Menu Zavřít

S identitou matky

19. 9. 2003
Autor: Euro.cz

Živnostenská banka

BRAND24

PRAHA (hns) - Jako poslední se z tuzemských bank ke svému zahraničnímu akcionáři novou identitou přihlásila Živnostenská banka. Logo skládající se z červené koule se stylizovanou bílou jedničkou a černého logotypu nahradilo to dosavadní s motivem majáku, které Živnobanka používala od roku 1999.
Na rozdíl od ostatních UniCreditem v regionu střední a východní Evropy vlastněných bank zůstal finančnímu ústavu název. „O změně jména se vůbec neuvažovalo,“ řekl týdeníku EURO mluvčí Živnobanky Karel Ježek. Italové v případě dalších členů své skupiny použili odlišný postup. A tak se například slovenská Polnobanka jmenuje Unibanka a rumunská Demirbank nese název Unicredit Romania.
Michal Richter, ředitel Ogilvy CD, která se věnuje tvorbě korporátní identity, konstatoval, že náklady na změnu loga se skládají ze dvou částí. Za prvé je to jeho ztvárnění a vytvoření manuálu a za druhé fyzická přeměna věcí, které je nesou. Náklady na první fázi Richter odhaduje na dva miliony.
Vzhledem k malému počtu obchodních míst opravdu nemusí být náklady na novou identitu vysoké. Zatímco Komerční banku se 480 pobočkami změna přišla podle generálního ředitele banky Alexise Juana na sto milionů korun, při srovnatelných nákladech na úpravu jednoho obchodního místa by Živnostenskou banku s 27 pobočkami měla změna tváře přijít na 5,6 milionu korun.

  • Našli jste v článku chybu?

Byl pro vás článek přínosný?

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).