zákazníky pro šedesát tisíc vozů Q7, v příštím roce se rozhodne, zda bude vyrábět také menší Q5.
Značka Volkswagen má v plánu udržet vysoké tempo, s nímž uvádí na trh nové modely. Ve Frankfurtu poprvé předvedla kabriolet s pevnou skládací střechou Eos, jenž se do showroomů dostane v příštím roce na jaře. Šéf divize Volkswagenu Wolfgang Bernhard přitom uvedl, že během následujících pěti let značka představí dalších deset modelů. Ani jeden z nich nemá být náhradou za současné produkty. Bernhard zároveň zdůraznil, že se Volkswagen v budoucnu hodlá vrátit ke svým kořenům a nabízet vozy vynikající kvalitním zpracováním a dobrým poměrem ceny k užitné hodnotě. O někdejších výletech do luxusních segmentů v podobě Volkswagenu Phaeton nehovořil.