Menu Zavřít

Telecom jde od toho

5. 12. 2003
Autor: Euro.cz

Internetová reklama

BRAND24

PRAHA (tos) - Spekulace o uzavření mediálního zastupitelství M. I. A., poskytujícího reklamu, marketing a služby public relations na internetu, nabraly reálnou podobu. Zaměstnanci firmy dostali výpověď a její vlastník – Český Telecom – ji na konci prosince uzavře. „Na konci roku ukončíme činnost našeho mediálního zastupitelství. Ubezpečuji, že M. I. A. dostojí všem smluvním závazkům,“ potvrdil mluvčí Českého Telecomu Vladan Crha. Hlavní činností agentury byl prodej reklamního prostoru na středně velkých internetových serverech, kterým se nevyplatí budovat vlastní obchodní oddělení. Ukončení činnosti agentury se tak dotkne například společností Finance, IDG (Computerworld, Businessworld), IDOS (jízdní řády) a Patria. Druhý velký hráč, ARBOmédia, totiž nemá kapacitu inzertně vytížit internetové stránky patřící doposud do stáje M. I. A.
Hlavním důvodem konce M. I. A. je její ztrátovost, pohybující se v jednotkách milionů korun ročně. Ta byla způsobena především agresivní cenovou politikou. Na straně jedné M. I. A. nabízela vysoké (až čtyřicetiprocentní) provize reklamním agenturám a na druhé garance minimální roční objemy reklamy spolupracujícím serverům. Často se tak stávalo, že M. I. A. musela doplácet serverům reklamu, kterou nesehnala, ze svého. Pro Český Telecom znamená uzavření M. I. A. definitivní vypořádání se s internetovou mánií. Telekomunikační obr sto procent akcií agentury koupil v únoru 2000, kdy v tuzemsku vrcholilo okouzlení internetem, za vysokou, nikdy nezveřejněnou částku.

  • Našli jste v článku chybu?

Byl pro vás článek přínosný?

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).