Rencar to nevzdává

27. června 2016, 00:00 - BOR
27. června 2016, 00:00

Firma se snaží dohodnout s dopravním podnikem na reklamě Reklama Společnost JCDecaux, která majoritně ovládá firmu Rencar, nabízí pražskému dopravnímu podniku (DPP) novou podobu smlouvy na provozování reklamy v pražské MHD. O kontraktu, který měl původně běžet až do roku 2031, se hodně mluví už pár měsíců.

Dopravní podnik se rozhodl dlouholetý vztah ukončit. Smlouva je podle jeho právníků neplatná, ať už proto, že nebyla uzavřena podle stanov firmy, nebo protože například dodatky z roku 2009, které ji prodloužily bez výběrového řízení, byly v rozporu s koncesním zákonem.

Rencar, potažmo JCDecaux, sice trvá na tom, že smlouva platná je, chce prý ale vyjít vstříc požadavkům dopravního podniku, vztahy narovnat, a předejít tak pochybnostem. Jak to má vypadat? Dopravní podnik Rencaru nově poskytne své reklamní nosiče do užívání postaru minimálně do roku 2031, přičemž na rozdíl od minulosti si bude jejich opravu a údržbu zajišťovat podnik sám. Nájemné pro dopravní podnik by pak mohlo být 50 milionů korun plus dodatečný podíl z tržeb Rencaru.

Navíc by firma začala platit i za reklamu na digitálních nosičích ve stanici metra Národní, což dosud v rámci „zkušebního provozu“ nečinila. A také by vzala zpět žalobu proti dopravnímu podniku na navrácení 21 milionů za to, že dopravní podnik neukončil v metru spolupráci s reklamní firmou euroAWK, jak se údajně zavázal.

Nabídku poslal Rencar do podniku v první polovině května a už se o ni začala zajímat policie. Jak s ní podnik hodlá naložit, nevíme. „Mohu potvrdit, že dopravní podnik nabídku obdržel a detailně ji analyzuje.

Platí, že dopravní podnik je ochoten vést jednání, k dalším krokům se teď nicméně detailně vyjadřovat nebudeme,“ řekl týdeníku Euro mluvčí DPP Jiří Štábl.

Je ale pravděpodobné, že definitivní řešení ohledně reklamy teď v podniku nikdo neučiní. Jeho ředitel Jaroslav Ďuriš byl v polovině května odvolán z pozice předsedy představenstva a následně opustil i ředitelskou sesli. Nově vede podnik Martin Gillar, který přišel z České pošty. Spekuluje se, že jedním z důvodů definitivního pádu Ďuriše mohla být právě situace kolem Rencaru, přičemž Ďuriš se veřejně přikláněl k výpovědi smlouvy s ním.

O tom, že smlouvy na reklamu ať už hlavního města Prahy, či právě dopravního podniku s JCDecaux jsou nevýhodné, se spekuluje už roky. Stejně tak není tajemstvím, že kontakty „na věčnost“ vadí především konkurenční firmě BigBoard, která oficiálně nabízí dopravnímu podniku za reklamní nosiče 100 milionů za rok.

Nabídku poslal Rencar do podniku v první polovině května a už se o ni začala zajímat policie.

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Prezidentské volby 2018: vše, co potřebujete vědět o druhém kole
7 důvodu, proč nevolit Miloše Zemana
Na co si dát pozor při vyplňování přehledu pro zdravotní pojišťovnu?
Kolik si odkládat na penzi?
7 důvodu, proč nevolit Jiřího Drahoše
Auta
Audi RS 3 je lidový supersport. Podívejte se, jak při…
Wankel od Mazdy míří jako generátor do autonomních elektromobilů Toyota
Nissan Design Europe slaví 15 let. Toto je 15 nejlepších aut, která zde vznikla
Mercedes končí s vidlicovými šestiválci. Přejde jen na ty řadové
Kvíz: Poznáte model auta jen podle fotky interiéru?
Technologie
Pohodlí je důležitější než bezpečnost. Dvoufázové ověření účtů používá jen 10 % uživatelů Googlu
GDDR6 bude rychlejší, než jsme čekali. Samsung uvádí čipy běžící na taktu 18,0 GHz
První Age of Empires se vrací po 20 letech. 4K remaster vyjde za měsíc a bude levný
Takhle budou za pár let vypadat hry. Unity je v nejlepší formě
Intel chystá samostatná GPU odvozená z čipů Tiger Lake a Alder Lake. První za dva roky?
Hry pro příležitostné hráče