Široké rozkročení

09. června 2014, 00:00 -
09. června 2014, 00:00

Stavební koncern Porr expanduje do regionů a očekává letošní tržby 3,6 miliardy eur

Rakouská stavební skupina Porr zažila vloni dobrý rok. Její celkové výkony činily téměř 3,5 miliardy eur, to znamená meziroční nárůst o 20 procent.

A v případě dalších ukazatelů se stavebníkům s centrálou

ve Vídni dařilo ještě lépe. „Objem zakázek vzrostl o 36 procent na 4,6 miliardy eur a zisk před zdaněním se téměř ztrojnásobil,“ potvrzuje člen představenstva společnosti Porr Austria Franz Scheibenecker. Významně k těmto výsledkům přispívá i tuzemská část koncernu. Porr přitom v Česku působí v posledních dvou letech v nové struktuře – z původních dvou dcer rakouského koncernu, společnosti Porr Česko a Pražské silniční a vodohospodářské stavby (PSVS), vznikla jediná společnost Porr. „Fúze byla velmi úspěšná, díky ní efektivněji zvládáme projekty zahrnující jak prvky pozemního, tak inženýrského stavitelství. Sjednotili jsme správu obou firem, což vedlo k zeštíhlení a zpružnění fungování Porru v Česku. A tak navzdory složité situaci v českém stavebnictví letos počítáme s obratem 3,6 miliardy korun a významným ziskem,“ dodává Scheibenecker.

Nejen pro velké investory A právě struktura obratu Porru v Česku potvrzuje, jak fúze tuzemské dceři rakouského koncernu pomohla. „Zatímco v posledních letech kvůli opatrnosti investorů a přebytku kancelářských a hotelových ploch silně trpělo pozemní stavitelství, na které se soustředila původní společnost Porr Česko, tak naopak v oblasti inženýrského stavitelství, kterou zastřešovala firma PSVS, jsme byli velmi úspěšní,“ vysvětluje člen představenstva českého Porru Štefan Havlík a dodává, že i v pozemním stavitelství se vloni začalo blýskat na lepší časy. „Nárůst zájmu obzvlášť cítíme v oblasti průmyslové a bytové výstavby. Například nyní stavíme velký kancelářský projekt pro rakouského developera Karimpol na pražském Kačerově,“ doplňuje Havlík, který se v Porru věnuje pozemnímu stavitelství.

Přitom právě v oblasti pozemního stavitelství zaznamenal Porr významnou změnu charakteru poptávky.

„Ještě před deseti lety jsme stavěli hlavně pro zahraniční zájemce velké projekty v hodnotě přes čtvrt miliardy korun, nyní pracujeme stále více pro české investory i na zakázkách za třeba jen padesát nebo sto milionů korun. To vyžaduje odlišné projektové řízení,“ říká Havlík s tím, že takto Porr například rekonstruuje stadion v Českém Krumlově nebo pro české investory staví dům pro seniory v Havířově. Úspěšní silničáři V oblasti inženýrského stavitelství se Porr v posledních letech podílel například na výstavbě obchvatu kolem Prahy a rekonstrukci a stavbách na dálnicích D1, D5, D11 i D47. Porr se však nezajímá jen o velké infrastrukturní projekty, ale i o výstavbu místních komunikací. „Podílíme se například na výstavbě obchvatu Chrudimi, v Praze to zase bylo zkapacitnění Štěrboholské radiály či rekonstrukce Českomoravské ulice včetně výměny tramvajových kolejí,“ říká člen představenstva českého Porru zodpovědný za inženýrské stavby Antonín Daňa s tím, že efektivní nabídku pro výstavbu silnic v regionech Porru umožňuje síť obaloven na území celé republiky. Přitom ale Porr rozhodně na velké projekty nerezignuje. „Chceme podpořit český Porr firmami z dalších zemí a také specializovanými společnostmi z oblasti zemních prací a drážního stavitelství tak, abychom dále zvýšili naši konkurenceschopnost v oblasti velkých zakázek z oblasti stavby silnic a železnic v Česku,“ doplňuje Daňu Franz Scheibenecker z firmy Porr Austria s tím, že významným projektem, o který se chce Porr ucházet, je plánovaná stavba nového vysokorychlostního železničního koridoru Praha–Brno.

Atraktivní regiony a rekonstrukce Porr však nestaví jen ve velkých městech, naopak stále více směřuje do regionů. „Kromě Prahy a Brna máme velké kanceláře i v Českých Budějovicích, Plzni, Frýdku-Místku, Zlíně, Olomouci a Jihlavě. A právě v regionech vidíme velký růstový potenciál a chceme zde aktivněji nabízet naše služby,“ vysvětluje Daňa a dodává, že Porr se nesoustředí jen na nové projekty, ale disponuje týmem zaměřeným na rekonstrukce historických budov. „Takto jsme například rekonstruovali budovy pro luxusní pětihvězdičkové hotely v Praze Le Palais a Kempinski. Rovněž se nám dobře daří propojit historické a moderní prvky, jak potvrzuje zdařilá rekonstrukce a dostavba projektu Jungmannova Plaza,“ doplňuje Havlík a věří, že právě Praha a další česká historická města budou mít o tento druh stavebních služeb zájem. l

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Když za škodu může sport...
O dědictví IV: Dědit, či darovat?
3 věci, na které není dobré zapomínat před odjezdem na služební cestu
Daňové přiznání za rok 2017: Změny u daňového zvýhodnění na děti a daňového bonusu
Bez potřebné doby pojištění vám důchod nedají
Auta
Retro: Kolik stála nová auta v listopadu 1989 a o kolik…
Kvíz: Víte, co se děje, když se na přístrojové desce rozsvítí tyto kontrolky?
Arrivo je systém, díky kterému pojede i Dacia Duster nebo Fabia 1.2 HTP 320 km/h
Škoda Superb 2.0 TSI 4×4 vs. BMW M760Li xDrive: Přesné porovnání neporovnatelného
Že je elektrická nákladní Tesla revoluční? Kdeže, elektrická Avia tu byla už dávno
Technologie
Velký přehled slev na Černý pátek 2017 (průběžně aktualizováno)
Že je elektrická nákladní Tesla revoluční? Kdeže, elektrická Avia tu byla už dávno
Procesory ARM proráží už i v superpočítačích. Na ThunderX2 s jádry Vulcan sází sám Cray
Parádní akce: Samsung Galaxy S7 za 8200 Kč a S7 Edge za 10 600 Kč
Mlácení dělníků, smrt v kantýně aneb Jak se dělá iPhone X
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít