Menu Zavřít

Malý pro velká rozhodnutí

20. 11. 2003
Autor: Euro.cz

DHL, Deutsche Post, Česká pošta

BRAND24

PRAHA (flp) – Rozhodnutí o umístění datového centra společnosti DHL do Prahy není předzvěstí vstupu její matky - Deutsche Post do České pošty. Týdeníku EURO to sdělil Alexandr Pilař, který realizaci třetí největší investice v dějinách České republiky z Londýna řídí. „Tuzemský trh není tak rozsáhlý, aby jeho velikost byla pro Deutsche Post zásadním kritériem při rozhodování o tom, kam investici své dcery DHL v hodnotě šestnácti miliard korun umístí. Pokud to nějaký vliv při volbě mělo, tak byl minimální,” míní Pilař, který před odchodem do Velké Británie vedl tuzemskou filiálku zásilkové a logistické firmy.
Praha prý při volbě místa pro centrum předčila téměř padesátku kandidátů kombinací různých výhod. “Úvodní podmínky vyřadily první třicítku uchazečů a další kritéria zúžila výběr na šestici. Pro českou metropoli hovořily hlavně dostupnost z ostatních poboček DHL, kvalifikované pracovní síly, slušná úroveň znalosti angličtiny, stále ještě nižší výrobní náklady a vynikající geografická poloha,“ prohlásil Pilař a dodal, „Určitou roli sehrály i investiční pobídky, které nám daly signál o tom, že jsme tu vítáni.”
Zájem německé pošty o její tuzemskou konkurentku nicméně Pilař nepopírá. “Němci vidí ve střední Evropě velký potenciál pro rozvoj poštovních služeb. To se samozřejmě týká i České republiky, konkrétní scénář na kapitálový vstup do České Pošty však Deutsche Post zatím nemá.
Německý poskytovatel poštovních služeb prošel částečnou privatizací a někteří odborníci spatřují v “německé cestě,” způsob, jak naložit i s Českou poštou. “Postupná privatizace pošty v Německu může české vládě posloužit jako inspirace,” sdělil týdeníku EURO analytik a bývalý ministr financí Pavel Mertlík.

  • Našli jste v článku chybu?

Byl pro vás článek přínosný?

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).