Minipivovarský mainstream

09. října 2017, 00:00 - Ondřej Stratilík
09. října 2017, 00:00

Vlastní výrobna a k tomu síť značkových restaurací? Symbióza podniků Šatlava a minipivovaru Morava funguje

Je to poměrně příjemné překvapení.

Procházíte se jedním z havířovských hypermarketů a najednou na vás vykoukne několik ledniček s produkty minipivovarů.

Nejnabitěji vypadá chladicí box Řemeslného pivovaru Morava. Na Ostravsku nejde o nijak neznámou značku.

Od konce roku 2013 je pevně spjata s restauracemi Šatlava - tehdy se jejich majitelé rozhodli, že bude fajn doplnit výčepy o pípy s vlastním pivem.

Na pomoc jim přišel Martin Gajdáček, který předtím dělal pivo v nošovickém Radegastu. „Byla to hlavně touha po seberealizaci.

Pivní recepturu si vymyslet, posléze pivo vyrobit a nakonec sledovat, když hosté pivo ochutnávají a následně si objednají ještě jedno a pak třeba ještě další“ vzpomíná Gajdáček, co jej přilákalo. „Vminipivovaru nemáte pocit, že děláte marnou práci, anepodléháte přehnaně byrokratickému a někdy tak trochu nátlakovému systému řízení“ doplňuje. Zároveň ale na svou nošovickou zkušenost nedá dopustit. Tvrdí, že sládkovi, který neprošel velkým či středním provozem, chybí spousta zkušeností a správných návyků.

I když se to možná nezdá kdovíjak moc, vlastního piva se dnes v Šatlavách vyčepuje zhruba čtvrtina, zbytek připadá na produkci velkých pivovarů. Přesto připravuje Řemeslný pivovar Morava rozšíření kapacity.

Podle majitelů se veškeré uvařené pivo prodá a poptávka po sudech, PET lahvích a nově i skleněných třetinkách bude nejspíš dál stoupat.

Což znamená, že práce a zkušenosti Martina Gajdáčka fungují. „Celá výroba od uvaření várky přes kvašení, ležení až stočení piva do obalů vám jde doslova pod rukama a jste ten jediný aktivní prvek v soukolí výrobního procesu, který zasahuje a tvoří.

Všechno, co uděláte, se nekompromisně projeví v konečném výsledku, tedy ve výsledné kvalitě piva“ popisuje sám sládek.

Med i ořechové aroma

Základním sortimentem Řemeslného pivovaru Morava jsou spodně kvašená piva, doplňuje je kalendář speciálů. Atak lze v produkci najít i svrchně kvašenou exotiku - velmi úspěšný prý letos byl Summer Day Ale.

V boxu hypermarketu jsem si však vybral něco jiného. Nejdřív ležák Neflltrovaná 12 (1,5 litru v PET lahvi za 64,90 koruny). Pivo v sobě nese 4,9 procenta alkoholu a sladovou vůni, která proniká i do chuti. Hořkost není nejdřív nijak výrazná, projevuje se až se zpožděním. Pitelnost piva je dobrá, ovšem ve výsledku jde o jednu z řady dvanáctek, které sice neurazí, ale ani si je nezapamatujete.

Což se nedá říct o medovoořechové jedenáctce (1,5 litru v PET lahvi za 77,90 koruny).

Vůně piva se 4,5 procenta alkoholu připomíná díky použitému aromatu ořechový likér. V ústech se jedenáctka uvádí nasládle, med přebíjí hořkost i říz, díky čemuž je pivo těžší. Takové příjemné zpestření posezení. 0

Řemeslný pivovar Morava

Jiřího Trnky 82, Frýdek-Místek

SLÁDEK: Martin Gajdáček

PRODEJ PIVA: v PET lahvích v pivovarské restauraci Morava a obchodech Globus

CO DOPORUČUJEME: medovoořechovou jedenáctku pro zpestření OTEVŘENO: 11.00-23.00 (Ne-Čt), 11.00-01.00 (Pá, So)

O autorovi| Ondřej Stratilík, stratilik@mf.cz


Sdílení

Líbí se Vám tento článek?
Sdílejte ho

Čtěte také

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Láká vás na dovolené zorbing, rafting, canoyning? Pozor na výluky v pojištění
Expres doklady - občanka a pas do 24 hodin: kde a kdy si vyzvednout
Vyznejte se v SPZ jako expert
Jak může absolvent vysoké školy přijít o titul
Komentář: Václav Klaus mladší - angry bird ODS
Hry pro příležitostné hráče