Výběr zpráv Protextu ČTK

Protext ČTK

Pomozte ochránit uživatele internetu a zachovat svobodný internet

12. září se bude v Evropském parlamentu hlasovat o evropské směrnici o autorském právu.…

Konference o coworkingu TechoCon 2018

Kanceláře se čím dál rychleji mění, práce v nich stejně tak. Jak funguje moderní…

Konec výmluvám a začátek mluvení anglicky se blíží!

Lidský druh je mistrem ve vymlouvání se. Vymlouváme se na počasí, na únavu, na děti, na…

Tramvajová tlačenice

08. ledna, 00:00 - BRZ
08. ledna, 00:00

Kvalita veřejně dopravy v Praze klesá. Nejen kvůli nedostatku řidičů

V Praze-Vršovicích došlo loni k překročení imisních limitů 48krát, na Smíchově 41krát, ve Vysočanech 39krát a v Karlíně 36krát.

Také v dalších částech hlavního města trpěli obyvatelé nadměrným znečištěním ovzduší. Hlavním zdrojem škodlivin v metropoli není průmysl, ale vysoká automobilová doprava. Data Českého hydrometeorologického ústavu (ČMHÚ) přitom ukazují, že k překročení limitů docházelo hlavně v prvních týdnech loňského roku.

Letos zatím k překročení nedošlo, podle náměstka ředitele ČHMÚ pro ochranu čistoty ovzduší Jana Macouna to však bylo díky příhodným klimatickým podmínkám, nikoli klesajícímu počtu automobilů. Lze předpokládat, že těch naopak v ulicích města přibude.

Alternativa v podobě cestování hromadnou dopravou ale na kvalitě spíše ubírá než naopak. Cestující to pocítili hned první pracovní den nového roku, když na spoje metra, tramvají a autobusů čekali déle než obvykle a ty byly výrazně přeplněnější. Organizátor pražské dopravy ROPID totiž podle vlastního vyjádření „dočasně“ přešel na „poloprázdninový“ provoz.

Důvodem je prý fatální nedostatek řidičů. „Přestože všichni dopravci zahájili v průběhu roku 2017 rozsáhlé nábory nových pracovníků, nízká nezaměstnanost způsobuje, že se na pracovním trhu noví řidiči hledají nesmírně složitě“ informoval ROPID. Nejde jen o jedinou nepříjemnost. Současně odstartovalo hned několik rozsáhlých výluk.

Hlavnímu městu se navíc dlouhodobě nedaří vyřešit problém s nedostatkem parkovacích míst formou P+R na okrajích města. Aktuálně je jich k dispozici pouze tři tisíce. Řidiči dojíždějící do Prahy za prací tak spíše vjedou do centra města, než by nechali auto na periferii a dále využili hromadnou dopravu.


Sdílení

Líbí se Vám tento článek?
Sdílejte ho

Čtěte také

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Nabídka ropy roste na rekordní úrovně
O kolik se od ledna zvýší důchody?
Jak poznat české padělané bankovky a koruny?
Jak moc je zdraví nebezpečný život on-line?
Jak je to s platbou zdravotního pojištění v penzi?
Auta
Opel Combo Life je zajímavá alternativa k MPV (české ceny +…
Jaguar E-Type, Range Rover a Land Rover Series I: Za volantem britských klasiků
Práva poškozených při dopravní nehodě: Krácení odškodnění pro nepřivolání policie
Za řídítky KTM 790 Duke: Skalpel, prosím
Peugeot veze do Paříže koncept nového kupé. Bude to nástupce slavné 504?
Technologie
Vyjdou 7nm procesory AMD s jádry Zen 2 až v druhé polovině roku 2019?
Vyšel Chrome OS 69. Podporuje linuxové aplikace a předvádí nový kabát
Je Windows 10 build 17763 finální vydání? Novinky na všech „insiderských“ úrovních
Půjčujete si od rodiny a přátel? 3 důvody, proč raději ne!
AMD vydalo 45W mobilní Ryzeny s grafikou Vega. Notebooky s nimi ale zatím chybí
Hry pro příležitostné hráče