Výběr zpráv Protextu ČTK

Protext ČTK

Apartmán v Krkonoších: chalupa 21. století bez starostí a s výnosem

Pokud si pořídíte vlastní horský apartmán, můžete trávit zimní a letní dovolenou…

Zajímavosti o golfu, které jste nevěděli

Golf je vyhledávaným sportem, který se těší čím dál větší oblibě. Má dlouholetou tradici…

AAA Auto: Zdaleka nejen obchodník s ojetými vozy

Síť autocenter AAA Auto působí v České republice už bezmála třicet let. Aktivity firmy…

Supermarkety ztrácejí

17. července 2003, 17:55 - Filip Poštulka
17. července 2003, 17:55

Maloobchod

PRAHA (flp) - Hypermarkety a diskontní prodejny získávají mezi českými zákazníky na oblibě na úkor supermarketů. Vyplývá to ze studie společnosti Incoma Research a GfK Praha. František Diviš z Incomy pro týdeník EURO vyjmenoval faktory, proč menší prodejny svoji pozici ztrácejí: „Diskontům nahrává nižší cena, hypermarketům širší sortiment, průnik do menších měst a také možnost bezproblémového parkování.“ Výzkum uvádí, že podíl zákazníků, kteří utratí nejvíce v supermarketu, klesl pod 19 procent. Naopak do diskontů si našlo cestu více nakupujících, takže o oba formáty je v současnosti přibližně stejný zájem. V následujících letech také kvůli agresivní strategii nového diskontního řetězce Lidl dojde patrně k dalšímu posilování diskontního segmentu. Hypermarkety si polepšily za loňský rok o šest procent a jsou nyní nejčastějším místem nákupu pro téměř 40 procent českých rodin. Podíl malých prodejen oproti tomu klesl na 22 procent, což představuje v porovnání s rokem 1998 asi čtyřicetiprocentní propad. Šíři sortimentu zákazníci nejlépe hodnotí v řetězci Globus, za ním následuje Interspar, Tesco, Hypernova a Carrefour. Co se ceny týče, vycházejí z hodnocení nejlépe diskonty Penny Market a dále řetězce Kaufland, Makro, Globus a Plus Diskont. Supermarkety - například Albert, Billa, Delvita či Julius Meinl - hodnotí zákazníci v obou zmíněných kategoriích jako průměrné. Naopak za jejich silnou stránku považují blízkost místu bydliště a ve většině případů i dostatečný výběr zboží. Zásadně proměnit český maloobchod by mohla, jak vyplývá z výzkumu, expanze nových obchodů moderního formátu, který na českém trhu dosud chybí: convenience prodejny. Ty staví na maximální blízkosti zákazníkům, vysokém standardu služeb a široké nabídce potravin.


Čtěte také

 Ilustrace k eseji Freedom for Tibet y Catalunya

Esej: Freedom for Tibet y Catalunya

Proč jsou podpora nezávislosti Tibetu a názor, ze české národní zájmy jsou zpozdilým …

před 8 hodinami

Praha „Véčko“ na Pankráci

Vídeň, náš vzor. O osudu Prahy v UNESCO se rozhodne na jejím horizontu

Praha je v ohrožení. Kdo to nevěděl, mohl se to dočíst nejpozději na konci října ve…

před 8 hodinami

Miloš Zeman

Zeman pochybuje o pomníku pro vlasovce: Praze pomohli, ale byli to zrádci

Vlasovci sice pomohli v roce 1945 osvobodit Prahu, předtím se ale spoluprací s nacisty…

před 12 hodinami

Zdeněk Tůma

Zdeněk Tůma: Zatím se neříká, které země jsou ty špinavé

Zdeněk Tůma v sobě nezapře klasického makroekonoma, jímž byl celý profesní život od…

6. prosince 2019

 Otevření Konfuciova institutu na VŠFS se účastnil i hradní kancléř Vratislav Mynář.

Konfuciův institut v Praze povede 28letá expertka na Čínu

Posel čínského vlivu ve světě, síť Konfuciových institutů, zřídí od ledna příštího roku…

6. prosince 2019

Sdílení

Líbí se Vám tento článek?
Sdílejte ho

Hodnocení

Zaujal Vás tento článek?
Ohodnoťte ho

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Finance
Jak připravit auto na zimu
Stres je všudypřítomný. Jak se jej zbavit?
Pro koho se příští rok sníží limit doplatků za léky?
Do čeho Češi nejčastěji spoří a investují
Nechodíte rádi do banky? Nevadí, již nemusíte
Auta
Nová studie ukázala, že výroba baterií je ekologičtější. Je…
Ford vyrábí autodíly z kávového odpadu od McDonald’s
Dähler vyladil nové BMW X3 M a X4 M až na 449 kW a 760 Nm. A to je prý teprve začátek
Nový mýtný systém v provozu
Tři roky, čtyři značky: Jozef Kabaň se ve skupině BMW neprosadil, vrací se pod křídla koncernu
Hry pro příležitostné hráče