Menu Zavřít

Pivo jde na odbyt

1. 2. 2007
Autor: Euro.cz

Plzeňský Prazdroj

DT24

Společnost Plzeňský Prazdroj v loňském roce prodala v tuzemsku i zahraničí 10,7 milionu hektolitrů piva, což představuje meziroční nárůst o 5,7 procenta. K takřka šestiprocentnímu nárůstu objemu výroby přispěly především prodeje v zahraničí včetně licenční výroby Plzeňského Prazdroje. Celkový objem prodeje v zahraničí vzrostl meziročně o 17,5 procenta. Firma zvedla celkové vývozy piva do zemí Evropské unie, především do Německa, Nizozemska, Itálie a Španělska. „V Německu je nyní ležák Pilsner Urquell číslem jedna mezi importovanými pivy,“ konstatovala společnost.
Na tuzemském trhu prodala firma 8,1 milionu hektolitrů, což je o 2,4 procenta více než v roce 2005. V praxi to znamená, že takřka každé druhé pivo vypité v České republice vyrobila některá z firem patřící do skupiny Plzeňského Prazdroje. „Na prodejních výsledcích je patrné, jak společnost efektivně využila extrémně teplý červen, který je s 910 tisíci prodanými hektolitry piva nejúspěšnějším měsícem v její historii,“ upřesnil generální ředitel Plzeňského Prazdroje Mike Short.
Plzeňský Prazdroj je součástí skupiny SABMiller, která je aktivní v šedesáti zemích světa. Ve fiskálním roce ukončeném 31. března 2006 skupina vykázala příjmy ve výši 15,307 miliardy dolarů a zisk před zdaněním 2,453 miliardy dolarů.

  • Našli jste v článku chybu?

Byl pro vás článek přínosný?

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).