Výběr zpráv Protextu ČTK

Protext ČTK

Víte, jak sedět, aby vám práce nezničila zdraví?

Nedostatek pohybu a špatné pracovní podmínky vážně ohrožují naše zdraví. To sice všichni…

Podzimní novinky na silnici od 1.10.2018

Přichází podzim a měli bychom připravit naše vozidlo na studenější období. Kromě změny…

Podnikání s s.r.o. s sebou přináší mnohé výhody

Jestliže už nějaký ten pátek podnikáte jako osoba samostatně výdělečná činná, možná je…

Tramvajová tlačenice

08. ledna, 00:00 - BRZ
08. ledna, 00:00

Kvalita veřejně dopravy v Praze klesá. Nejen kvůli nedostatku řidičů

V Praze-Vršovicích došlo loni k překročení imisních limitů 48krát, na Smíchově 41krát, ve Vysočanech 39krát a v Karlíně 36krát.

Také v dalších částech hlavního města trpěli obyvatelé nadměrným znečištěním ovzduší. Hlavním zdrojem škodlivin v metropoli není průmysl, ale vysoká automobilová doprava. Data Českého hydrometeorologického ústavu (ČMHÚ) přitom ukazují, že k překročení limitů docházelo hlavně v prvních týdnech loňského roku.

Letos zatím k překročení nedošlo, podle náměstka ředitele ČHMÚ pro ochranu čistoty ovzduší Jana Macouna to však bylo díky příhodným klimatickým podmínkám, nikoli klesajícímu počtu automobilů. Lze předpokládat, že těch naopak v ulicích města přibude.

Alternativa v podobě cestování hromadnou dopravou ale na kvalitě spíše ubírá než naopak. Cestující to pocítili hned první pracovní den nového roku, když na spoje metra, tramvají a autobusů čekali déle než obvykle a ty byly výrazně přeplněnější. Organizátor pražské dopravy ROPID totiž podle vlastního vyjádření „dočasně“ přešel na „poloprázdninový“ provoz.

Důvodem je prý fatální nedostatek řidičů. „Přestože všichni dopravci zahájili v průběhu roku 2017 rozsáhlé nábory nových pracovníků, nízká nezaměstnanost způsobuje, že se na pracovním trhu noví řidiči hledají nesmírně složitě“ informoval ROPID. Nejde jen o jedinou nepříjemnost. Současně odstartovalo hned několik rozsáhlých výluk.

Hlavnímu městu se navíc dlouhodobě nedaří vyřešit problém s nedostatkem parkovacích míst formou P+R na okrajích města. Aktuálně je jich k dispozici pouze tři tisíce. Řidiči dojíždějící do Prahy za prací tak spíše vjedou do centra města, než by nechali auto na periferii a dále využili hromadnou dopravu.


Sdílení

Líbí se Vám tento článek?
Sdílejte ho

Čtěte také

Komentáře

Finance
Samoplátci budou platit více na zdravotním pojištění
8 nejčastějších chyb při vytápění, které zvyšují účet za teplo
Co je dobré vědět o příspěvku na bydlení?
Dnes slavíme 17. listopadu, obchody zůstanou otevřené
Hypoteční sazby letí nahoru. Ceny bytů poprvé vystoupaly nad 3 miliony
Auta
Test Mercedes-Benz eSprinter: Vysoké napětí
Octavia Cup trochu jinak. Lamborghini připravuje seriál pro závodní verzi modelu Urus
Jak řídit na sněhu: Představujte si, že vám vůbec nefungují brzdy
Jak funguje pohon všech kol? Existuje 6 různých koncepcí
Volvo Group Czech Republic hlásí změnu ve vedení
Technologie
Office 2019 a Office 365 pro domácnosti za nejnižší ceny [Black Friday]
Lepší kontrola na aktualizacemi a snímání oken [Windows Insider]
Velký přehled slev na Černý pátek 2018 (průběžně aktualizováno)
YouTube nabízí filmy zdarma. Terminátora, Rockyho…, ale má to háček
Q3 Nvidie: tržby 3,18 miliardy $ zklamaly očekávání, akcie zažily nejhorší den za 10 let
Hry pro příležitostné hráče