NA VÝVOJ VLASTNÍHO AUTA NEBYLY PENÍZE - Euro.cz

Přihlášení

NA VÝVOJ VLASTNÍHO AUTA NEBYLY PENÍZE

, Erich Handl,
NA VÝVOJ VLASTNÍHO AUTA NEBYLY PENÍZE
Zdroj: Euro.cz

Wilfried Bockelmann

Konstruktéři Škody Auto nahodili v Ženevě udici – předvedli koncept nového vozu a čekají na ohlasy veřejnosti. Pokud budou reakce na vizáž Montreux příznivé, vůz půjde na podzim do výroby. Pokud nikoli, bude potřeba studii přepracovat. S šéfkonstruktérem mladoboleslavské automobilky Wilfriedem Bockelmannem hovořil týdeník EURO krátce poté, co slavnostně stáhl z modelu Montreux plachtu.

EURO: Jaké jsou první ohlasy na vizáž Montreux?
BOCKELMANN:
Myslím, že první reakce jsou více než dobré. Gratulovalo mi množství automobilových prodejců, jejich názor zpravidla odráží mínění trhu.

EURO: Kdy se rozhodne, zda Montreux půjde do výroby?
BOCKELMANN:
Možná hned po autosalonu.

EURO: A kdy o konečném názvu auta?
BOCKELMANN:
To nevím, pokud se pamatuji na předešlé modely, jejich jméno bylo definitivně určeno asi tři měsíce před premiérou.

EURO: Montreux je vlastně přepracovaný passat. Proč Škoda nevyvinula vlastní velké auto?
BOCKELMANN:
Vývoj kompletně nového vozu by byl příliš drahý. Když se dělá studie auta, musí se myslet na peníze.

EURO: Kde se bude nová limuzína lépe prodávat, ve východní Evropě, nebo na Západě? A má Škoda na západních trzích vůbec dostatečný image pro prodej velkého auta?
BOCKELMANN:
Nedokážu říci, kde bude úspěšná. Myslím, že na obou trzích. Co se týče západní Evropy, Škoda je značkou s nejrychlejším nárůstem pozitivních hodnocení. Navíc tu je tradice už z doby mezi dvacátými a čtyřicátými léty minulého století, kdy se v Mladé Boleslavi velká auta vyráběla. A třetí výrobní řadu prostě potřebujeme, žádná velká automobilka dnes nevystačí se dvěma modely.

EURO: Proč jste se ale nerozhodli pro malý levný vůz, který by se dobře prodával na Východě?
BOCKELMANN:
Musíme si uvědomit, že lidé ve východní Evropě kupují malá auta jako hlavní rodinné vozy. Takový automobil musí pojmout pět lidí a hodně zavazadel. Minivozy, jako je třeba Volkswagen Lupo, se dobře prodávají na Západě jako druhé auto do rodiny, na Východě by ale poptávku neuspokojily. My nabídku pro tyto trhy máme – fabii.

EURO: V dubnu ale skončí výroba oblíbených laciných felicií a fabie jsou přece jen o něco dražší. Nebojíte se náhlého propadu prodejů?
BOCKELMANN:
Přemýšlíme o nějaké levnější verzi fabie, než máme nyní, akcie jejího levného litrového motoru nyní hodně stoupají. Z mezery v prodejích tedy strach nemáme.

Diskuze