Trolejbusy u Baltu - Euro.cz

Předplatné

  • 49x týdeník Euro
  • 30x Speciál
  • Přístup k premium článkům
  • Web bez reklam
  • Týdeník v elektronické podobě
Výhody předplatného

Přihlášení

Trolejbusy u Baltu

, Karel Zaoral,
Trolejbusy u Baltu
Zdroj: Euro.cz

Škoda Holding / Karosa Vysoké Mýto

PRAHA (zao) – Dva významné české podniky, plzeňská Škoda Holding a Karosa Vysoké Mýto, představily minulý týden v lotyšském hlavním městě Rize nový typ nízkopodlažního trolejbusu označeného Škoda 24 Tr Irisbus. Lotyšsko je pro české exportéry poměrně atraktivní destinací, jen v hlavním městě dnes například jezdí přes dvě stě trolejbusů Škoda starších typů a řada letitých autobusů. Karosa dodává na společném projektu karosérii z modelové řady City Bus se speciální povrchovou úpravou proti rezavění, jejíž životnost by měla přesahovat dvojnásobek hodnot běžných pro standardní vozy. Škoda Holding se stará o zbytek vozu včetně trakčního zařízení. „Jde o plně konkurenceschopný český výrobek, který se uplatní i v soutěži s ostatními výrobci, kteří mají zálusk na lotyšský trh,“ uvádějí firmy.
Výhodou představeného trolejbusu je kromě možnosti provozovat jediný společný sklad mechanických dílů pro autobusy i trolejbusy od stejného výrobce také jeho konstrukce typu jednoduchého stavebnicového systému snižujícího náklady na servis. Zakázku pomohla realizovat rižská kancelář České agentury na podporu obchodu CzechTrade. „Při vyhledávání obchodních partnerů českých firem hrají zahraniční kanceláře CzechTrade důležitou roli. Často je to zdlouhavé, firmám se tyto aktivity výrazně prodražují, a tady umí CzechTrade pomoci. Naše cílená asistence vedla i k úspěchu nového trolejbusu v Lotyšsku,“ říká Ladislav Kubizňák, vedoucí zahraniční kanceláře v Rize.
Škoda Holding a Karosa zřejmě mohou počítat i s jinými zakázkami z Pobaltí, nejméně nahrazení stovek dožívajících českých trolejbusů novými by si firmy neměly nechat uniknout.

Ohodnoťte tento článek
Diskuze