Menu Zavřít

Osm set milionů lahví

16. 6. 2005
Autor: Euro.cz

Světová vinařská dvojka letos vstoupila na český trh

Psal se rok 1933, když se v Kalifornském údolí Sonoma objevili bratři Ernst a Julio Gallovi, v pronajatých prostorách instalovali první vinařský lis, a tím založili vinařství. Bylo krátce po zrušení prohibice a žízeň Američanů zaručovala dobré perspektivy. Bratři zprvu s omezenými prostředky budovali základnu pro podnik, který se o sedmdesát let později měl stát jedničkou v Americe a druhým největším vinařským subjektem na světě.

Americký příběh.

V začátcích pracovali s úvěrem a jejich dodavatelé souhlasili s úhradou za hrozny teprve po prodeji hotových vín. Ve čtyřicátých letech podnik zmohutněl a začal nabízet vína pouze pod vlastní etiketou a z prvních vlastních vinic, v šedesátých obrátili Gallové pozornost konzumentů ke kalifornským vínům. Zpočátku stolním. Tehdy se objevila Hearty Burgundy a Chablis Blanc, první stolní vína vyšší třídy. Sedmdesátá léta znamenala další posun, tentokrát směrem ke kvalitě. Majetkem rodiny a centrem podniku se stalo vinařství Frei v oblasti Dry Creek Valley v Sonoma County, s nímž spolupracovali od roku 1948. Dalším krokem byly importy dubových sudů z tehdejší Jugoslávie a Francie. Firma se zaměřila na zvýšení množství, ale především kvality barikových vín. Začátkem osmdesátých let byla zřízena pobočka v Británii, devadesátá léta, ač poznamenaná rodinnou tragédií, kdy zahynul Julio, byla pro značku Gallo časem dalších úspěchů. Zakotvila na německém trhu, zavedla prestižní řadu vín Gallo Estate a na britském trhu úspěšně umístila produkt Gallo Brut. Prosadila se ve Francii, vstoupila na trhy italské. Letos se vína pod nejrozšířenější světovou etiketou v širším měřítku objevila díky společnosti Maxxium Czech i v tuzemské nabídce.

Rodinná firma.

V pětici velkých kalifornských vinařských jmen, která zajišťuje přes 75 procent veškeré produkce Spojených států, asi nikoho nepřekvapí první pozice společnosti E&J Gallo. S více než třiceti procenty vedou americký žebříček a jejich náskok je zřejmě nedostižitelný.
Oněch třicet procent pro značku Gallo znamená číslo 53 milionů kartonů prodaných ročně na domácím trhu. Společnost je také největším vývozcem. Prodává dalších více než dvanáct milionů kartonů v devadesáti zemích. Sečteme-li tato čísla a „rozebereme“ kartony, vyjde nám, že na celém světě zkonzumují pijáci vína neuvěřitelných bezmála osm set milionů lahví v sedmi kvalitativních řadách opatřených logotypem společnosti Gallo.
Dnes, i když devadesátiletý Ernest ještě do firmy dochází, je společnost v rukou třetí generace rodiny. Sklepům vládne Gina Gallo, jejímž cílem je udržet a jméno firmy a kvalitu vín neustále posouvat směrem k samotné světové špičce. Vinohradníkem je Matt Gallo, Ginin bratr. Připravuje pro sklepy společnosti tu nejlepší surovinu v optimální formě. Téměř všichni další rodinní příslušníci patří k zaměstnancům firmy, pro niž pracuje takřka pět tisíc lidí.

BRAND24

Spolu s destiláty.

O to, aby se vína kalifornského giganta dostala k českému spotřebiteli, se postarala společnost Maxxium Czech. Odnož světové Maxxium Worldwide, jež je uznávaným globálním distributorem alkoholu prémiových značek, se na tuzemském trhu velice rychle prosadila. V rámci tohoto růstu, na základě širokých kontaktů s odběrateli a držíc se motta celé sítě – „dosáhnout alespoň třetího místa na každém trhu, kde působí“ – rozhodla se česká dcera vstoupit i na trh vín. Právě pro poměrně široký záběr kvality a mimořádný objem produkce se zaměřila na společnost Gallo. Po jednáních, trvajících dva a půl roku, se dobrá věc podařila a katalog společnosti Maxxium se rozrostl o položku víno. Vedle řady pro řetězce se objeví i vína vyšších značek, například ze série Sonoma County. „Nechceme bourat trh s vínem, ale v návaznosti na odzkoušený a fungující projekt společnosti, uplatňovaný v jiných zemích, se pokusíme umístit svou nabídku v segmentu vín odpovídající kategorie. Samozřejmě nabízíme rozšíření portfolia především všem našim nynějším odběratelům. Společnost E&J Gallo je zárukou jak kvality, tak bezproblémového zajištění množství a hlavně neustále stejné, neměnné kvality,“ tvrdí Jiří Štětina, ředitel společnosti Maxxium Czech a dodává: „Nebudeme hrnout na trh kartony kalifornských vín, máme však jisté minimální limity, které budeme prosazovat. Naším cílem je hranice zhruba deseti tisíc kartonů vín středních a vyšších značek sortimentu Gallo. Samozřejmě s maximální snahou dodržet základní záměr společnosti, umístit se do třetího místa mezi distributory v segmentu, který nabízíme. A myslím si, že sortiment a kvalita produkce sklepů E&J Gallo nám k tomu dává všechny předpoklady.“

  • Našli jste v článku chybu?

Byl pro vás článek přínosný?

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).