NOVÉ VERZE IMPREZY A OUTBACKU - Euro.cz

Předplatné

  • 49x týdeník Euro
  • 30x Speciál
  • Přístup k premium článkům
  • Web bez reklam
  • Týdeník v elektronické podobě
Výhody předplatného

Přihlášení

NOVÉ VERZE IMPREZY A OUTBACKU

, Erich Handl,
NOVÉ VERZE IMPREZY A OUTBACKU
Zdroj: Euro.cz

Subaru

PRAHA – Japonská automobilka Subaru nabídla minulý týden dvě premiéry nových vozů. Prvním z nich je vylepšená Impreza, která se dostává na trh jako pětidveřové sportovní kombi nebo jako čtyřdveřová limuzína. Její základní verze se prodává za 798 000 korun. Hlavní změnou oproti předchozí verzi je sportovnější design, který má posílit image značky Subaru. To platí dvojnásob o soutěžní verzi WRX. „V Anglii se z ní stal kultovní vůz, řekl ředitel společnosti Subaru ČR Petr Neuman.

Nová je u Imprezy i karoserie, jejíž prstencové uspořádání a pomocný přední rám zvyšují odolnost vozu při kolizích ze všech stran. Při čelním nárazu je dokonce pohlcována energie ve dvou fázích. Limuzína i kombi mají ve srovnání s předcházejícím modelem více vnitřního prostoru – jsou totiž delší zhruba o pět centimetrů. Výhodu pocítí především cestující na zadních sedadlech, kteří budou mít o 71 milimetrů více místa pro nohy. Nově konstruované sedadlo řidiče lze plynulým seřizovacím mechanismem variabilně posouvat o padesát milimetrů na výšku. Lepší by mělo být také řízení s posilovačem. Výrobce tvrdí, že klidněji reaguje na povely.

Všechny nové automobily Subaru Impreza mají stálý pohon všech kol, systém ABS, napínač bezpečnostních pásů a také omezovač jejich síly. Do výbavy patří i přední airbagy, postranní vzduchové polštáře (u dvoulitrové verze a WRX) či tříbodový bezpečnostní pás pro střední zadní sedadlo.

Druhou premiérou od Subaru je vylepšený model Outback. Hlavní změnou je zbrusu nový šestiválec – podle tradice značky opět plochý motor s písty proti sobě. Tato pohonná jednotka se chlubí vyspělou elektronikou: řízení motoru je schopno identifikovat závady a ukládat je do paměti, v normálním režimu sleduje všechny funkce motoru. Zrychlení z nuly na sto kilometrů v hodině dokáže tento motor za 8,9 sekundy, jeho maximální rychlost je 210 kilometrů v hodině.

Ohodnoťte tento článek
Diskuze