Nejsou ředitelé

23. září 2013, 11:00 -
23. září 2013, 11:00

PALUBNÍ DENÍK Platí to zejména u práce, při níž lze snadno přijít k úrazu. Nejrizikovější profesí jsou v současnosti vysoké funkce kolem významných pražských investic. A tak, přestože se už hezkých pár týdnů mluví o opětovné výměně v čele Dopravního podniku hlavního města Prahy, Milan Křístek sedí v křesle dál a patrně ještě nějaký čas bude. Poslední pokus o odvolání se měl odehrát minulý týden, ale nakonec z něj sešlo.

Křístkovo křeslo bude nyní pěkně rozpálené kvůli malérům s vícepracemi na dostavbě trasy metra A, u nichž Křístek nebyl a které způsobil, jak už je u pražských staveb zvykem, jejich organizátor, inženýrská ? rma IDS zadáváním prací nad povolený rámec bez výběrového řízení. Tohle se řešilo i v případě tunelu Blanka, kde uvízlo dodavatelům, zejména Metrostavu, několik set milionů korun, které se nakonec proplácely za okolností, které jsou nyní předmětem policejního šetření.

V případě metra je situace o to komplikovanější, že stavbu spolufinancuje Evropská unie a jakákoli kreativita při řešení chybiček ve veřejných zakázkách naráží na tvrdé kontrolní mechanismy. Jak dlouho ale ještě chtějí pražští radní narážet na kreativitu IDS, není jasné.

KUKAČČÍ BEZPEČÁK Boje v prezidentské straně SPOZ jsou viditelné již několik dní. Nicméně jejich poměrně zajímavá část se odehrává i v zákulisí. Jak zjistil Palubní deník, jisté pozdvižení vyvolalo jmenování nového šéfa bezpečnosti Českých drah Petra Vincenze, bývalého elitního policisty a blízkého přítele vrchní státní zástupkyně Lenky Bradáčové.

Nelibost projevovali údajně jak ministr dopravy, tak významní představitelé jediné současné vládní strany SPOZ. A Dalibor Zelený, který o Vincenzovi rozhodl, se velmi podivoval, protože chtěl pro stranu vždy jen to nejlepší, a tak při výběru bezpečnostního šéfa dal na dobrou radu Mirka Šloufa. Asi by mu někdo měl pořídit lepší kompas.

PRAŽSKÝ PITEKANTROP Palubní deník se rozhodl udělit zbrusu novou cenu Pražský pitekantrop pražskému magistrátu za nápad uzavřít předminulou sobotu klíčovou dopravní tepnu v Praze a udělat ze Smetanova nábřeží občerstvovací zónu s lehátky. I v sobotu, kdy je provoz v Praze opravdu minimální, se tak podařilo udělat z Újezdu a Malé Strany, kudy vede jediná objízdná trasa, parkoviště pomalu poskakujících automobilů, mezi nimiž kličkovali vyděšení turisté. Blahopřejeme a věříme v úspěšné opakování.

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Daňová poradna
Předdůchod a daně: kdo, co, jak a kolik?
Sever proti Jihu I: ekonomické srovnání Korejí
Kdy musí studenti odevzdat daňové přiznání?
10 příkladů, kdy můžete, nebo nemůžete uplatnit slevu na manželku
Auta
Nové generace Porsche 911 budou mít volant a udrží si…
Škoda Kodiaq vs. Hyundai Santa Fe: Zatopí korejská novinka českému bestselleru? Asi ne
Diesel se do Porsche Cayenne přeci jen vrátí. Zatím se ale neví, kdy
Život po životě: 70 let repasí a výroby výměnných náhradních dílů (nejen) na škodovky
Mitsuoka Himiko je japonské retro postavené na prodloužené Mazdě MX-5
Technologie
Cnews FM: Jaké české služby preferujeme nad zahraničními? [podcast]
Sony za tři dny ukáže revoluční Xperii XZ2: opustí hranatý design, Compact zvětší na 5″ a zruší 3,5mm jack
Asus vydává VR brýle. Mají sklápěcí hledí a k snímání pohybu nepotřebují majáky
Airbank spustí mobilní NFC platby „v nadcházejících týdnech“
Z Opery Max je teď Samsung Max. Nový šetřič vám už možná nepojede
Hry pro příležitostné hráče