Šest procent na módu - Euro.cz

Předplatné

  • 49x týdeník Euro
  • 30x Speciál
  • Přístup k premium článkům
  • Web bez reklam
  • Týdeník v elektronické podobě
Výhody předplatného

Přihlášení

Šest procent na módu

, Filip Poštulka,
Šest procent na módu
Zdroj: Euro.cz

Maloobchod

PRAHA (flp) – Tuzemský trh s módním zbožím je stále koncentrovanější. Vyplývá to z výzkumů společností Incoma Research a GfK Praha. Největší firmy postupně sílí a zároveň se zvyšuje i tržní podíl velkoplošných prodejen. Lídrem mezi prodejci módy je pobočka britského řetězce Tesco Stores, její největší konkurencí specializované řetězce. Z nich si nejlépe vede Baťa v sortimentu obuvi, oděvům vévodí Kenvelo izraelského podnikatele Dany Himiho.
Průzkum mapoval také zvyklosti českých spotřebitelů. Vyplývá z něj, že domácnosti ročně utratí za obuv a oděvy průměrně šest procent svých příjmů. Jako hlavní kritéria pro výběr prodejny respondetni jmenovali šíři sortimentu, kvalitu a cenu zboží. Významnou roli hraje také ochota personálu.
Zákazníci nakupují módní zboží nejčastěji ve specializovaných obchodech a hypermarketech. Tam je zajímá hlavně prádlo, dětské oblečení a módní zboží pro denní nošení. Džíny si stále ještě nejvíce Čechů kupuje u stánkařů.
Dotazovaní vybírali také nejznámnější konkrétní prodejny a nejoblíbenější reklamní kampaně na módní zboží. V prvním případě uspěly obchodní řetězce Tesco, Hypernova a Carrefour, v druhém reklamy Adidasu a společnosti Reno.

Ohodnoťte tento článek
Diskuze