Prazdroj chtějí Asahi i maďarský MOL

14. listopadu 2016, 00:00 - OST
14. listopadu 2016, 00:00

Pivovarnický gigant AB inBev uzavřel první kolo nabídek, hlásí se šest investorů

Radegast, Gambrinus, Velkopopovický Kozel ani Pilsner Urquell dlouho ležet nezůstanou. O značky Plzeňského Prazdroje projevilo zájem nejméně šest investorů.

Jak uvedla agentura Reuters, společnosti Anheuser-Busch InBev poslala svou předběžnou nabídku japonská skupina Asahi i PPF českého miliardáře Petr Kellnera.

Na seznamu kromě nich figuruje i americký investiční fond Bain Capital, který se spojil s evropským Adventem, společný postup zvolily i fondy KKR a Mid Europa Partners. Švýcarsko-kanadské spojenectví vytvořilo partnerství firmy Jacobs Holdings s penzijním fondem PSP Investments. A východoevropské řešení přináší kooperace maďarské energetické skupiny MOL s polskou pojišťovnou PZU a výrobcem džusů Maspex Wadowice Group. Nikdo z těchto potenciálních zájemců se zatím nechce ke zprávám agentury Reuters vyjadřovat. Nicméně se očekává, že nabídek bude nakonec ještě víc.

Jak už psal týdeník Euro letos v červenci, ze seznamu možných kupců nejde vyškrtnout ani české byznysmeny Tomáše Němce a Oldřicha Šlemra. Koncem loňského roku prodali gumárenskou společnost ČGS Holding švédské firmě Trelleborg za zhruba 31 miliard korun. K nákupu nabízených pivovarů ale potřebují daleko více peněz, které by mohli získat spoluprací se zakladateli Avastu Eduardem Kučerou a Pavlem Baudišem, o níž se v posledních týdnech spekuluje.

Skupina AB InBev se ovšem nezbavuje jen českých značek. Evropské regulační úřady její loňskou fúzi s rodinou SABMiller podmínily prodejem některých nově nabytých pivovarů. S Plzeňským Prazdrojem jsou proto k mání i polské značky Tyskie a Lech, slovenský Topvar, maďarský Dreher a rumunský Ursus. Hodnota celého balíku se pohybuje kolem 150 miliard korun.

A dělit se pravděpodobně nebude.

„Belgičané (AB InBev - pozn. red.) si uvědomují, že kdyby prodali jen Prazdroj, zbytek skupiny si už nikdo nekoupí. K prodeji bude buďto všechno, nebo nic. Je to podobná situace jako v řeznictvích před rokem 1989.

Kdo chtěl svíčkovou, musel si přikoupit i bůček, protože řezník věděl, že samotný bůček neprodá“ prohlásil už dříve Jan Veselý, pivovarský analytik a bývalý předseda Českého svazu pivovarů a sladoven. •

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Kdy budou Vánoce a vánoční prázdniny?
Přímá volba prezidenta ČR
Z e-shopu přivezli rozbité zboží?
4 nejznámější kryptoměnové burzy současnosti
Když končí platnost řidičského průkazu...
Auta
Seat dále navýší výkon Leonu Cupra. Příští rok dorazí…
Muzeum Citroën prodává část své sbírky. Jsou to samá krásná a zajímavá auta
Honda chystá na rok 2022 elektromobil, který se nabije za 15 minut
Kdo se stane evropským autem roku? SUV mají největší šanci, protože jich je většina
Kvíz: Poznáte auto jen podle předního světla?
Technologie
Další šikovná externí grafika s malými rozměry. Uvnitř je přitom desktopová GTX 1060
První týden s Android Pay: 90 % plateb mobilem provedli muži
EA byla příliš nenasytná. Některé země mikrotransakce ve hrách označují za formu gamblingu
Velký přehled slev na Černý pátek 2017 (průběžně aktualizováno)
Už i zdroje se vyrábí speciálně pro těžbu kryptoměn. FSP uvádí 2000W model pro 16 grafik
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít