Menu Zavřít

Nafaxovali si růst

17. 3. 2006
Autor: Euro.cz

Canon

BRAND24

PRAHA (oh) - Společnost Canon v loňském roce v Česku a na Slovensku zvýšila své tržby o šest procent na 2,21 miliardy korun. O 125milionový nárůst obratu se postaral zejména segment osobní kancelářské techniky, tedy tiskáren, skenerů, faxů a kalkulaček, kterých Canon loni prodal za tři čtvrtě miliardy korun, meziročně o 11,2 procenta více. Prodej a pronájem velké kancelářské techniky, to znamená kopírek a multifunkčních strojů, stagnoval na předloňské úrovni 625 milionů tržeb. Pozici nejsilnější divize česko-slovenské pobočky Canonu si udržela část foto-video, jejíž obrat vyrostl o sedm procent na 583 milionů korun.
„V tomto segmentu se nám loni podařilo obsadit první pozici na českém trhu s téměř dvacetiprocentním podílem. Naším dlouhodobým cílem je být jedničkou ve všech produktových skupinách, ve kterých jsme na lokálním trhu zastoupeni,“ neskrývá ambice Ladislav Paleček, ředitel české a slovenské pobočky Canonu. Pro letošní rok plánuje růst obratu na 2,5 miliardy korun. Nejsilnější pozici momentálně firma drží v segmentu inkoustových faxů (66,3procentní podíl), digitálních zrcadlovek (55,4 procenta trhu), inkoustových tiskáren (44procentní podíl) a laserových faxů (40 procent trhu).
Do letošního roku vstoupila česká pobočka Canonu jako součást nově vzniklé regionální divize 4CE, která kromě Česka zahrnuje Slovensko, Polsko a Maďarsko. „Tento region je plně připraven na implementaci západoevropských obchodních standardů a principů. Struktura prodejů, velikost kanálů i obchodní zvyklosti jsou daleko více podobné západní Evropě než čemukoli, co je na východ od naší republiky,“ vysvětluje Paleček, který v regionální divizi obsadil pozici obchodního ředitele (viz strana 26).

  • Našli jste v článku chybu?

Byl pro vás článek přínosný?

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).