Reklama za 13 miliard

10. března 2014, 00:00 - (js)
10. března 2014, 00:00

Internet Výdaje za internetovou reklamu podle měření SPIR v loňském roce rostly o pětinu, když dosáhly

na 13,3 miliardy korun. Internet se tak na celkovém reklamním balíku podílí více než 17 procenty a stále má tendenci sílit – letos se počítá s nárůstem o další dvě miliardy. Tradičně nejsilnější je běžná display reklama, na 4,6 miliardy korun si nicméně sahá inzerce v reklamních sítích od Seznamu, Googlu či Facebooku.

Nejrychleji rostoucí oblastí je formát RTB, tedy přihazování za cenu reklamy formou aukce v reálném čase. RTB v loňském roce rostl pětinásobně a očekává se, že letošní tempo bude rovněž solidní. S RTB už začal experimentovat také Seznam, který se podle slov svých šéfů aktuálně snaží vyladit kombinace reklam a zjistit, kde bude mít nový formát největší smysl. RTB je nicméně prozatím poměrně malá oblast, za rok vygenerovala 45 milionů korun.

Čím dál většímu zájmu inzerentů se na českém internetu těší také placené články (zhruba dvojnásobný růst) a roste i reklama ve videu. V něm se do budoucna chce stále více angažovat Seznam, který si z celkového internetového koláče bere nejvíce peněz a video vidí jako další šanci pro růst.

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Známé tváře a volby: Které známé osobnosti podporují ANO, KSČM, či ODS?
Chcete půjčku vyřídit online?
Jaký má vliv sdílené ubytování na českou ekonomiku?
Po svatbě vás vyřizování na úřadech nemine!
Máté nízké příjmy? Do penze odejděte už v prosinci
Auta
Koncept Toyota Fine-Comfort Ride je vodíkový soupeř…
Galerie: Šemík, knedlík, mandelinka a další legendární autobusy z ČSSR
Nový Jeep Compass má za sebou testy IIHS. Obstál bez vyznamenání
Na dálnici D1 bylo spuštěno další úsekové měření. Je totiž potřeba vybrat více peněz
Porsche 718 Boxster a Cayman GTS se mohou pochlubit vyšším výkonem
Technologie
S cenami operačních pamětí to prý bude mizérie i příští rok, nedostatek čipů má trvat
Sdílení polohy na mapě láká další aplikace. Kde všude se můžete nechat sledovat?
Google převlékne Kalendář do Material Designu. Takhle bude vypadat
Seznamu se daří. Stejně jako Google žije primárně z reklamy
Tip: Jak získat Windows 10 Fall Creators Update co nejdříve?
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít