Společenská odpovědnost k finančnímu sektoru patří

08. října 2018, 00:00 - Václav Herz
08. října 2018, 00:00

Naší vlajkovou lodí je vzdělávání v oblasti finanční gramotnosti, říká CSR specialistka České podnikatelské v pojišťovny Martina Flídrová

Česká podnikatelská pojišťovna (ČPP) ze skupiny Vienna Insurance Group (VIG) se ve velké konkurenci domácích pojišťoven profiluje jako stabilní a finančně silná společnost. Spravuje přes 1,8 milionu smluv od více než milionu klientů.

Již řadu let je nedílnou součástí obchodní strategie ČPP i odpovědné a udržitelné podnikání, pojišťovna se dlouhodobě snaží být odpovědnou firmou. „Se schválením evropské směrnice, která u velkých firem zavedla povinnost zveřejňovat nefinanční dopady podnikání, nabývá téma společenské odpovědnosti na stále větším významu“říká Martina Flídrová, CSR specialistka v ČPP.

* Jaké priority má ČPP v oblasti společenské odpovědnosti?

V letošním roce jsme poprvé publikovali zprávu o udržitelném podnikání, která je dostupná na našem webu. Popisujeme v ní hlavní oblasti, na které se v CSR zaměřujeme. Klíčová je pro nás péče o klienty, zaměstnance a širší komunitu, ve které podnikáme. V tom, myslím, patříme k lídrům pojistného trhu. Máme i jasně stanovené etické principy, kterými se v byznysu řídíme. A v neposlední řadě se snažíme snižovat negativní dopady svého podnikání na životní prostředí.

* > Za CSR se vám podařilo získat několik odborných ocenění…

Letos v květnu jsme vyhráli první místo v soutěži Stejná šance, která oceňuje firmy zaměstnávající lidi s postižením v běžných pracovních pozicích. V minulém roce jsme zase uspěli v soutěži Top odpovědná firma v kategorii Nejangažovanější zaměstnanci. Polovina všech našich zaměstnanců se totiž pravidelně věnuje dobrovolnictví, buď vrámci firemních dní, anebo ve svém volném čase.

* > Zapojují se zaměstnanci do společensky odpovědných aktivit?

Se zaměstnanci máme velmi dobrou zkušenost, protože často sami přicházejí s nápady, jak bychom mohli neziskovému sektoru ještě víc pomoct. Přišli třeba s návrhem pravidelných charitativních snídaní. Snídaně, která pomáhá, se u nás poprvé uskutečnila loni v říjnu a okamžitě si u kolegů získala velkou popularitu. Zaměstnanci totiž sami nominují organizaci nebo jednotlivce, kterému výtěžek z akce poputuje. Řídí se tím, kde je podle nich potřeba pomoci největší.

* Jakému projektu se v CSR aktuálně věnujete nejvíce?

Naší vlajkovou lodí je vzdělávání v oblasti finanční gramotnosti. Skupinově školíme zástupce a klienty neziskových organizací přímo u nás ve firmě nebo na různých udržitelných eventech. V loňském roce jsme na filmovém festivalu Příběhy země uspořádali workshop pro 100 studentů pražských středních škol. Začínáme také finančně vzdělávat žáky základních škol. Pilotní proškolení pro 200 žáků šestých až devátých tříd na Základní škole Jižní na pražském Spořilově proběhne na přelomu letošního roku. Pokud bude úspěšné, máme v plánu systematizovat tento vzdělávací program a zvyšovat počty příjemců zejména mimo Prahu. Ze statistik vyplývá, že právě tento typ osvěty je teď v regionech velice potřebný. Přednostně bychom se zaměřili na příhraniční oblasti, kde je míra předluženosti a exekucí nejvyšší. A ještě letos v listopadu se odborníci ČPP zapojí do mezinárodního dne Giving Tuesday workshopem o financích, kterého se zúčastní mladí lidé opouštějící dětský domov.

* > Školíte jen finanční gramotnost, nebo nabízíte i expertizu z jiných oborů?

ČPP vzdělává i v mnoha jiných oblastech, než jsou finance, ačkoli propojení dobrovolnictví s naším předmětem podnikání má jednoznačně přednost. Neziskové organizace od nás mohou zdarma získat byznysové znalosti v oblastech, jako jsou IT, marketing, obchodní a prezentační dovednosti nebo český jazyk pro PR specialisty. Ročně ČPP věnuje komunitě víc než 300 expertních hodin. Od letošního roku zaměstnanci ČPP školí nejen zaměstnance neziskovek, ale také jejich klienty, například lidi s postižením nebo děti z dětských domovů.

* > Jak se vám podařilo získat pro tyto aktivity své kolegy?

Největší propagací CSR je podpora, kterou získáte ze strany vedení firmy. Naše představenstvo a ředitelé odborných úseků každoročně dobrovolnicky pomáhají ve vybraném regionálním dětském domově. Letos stejně jako loni přijede vedení ČPP společně se členy skupiny Chinaski, s níž máme dohodnuté partnerství. Děti si mohou zatančit při jejich minikoncertu, a mají tak příjemnou vzpomínku na setkání s ČPP. •

O autorovi| Václav Herz, herz@mf.cz


Čtěte také

 Premiér Andrej Babiš a ministryně financí Alena Schillerová

České předsednictví EU má stát 1,2 miliardy korun, úřady přijmou 200 nových zaměstnanců

Kvůli českému předsednictví v Evropské unii ve druhé polovině roku 2022 by měly české…

před 1 hodinou

Ondřej Stratilík

Česká armáda v Sýrii

Česká republika - a s ní celá Severoatlantická aliance - se dostala do značně nekomfortní…

před 2 hodinami

 Volby v Polsku, ilustrační foto

Právo a spravedlnost ovládlo polské parlamentní volby, zřejmě bude dál vládnout

Po sečtení asi 91 procent hlasů odevzdaných v nedělních parlamentních volbách v Polsku má…

před 2 hodinami

 Bývalý mluvčí Prahy 10 a nynější zaměstnanec tiskového odboru Kanceláře prezidenta republiky Vít Novák

Xaverův přítel na Hradě: Vít Novák, „píárista“ s důležitými kontakty

Společnost XTV provozující stejnojmennou internetovou televizi s moderátorem Lubošem…

před 2 hodinami

Peroutkova vnučka Terezie Kaslová

Stát se nemusí omlouvat za výroky Zemana o Peroutkovi, rozhodl soud

Stát se prostřednictvím ministerstva financí nemusí omlouvat vnučce novináře Ferdinanda…

před 2 hodinami

Sdílení

Líbí se Vám tento článek?
Sdílejte ho

Komentáře

Finance
Jak pomůže dětem v exekuci novela insolvenčního zákona?
Jak s námi operátoři jednají? Vata to tedy není
Kdy se bude zase měnit čas a na kterou stranu posunout na podzim ručičku?
Svátek Všech Svatých a Dušičky, aneb proč to není státní svátek?
Jak se bude počítat důchod v roce 2020?
Auta
Země elektromobilů. V Norsku mizí čerpací stanice
Kvalitní moderní ojetý vůz šetří vaši kapsu a je bezpečnější
Fiat Talento modelový rok 2020
Kupé Škoda 763 bylo rychlejší než auta VB. Skončilo fiaskem, přispělo však ke vzniku Favoritu
DB Schenker posiluje pozici v logistice pro automobilový průmysl
Hry pro příležitostné hráče