Stydí se za privát - Euro.cz

Předplatné

  • 49x týdeník Euro
  • 30x Speciál
  • Přístup k premium článkům
  • Web bez reklam
  • Týdeník v elektronické podobě
Výhody předplatného

Přihlášení

Stydí se za privát

, Filip Poštulka,
Stydí se za privát
Zdroj: Euro.cz

Maloobchod

PRAHA (flp)- Zájem obchodních řetězců prodávat značkové produkty pod vlastním jménem v České republice roste. Private labels (výrobky pod cizí značkou) mohou během několika let v některých segmentech tuzemského maloobchodu ovládnout až polovinu trhu. Týdeníku EURO to řekl majitel společnosti Emco Zdeněk Jahoda (více strana 50). V západní Evropě se zvyšuje podíl no name produktů na celkovém obratu spotřebního zboží už několik let – ve Velké Británii dosáhl čtyřiceti, v Německu se přehoupl přes třicítku a v Belgii se dostal na 25 procent.
I velké mezinárodní společnosti proto usilují o to, aby mohly dodávat hyper a supermarketům své zboží pod značkou řetězce. Belgická Delvita má například v Česku kolem 230 výrobků pod vlastní značkou a jak potvrdil ředitel rozvoje společnosti Miguel van Bussel, tento počet má brzy podstatně vyšší. Dodavatelé sortimentu, který nese maloobchodní značku, se ale většinou chtějí publicitě vyhnout. Někteří zákazníci si totiž stále spojují diskontní značky s nižší kvalitou výrobku, a výrobní firmy se proto bojí devalvace svého jména.

Ohodnoťte tento článek
Diskuze