LOVY NA MOZKY - Euro.cz

Předplatné

  • 49x týdeník Euro
  • 30x Speciál
  • Přístup k premium článkům
  • Web bez reklam
  • Týdeník v elektronické podobě
Výhody předplatného

Přihlášení

LOVY NA MOZKY

, Alena Géblová,
LOVY NA MOZKY
Zdroj: Euro.cz

Personalistika

PRAHA – Personální agentury se musejí smířit s tím, že přicházejí o tučné provize. Jejich klienti totiž shánějí schopné pracovníky z oblasti informačních technologií všemi možnými způsoby, nikoliv jen jejich prostřednictvím. Jednou z možností je například den pracovních příležitostí. Ten uspořádala minulou středu

telekomunikační společnost Aliatel. Obdobnou akci organizovala firma již loni. Šéf personálního oddělení Antonín Adam říká, že tehdy projevilo zájem o práci 97 lidí. „Deset procent z nich jsme umístili. Kdybychom je sháněli přes personální agentury, zaplatíme několikanásobně více, než nás stály inzeráty v tisku oznamující tuto akci, konstatuje.

Letos se na den pracovních příležitostí dostavilo 260 zájemců. „Pětinu z nich pouštíme do firmy na užší výběr a polovinu si necháme v naší databázi, říká Adam. Vzhledem k tomu, že Aliatel hodlá do konce roku obsadit osm desítek pracovních míst, šly by náklady na nábor pracovníků přes personální agentury do milionů. Za inzerci v celostátních denících zaplatila společnost 180 tisíc korun.

Podniky, které hledají větší počet kvalifikovaných pracovníků, stále častěji využívají i veletrhů pracovních příležitostí. „Myslím, že tento způsob náboru je efektivní. Firma může přímo na místě kontaktovat zájemce o práci, vyplnit s ním dotazník a udělat pohovor. To jí ušetří asi pětinásobek toho, co by musela vyplatit personální agentuře, řekla týdeníku EURO personální ředitelka společnosti APP Alžběta Hradcová.

Ohodnoťte tento článek
Diskuze