Menu Zavřít

Těžký rok

9. 1. 2003
Autor: Euro.cz

Řetězce

BRAND24

PRAHA (zdf) – Zpomalení růstu nebo dokonce propad signalizují první výsledky nadnárodních centrál maloobchodních řetězců.
Krušné podmínky na trhu loni donutily nizozemský Royal Ahold dvakrát snížit své výhledy. Podle předběžných výsledků však nakonec zřejmě firemní tržby posílily o 9,4 procenta na 72,83 miliard eur. Prodeje ve Spojených státech, které představují zhruba šedesát procent firemního obratu, byly při srovnatelném počtu obchodů zhruba stejné jako předloni, Ahold však nedávno získal navíc sítě Alliant a Bruno’s Supermarkets.
Německé Metro dosáhlo čtyřprocentního růstu na 51,5 miliardy eur, což je ale podle generálního ředitele firmy Hanse-Joachima Körbera zhruba o jedno až půldruhého procenta horší než plánovaný výsledek. Obrat v zahraničí, který představuje 46,3 procenta celkového výkonu, však vyrostl o osm procent.
Směrem dolů zamířila křivka prodejů belgického řetězce Delhaize. Tržby 20,7 miliardy eur jsou totiž o 3,3 procenta slabší než loni. O propad se postaral jednoprocentní pokles obratu americké divize, která tvoří čtyři pětiny firemních prodejů. Delhaize již oznámila americkou restrukturalizaci – do konce ledna uzavře 41 prodejen řetězce Food Lion a jednu prodejnu Kash n‘ Karry.
Výsledky českých dceřiných firem Ahold, Makro a Delvita zatím nejsou k dispozici.

  • Našli jste v článku chybu?

Byl pro vás článek přínosný?

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).