Štěstí hledají v kanceláři - Euro.cz

Zprávy

Přihlášení

Štěstí hledají v kanceláři

, Pavel Hanslíček,
Štěstí hledají v kanceláři
Zdroj: Euro.cz

Konica/Minolta

PRAHA (oh, hns) – Japonští výrobci fotoaparátů a kancelářských strojů Konica a Minolta minulý týden ohlásili sloučení veškerých svých aktivit. Fúze, jež má nové společnosti zajistit pevnou pozici na trhu kancelářského vybavení, bude dokončena do srpna letošního roku. Konica i Minolta se marně snaží zajistit si místo na trhu digitální fotografie a v kancelářském vybavení vidí budoucnost svého podnikání.
Ředitelka Konica Czech Blanka Jíšová zatím neví, jak konkrétně bude fúze v Evropě a České republice probíhat. „Jelikož jsme dceřiná společnost, tak by se nás to nemělo personálně přímo dotýkat, alespoň co se týče oblasti fotoaparátů a fotomateriálu. Prodej kancelářských strojů zajišťuje zvlášť místní distributor,“ řekla týdeníku EURO Jíšová. Právě divize kancelářské techniky se podle jejího názoru dotkne fúze nejvíce. „Tam budou největší změny a pravděpodobně i největší globální propouštění,“ dodává. Jíšová si netroufá předvídat, jaké uspořádání bude nová společnost v Česku mít. „Předpokládám, že dojde k sjednocení finanční stránky a také formy pravidelných reportů, jinak to zatím nedokážu posoudit,“ tvrdí.
Roční tržby sloučené holdingové skupiny by měly podle ČTK během tří let dosáhnout 1,3 bilionu jenů (zhruba 330 miliard kourn), na jaro 2006 je odhadován zisk 150 miliard jenů (přibližně 38 miliard korun). Do té doby by se měl snížit počet zaměstnanců z nynějších 38 500 o čtyři tisícovky. Konica je třetím největším výrobcem fotografických materiálů na světě, zatímco Minolta je předním výrobcem fotoaparátů. Firmy už mají uzavřenou dohodu o spolupráci, která se týká dodávek kopírovacích zařízení, a spolupracují i při výrobě tonerů.
Ani jedna z firem se příliš neprosadila se svými digitálními operátory a chtějí se zaměřit na výrobu kancelářského vybavení, které se již teď významnou měrou podílí na obratu obou výrobců. Konica má podle Jíšové z prodeje kancelářské techniky srovnatelné tržby jako z prodeje fotografického materiálu, které tvoří zhruba třetinu 540miliardového obratu v jenech.