Menu Zavřít

Protočená miliarda

20. 3. 2009
Autor: Euro.cz

Sazka

BRAND24

Ve videoterminálech provozovaných Sazkou hráči loni „protočili“ zhruba miliardu korun. Česká sázková a loterijní jednička rozjela projekt videoterminálů zhruba před čtyřmi lety, z výnosů se měla uhradit část nákladů spojených s výstavbou O2 arény. Někteří odborníci však takové plány již od počátku kritizují jako málo životaschopné. Navíc tvrdí, že Sazka na videoterminálech prodělala.
Šéf Sazky Aleš Hušák ale považuje taková tvrzení za nesmyslná. „Pokud bychom na projektu prodělali miliardu korun, muselo by se to ukázat na naší ziskovosti. Na té se ale poslední roky nic takového neprojevuje,“ oponuje. Rovněž upozornil, že Sazka v současné době provozuje zhruba 1100 terminálů. Letos hodlá firma zprovoznit dalších 600 strojů, celkem by jich mělo být v nejbližších letech zhruba deset tisíc. „Vsazená částka loni meziročně vzrostla o šestadvacet procent. Finanční výsledek, což je částka po odečtení výher, dokonce stoupl o 40 procent,“ konstatoval Hušák. Tržby hazardního průmyslu v Česku loni dosáhly zhruba 110 miliard korun, z toho 75 miliard utratili hráči především v kasinech a ve výherních strojích. „Videoterminálů jsou dnes plné noviny, je to jeden z nejkontroverznějších produktů. Především proto, že se Sazka velmi zásadním způsobem zakousla do části příjmů průmyslu, ve kterém dříve nefigurovala. Pokud by tento produkt nebyl tak úspěšný, tolik se o něm nepíše,“ je přesvědčen Hušák. Budování sítě videoterminálů vyšlo Sazku údajně na desítky milionů korun.
„Pokud jsou videoterminály pro Sazku tak velkým přínosem, měl by tomu odpovídat i firemní růst zisku, ten je ale několik let zhruba na stejné úrovni,“ oponuje dobře informovaný zdroj. Ten rovněž tvrdí, že není přesvědčen ani o úspěšném vstupu Sazky do oblasti kurzových sázek na internetu. Od ledna je povolilo ministerstvo financí. Zdroj týdeníku EURO tvrdí, že Sazka zatím nevydělává. Firma v prvních dnech od spuštění internetového sázení přispěla každému, kdo se nově zaregistroval na jejích webových stránkách, na sázení dvěma tisíci korun. „Velká část přihlášených vsadila tisícovku na jeden tým, druhou na jejich soupeře, takže nemohla prohrát víc než půlku vsazených peněz. Výhru potom vybrala a už se nevrátila, odhaduji, že to byly desítky tisíc lidí,“ upozornil zdroj. Hušák ale nesouhlasí. Tvrdí, že dvoutisícový příspěvek byl součástí nové firemní reklamní kampaně. „Mohli jsme jako naše konkurence vzít desítky milionů korun, udělat velkou kampaň v médiích a čekat, co se stane. Další možností, kterou jsme zvolili, bylo říci lidem, že jim dáme peníze za to, když se u nás zaregistrují. Strategie se vyplatila, máme největší počet zaregistrovaných lidí, největší tržby a jsme první na trhu v internetových kurzových sázkách,“ upozornil Hušák. Zmíněný příspěvek od Sazky prý vybralo necelých deset procent zaregistrovaných sázkařů, zbytek účtů je aktivních.

  • Našli jste v článku chybu?

Byl pro vás článek přínosný?

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).