Proti Americe jste napřed

02. června 2014, 00:00 - Jakub Křešnička
02. června 2014, 00:00

Ve využívání nových tiskových služeb patří Česko k nejpokročilejším trhům, tvrdí evropský šéf firmy Konica Minolta

Česko je pro nadnárodní gigant Konica Minolta jedním z nejdůležitějších evropských trhů. A to nejen z pohledu prodejů tiskáren a multifunkčních zařízení. Daří se tu i jejich službám v elektronizaci a správě dokumentů v komerčním prostředí.

„Z hlediska nových služeb se Česko počítá k nejpokrokovějším trhům. Třeba i ve srovnání s USA,“ říká Indy Nakagawa, prezident společnosti Konica Minolta Business Solutions Europe.

Do vedoucí pozice v Evropě přešel po třech letech strávených v Šanghaji a patnácti letech právě ve Spojených státech.

* Byl pro vás přechod z Číny velká změna?

Oproti Šanghaji je v Německu všechno menší a klidnější. Čína i USA jsou velké země se stejným jazykem i kulturou ve všech městech. V samotném Německu je více spolkových zemí a Evropa celá je plná rozdílů. Zatím si na to zvykám, ale baví mě to. V Česku jsem poprvé a stihnu jen návštěvu Brna, ale do zbylých částí republiky se snad podívám příště. Láká mě to.

* Čím si Česko zasloužilo takový význam pro Koniku Minoltu?

Ve východní Evropě máme velmi vysoký podíl na trhu a Česko patří celosvětově k zemím s nejvyšším podílem. Máme tu velmi dobré obchodní výsledky a našim českým kolegům se daří stavět Koniku Minoltu jako velmi silnou značku. Teď už i ve východoevropském kontextu. Dříve jsme celou Evropu řídili z Německa, což se kvůli geografickému pokrytí i kulturním odlišnostem komplikovalo. Dnes je to rozdělené tak, že střední a východní Evropu řídíme z České republiky, včetně zemí, jako je Řecko, Turecko nebo Rusko. Jsme tak blíže trhům i zákazníkům a můžeme se rozhodovat rychleji a v souladu s klienty.

* Jak se výkon v Evropě projevuje v ekonomických výsledcích?

Během posledních deseti let tu náš byznys vyrostl o více než 64 procent na 2,2 miliardy eur. Takřka se zdvojnásobil i počet zaměstnanců. Na celkových výsledcích firmy se Evropa podílí 40 procenty, to převyšuje i Spojené státy americké nebo domácí japonský trh, který se stará o pětinu obratu. Pomáhají nám tu i nové služby v oblasti enterprise content managementu (ECM) a IT. Zvlášť v této oblasti máme velmi dobré přímé prodeje, včetně České republiky. Z hlediska nových služeb Česko patří k nejrozvinutějším v Evropě. A dokonce i ve srovnání s USA jste napřed třeba právě s ECM.

* V Minoltě pracujete přes třicet let, jak se za tu dobu změnil váš byznys?

Přímo ve firmě bylo největší změnou spojení Koniky a Minolty. Dříve jsme byli proslavení výrobou fotoaparátů, filmů a podobně. To skončilo v roce 2006, kdy se tyto aktivity prodaly firmě Sony. Já se vždy pohyboval spíše okolo tisku, ale i tak jsem z toho měl smíšené pocity. Do Minolty jsem totiž před 32 lety přišel právě proto, že mým oblíbeným fotoaparátem byla minolta. Pro firmu to bylo velmi dobré rozhodnutí, ale i tak mi z toho bylo smutno.

* A na co fotíte teď?

Nejčastěji na mobilní telefon. Ale to nevadí, výrobcům telefonů dodáváme čočky do fotoaparátů ze 70 procent právě my.

* Kde vidíte svůj byznys za dalších 30 let?

Trendy se mění rok od roku. Tomu přizpůsobujeme naši strategii, aktuálně máme plán Transform 2016. Konkrétně v business solutions jdeme vstříc potřebám klientů. Kromě tisku se věnujeme i síťovým službám a elektronizaci dokumentů v ECM. Přesun od fungování „na papíře“ pomáhá našim zákazníkům být efektivnější. Snižují náklady, ale rozvíjejí i vlastní byznys. Papír sice nezmizí, ale bude se tisknout méně.

* Spustili jste i obchodně-inovační centra, první bylo v Singapuru. Jak plán pokračuje?

Přibylo i centrum pro USA v Silicon Valley a evropské v Londýně. Letos otevřeme další v Japonsku a v Číně. Úzce spolupracují s našimi korporátními zákazníky, sledují jejich poptávku a potřeby a na základě toho vyvíjejí nová řešení. Nefungují ještě ani rok, ale už přicházejí s dobrými nápady. Jen ještě musíme ověřit jejich obchodní potenciál.

* Když jezdí inovátoři i k nám, mohou se od nás něco naučit?

Češi už pro Koniku pracují různě po světě. Bývalý obchodní ředitel české pobočky Jiří Skopový už funguje v Singapuru. Nový CRM systém v Šanghaji přivezl a zaváděl inženýr z této budovy. Vaši lidé jsou velmi vzdělaní, inovativní a umějí tvrdě pracovat. Rád jsem tam s nimi chodil na večeře. Mimochodem mám rád i české pivo a bílé víno, zvláště to sušší. Dobře se hodí i k suši. •

O autorovi| Jakub Křešnička, kresnicka@mf.cz

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Přímá volba prezidenta ČR
Z e-shopu přivezli rozbité zboží?
4 nejznámější kryptoměnové burzy současnosti
Když končí platnost řidičského průkazu...
Black friday je tu! Nakupte snadno, rychle a bez nervů
Auta
Muzeum Citroën prodává část své sbírky. Jsou to samá krásná…
Honda chystá na rok 2022 elektromobil, který se nabije za 15 minut
Kdo se stane evropským autem roku? SUV mají největší šanci, protože jich je většina
Kvíz: Poznáte auto jen podle předního světla?
I myslivci mají své sny. Bentley představuje lovecké provedení Bentaygy
Technologie
EA byla příliš nenasytná. Některé země mikrotransakce ve hrách označují za formu gamblingu
Velký přehled slev na Černý pátek 2017 (průběžně aktualizováno)
Už i zdroje se vyrábí speciálně pro těžbu kryptoměn. FSP uvádí 2000W model pro 16 grafik
Nejlevnější 4K OLED televize se slevy nedočkala, ale dostane k ní zdarma PS4 Pro
Edge se právě naučil automaticky vyplňovat formuláře [Windows Insider]
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít