Problematický úřad se místo zrušení jen stěhuje

04. listopadu 2013, 00:00 - (ker)
04. listopadu 2013, 00:00

Ředitelství vodních cest Rušení zbytečných úřadů, které na začátku roku odstartoval Nečasův kabinet, pomalu končí. Třeba Ředitelství vodních cest, jehož škrtnutím měl stát ještě letos ušetřit pět milionů korun, se nakonec rušit nebude. Místo toho se přestěhuje do budovy ministerstva dopravy.

Úřad se třinácti zaměstnanci dosud sídlil v nájemních prostorech ve Vinohradské ulici. I na ministerstvu bude platit nájemné. Jak velké, nyní obě organizace řeší. Ředitelstvím letos protékají peníze na investice za zhruba 350 milionů korun. Jedním z jeho hlavních úkolů je vybudování plavebního kanálu Dunaj–Odra–Labe, který chce ministr dopravy v demisi Zdeněk Žák kompletně zaplatit z eurodotací. Právě tento projekt Ředitelství vodních cest dost možná zachránil, velmi si ho totiž přeje i prezident Miloš Zeman.

Ředitelství v minulosti provázelo několik skandálů. Když si úředníci Evropského účetního dvora vybrali ke kontrole některé projekty, našli v nich chyby v objemu 96 až 100 procent. Penězi vyjádřeno 2,4 miliardy korun. Asi nejproblematičtější byla zakázka z éry ministra Aleše Řebíčka na zvedání mostu v Kolíně za 1,2 miliardy korun. Kritéria veřejné soutěže nastavilo ředitelství tak, že se o zakázku mohl ucházet jen jediný zájemce, sdružení firem Viamont DSP, Eurovia a EDS Holding, které vzniklo pár měsíců před soutěží. Ke zvedání mostu nebyl navíc jasný důvod, Labe není celoročně plnosplavné. Zakázka stála křeslo bývalého šéfa ředitelství Miroslava Šefaru, pak se ve vedení vystřídali ještě další dva ředitelé.

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Jak získat hypotéku, nebo půjčku, kterou vám banka odmítá schválit
Kdo vlastní naše pojišťovny?
5 věcí, které si pamatujte o dokumentárním akreditivu
Zdraží plyn v topné sezóně? Jaké faktory ovlivní jeho cenu?
Všude stejně: jak moc riskujete, když používáte univerzální hesla a pořád stejný PIN?
Auta
Retro: Ford Mustang přežil i zlé časy. A dnes je to úplný…
VW Arteon je sice moderní, ale výkonem na starší Passat CC ztrácí. ABT má řešení
Kvíz: Znáte tyto přezdívky modelů aut nebo jiných dopravních prostředků?
Galerie: Kdo je konkurencí pro šestiválcový Stinger GT? Nová Kia mnoho soupeřů nemá
Nové Audi A7 Sportback už je jen hybrid. A zatím bez dieselu
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít