Menu Zavřít

Pro nový vůz na internet

2. 11. 2006
Autor: Euro.cz

Automodul.com

BRAND24

Trend prodeje nových osobních vozů v České republice už několik měsíců po sobě klesá. Za hlavní příčinu tohoto stavu bývá označován růst dovozů a prodejů ojetin. Vzkvétá naopak prodej automobilů po internetu, který v tuzemsku jen za prvních devět měsíců vzrostl o šedesát procent. Přes webové stránky se v Česku prodává několik tisíc nových a ojetých vozů ročně. „Přesné statistiky prozatím nejsou k dispozici, ovšem na identifikaci rodícího se trendu dostačují,“ říká David Šimoník, mluvčí největšího českého internetového prodejce nových vozů, společnosti Automodul.com.
Automodul zvýšil od ledna do září prodej právě o zmíněných šedesát procent na celkových 731 automobilů. To pro lepší orientaci představuje zhruba roční výkon majitele nadprůměrného autosalonu Škody. „Prodej vozů přes internet má budoucnost. Klasickému způsobu dokáže konkurovat zejména příznivější cenou danou nižšími náklady na prodej a snadnou možností srovnání nabídek z jednoho místa,“ vysvětluje Šimoník.
Cenové výhody při tomto způsobu nákupu vozu prý mohou přesáhnout i sto tisíc korun, například u Volkswagenu Passat se lze dostat s cenou až o sto čtyřicet tisíc níž, tedy o téměř osmnáct procent, než u dealera. Šedesát tisíc je prý možné ušetřit například při nákupu Škody Octavie Combi 4×4 s motorem 1,9 TDI ve výbavě Elegance, která v kamenném obchodě stojí téměř tři čtvrtě milionu korun. „Tento způsob prodeje určitě během příštích let výrazně poroste. Jen do konce tohoto roku plánujeme prodat ještě nejméně tři sta vozů, čímž překonáme hranici tisícovky automobilů,“ říká Šimoník.

  • Našli jste v článku chybu?

Byl pro vás článek přínosný?

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).