Rád si vytvářím k věcem vztah

26. února, 00:00 - Václav Herz
26. února, 00:00

Mám rád jedinečnost a věci s příběhem. Vždy ocením nápad a originalitu, říká šéf nábytkového řetězce KIKA pro Česko a Slovensko Jakub Střeštík

S generálním ředitelem společnosti KIKA Nábytek jsme se setkali v prostorné vile, kterou obývá se svou rodinou. Jak bydlí ten, jehož cílem je udávat trendy v oblasti bydlení? Co stojí za úspěchem rakouského retailového gigantu v Česku a proč nechce soupeřit s konkurenční firmou IKEA?

* Bydlíte v klidné vilové části Roztok u Prahy. Proč právě tady?

Jsem hodně zaneprázdněný člověk, po celý den se setkávám s řadou lidí a mám nejrůznější jednání. Po příchodu domů chci mít klid a pohodu. Roztoky mám rád. Nachází se zde veškerá občanská vybavenost a zároveň mám na dosah kousek úchvatné přírody lemující dolní tok Vltavy.

* Rozhlížím se kolem sebe a vidím prostorný útulný interiér, ve kterém převládá dřevo a přírodní materiály. Zdá se, že nejste zastáncem moderního technicistního stylu bydlení.

To máte pravdu. Pokud jde ojakékoli technické či designové vymoženosti, zde zůstávám poměrně konzervativní. K věcem si rád vytvářím vztah. I proto u mě doma najdete nesourodé kousky nábytku či dekorací. Každý z nich však s sebou nese svůj příběh a vzpomínky. Rád se obklopuji dřevěným nábytkem, a ne sklem a kovem, preferuji tlumené tóny před výraznými barvami.

* Na stěnách vašeho interiéru visí zajímavé originální obrazy. Jste sběratelem umění?

Vůbec ne. Obrazy se mi musí líbit, vždy ocením nápad a originalitu. A pokud se časem ukáže, že se investice do obrazu či jiného uměleckého díla zhodnotila, uspokojí to i mou duši byznysmena.

* Pojďme se teď podívat na vaše působení ve společnosti KIKA Nábytek. V pozici generálního ředitele pro Českou republiku a Slovensko jste již od roku 2011. Co se vám za tu dobu podařilo?

Každý den obsloužíme vobchodech KIKA tisíce zákazníků. Každoročně prodáme nábytek a bytové doplňky za více než tři miliardy korun. Jsem hrdý na to, že vedu firmu, ve které našlo stabilní zaměstnání téměř tisíc lidí. Z mého pohledu je jediná cesta vedoucí k dlouhodobé prosperitě v retailovém nábytkářském segmentu ata je postavena na dvou pilířích. Tím prvním je nabídka kvalitních výrobků a špičkových služeb. Tím druhým a neméně důležitým je férový přístup k zaměstnancům a vytváření příjemného motivujícího pracovního prostředí. Tuto vizi se nám dlouhodobě daří naplňovat. KIKA je v současnosti lídrem v oblasti nábytku a bytových doplňků, který přináší na český trh nejširší výběr ve

všech cenových kategoriích.

* Za poslední rok jste otevřeli nebo se chystáte otevřít celkem tři nové prodejny. Již rok je v provozu váš e-shop. Jaké jsou další plány firmy KIKA na českém a slovenském trhu?

V současné době se plně soustředíme na otevření další prodejny v Praze. Nový obchodní dům KIKA bude součástí obchodního centra Galerie Butovice, které prošlo v minulých měsících kompletní modernizací. Vedle obchodních domů KIKA Čestlice, KIKA Letňany a menší prodejny KIKA City s nabídkou bytových doplňků a dekorací v centru Prahy se KIKA Butovice stane v den svého otevření 15. března 2018 v pořadí čtvrtou pražskou prodejnou.

Jelikož jsem převzal zodpovědnost za vedení společnosti KIKA i v Rumunsku, předpokládám, že s obdobným elánem budeme expandovat i tam. V minulém roce jsme kromě otevření pobočky v Českých Budějovicích a v Nitře investovali do modernizace našich největších vlajkových lodí v Praze a v Bratislavě. Investice do modernizací prodejen a stavby dalších retailových jednotek jsou součástí našeho strategického plánu. Co se týče našeho e-shopu - online prodej nábytku zásadně předčil veškerá má očekávání. Prodejní výsledky potvrzují, že e-commerce je v Česku a na Slovensku běžnou součástí nákupních zvyklostí. Vynikající prodejní výsledky zároveň potvrzují důvěru zákazníka ke značce KIKA.

* Světovému trhu snábytkem vévodí švédský řetězec IKEA. Jak bojujete s tímto konkurentem?

Možná vás to překvapí, ale s IKEA se na trhu s nábytkem vzájemně doplňujeme.

IKEA nabízí zcela jiný prodejní koncept než KIKA. Zásadně neodsuzuji nikoho, kdo si zařídí domácnost v IKEA. Avšak já osobně mám rád vlastní identitu a nechci mít interiér stejný jako tisíce dalších domácností. Zákazníci obchodů KIKA jsou podobní. Mají vlastní představu o bydlení, vlastní svébytný styl. Naším cílem je vyhovět veškerým individuálním požadavkům a nabídnout originální nadčasová řešení. •

O autorovi| Václav Herz, herz@mf.cz


Sdílení

Líbí se Vám tento článek?
Sdílejte ho

Čtěte také

Komentáře

Finance
Co je dobré vědět o dobrovolném důchodovém pojištění?
Chemických škodlivých látek bývá víc doma než venku
Nezapomeňte do půlky prosince zaplatit zálohy na silniční daň
Jak a kde sledovat zásilky ze zahraničí
Výprodeje na akciových trzích mohly způsobit algoritmy
Auta
VW chce překonat Porsche na Nürburgringu. Využije k tomu…
Rekordní Bloodhound SSC, který zatím své schopnosti nepředvedl, je na prodej za pakatel
McLaren 720S Spider: Do prodeje míří extrémně rychlý roadster. Stojí sedm milionů
Test Jeep Grand Cherokee S: Cesta časoprostorem
Bude Cargo e-Bike dopravou budoucnosti?
Technologie
Doom slaví 25. narozeniny. Jeho tvůrce slibuje novou epizodu
Tatra 700 byla nejrychlejším českým autem (retro)
IDOS po 10 letech mění design. Jak se vám líbí nové jízdní řády?
Konec podpory. Pro sedm let starý Android 4.0 bude obtížnější vyvíjet aplikace
První telefon s dírou v displeji představil Honor. Co nabídne View 20?
Hry pro příležitostné hráče