Menu Zavřít

Levný, levnější, nejlevnější

16. 10. 2003
Autor: Euro.cz

Malé vozy

PRAHA (tpk) - Situace na českém trhu se v segmentu malých vozů za poslední měsíc pořádně přiostřila. Téměř všechny automobilky, jejichž modely patří v této třídě mezi nejprodávanější, snížily ceny až na úroveň kolem 250 tisíc korun. U některých jde o dočasné akční slevy, jiné stlačily nízko ceny základních verzí, další nabídly za stejné peníze bohatější výbavu. Projevilo se to mimo jiné také v žebříčku prodejů za měsíc září, který vydává Sdružení dovozců automobilů České republiky. Otázkou je, zda se tím nastoluje nová úroveň i pro další rok, nebo jen automobilky chtěly podpořit koupěchtivost zákazníků a zvýšit své prodeje před koncem roku. „Při zachování určitého evropského standardu bezpečnosti a kvality je cena 250 tisíc a méně dlouhodobě neakceptovatelná a lze ji použít pouze ve speciálních kampaních na limitovaný počet vozů,“ soudí šéf komunikace české pobočky General Motors Roman Šubert.
Výrazný posun v žebříčku zaznamenala hlavně Toyota s modelem Yaris. Její akční verze Dream sice stojí 284 900 korun, což není nejnižší cena ani v nabídce japonské automobilky, avšak nabízí bohatější výbavu. Na stejnou kartu vsadil i Citroën, který nabízel model C3 Avantage s parkovacím asistentem či čtyřmi airbagy od 309 900 korun. „Za pět týdnů byla v podstatě celá série sto kusů těchto vozů vyprodána,“ uvádí Martina Bedrnová z marketingového oddělení české pobočky automobilky. V nabídce Citroënu ji nahradí další akční verze s názvem Safe, která bude klást větší důraz na bezpečnostní prvky. Volkswagen snížil cenu modelu Polo na 279 900 korun a navíc dočasně nechává na zákazníkovi, aby si vybral mezi tří a pětidveřovou verzí, aniž by musel cokoli připlácet.
S velmi nízkou cenou akčního modelu vyrukovaly Ford a Peugeot. Ford Fiesta díky verzi Family za 249 990 korun v září obsadil sedmou příčku, ačkoliv za devět měsíců letošního roku je v prodejnosti na jedenáctém místě. Peugeot nabízel speciální sérii 206 Look začátkem října za 249 900. Zlevnil i Renault, který v rámci akce Zelené srdce prodává do konce října modely Clio a Thalia od 264 900, respektive 244 900 korun.
S koncem října skončí rovněž desetitisícové slevy téměř všech verzí Hyundai Getz. Vozy jihokorejské automobilky se pod hranicí 250 tisíc korun pohybují od uvedení na trh, přesto aktivity konkurence nenechala bez povšimnutí. „V nejbližší době na vývoj na trhu budeme reagovat. Nepůjde však o snižování cen,“ tvrdí prodejní a marketingový ředitel české pobočky Hyundai Zdeněk Fořt.
Přestože lídr v segmentu Škoda Auto cenu nejlevnější fabie nesnížila, model třídě dominoval s podílem přes 66 procent. Ani mladoboleslavská automobilka ale bez akční nabídky nezůstala. V sérii Flash za 329 900 korun nabídla bohatou výbavu včetně ABS, centrálního zamykání či kůží potaženého volantu, řadicí páky a ruční brzdy.

BRAND24

Deset malých na čele
(nejprodávanější malé vozy v ČR)
září (pořadí, počet vozů) leden-září (pořadí, počet vozů) cena nejlevnější verze (v Kč)
Škoda Fabia 1., 4037 1. 38 328 259 900
Peugeot 206 2., 329 2., 2937 273 900
Toyota Yaris 3., 225 7., 1376 279 900
Citroën C3 4., 197 5., 1520 309 900
Hyundai Getz 5., 181 3. 2186 224 900
Volkswagen Polo 6., 172 6., 1470 279 900
Ford Fiesta 7., 167 11., 878 249 990
Daewoo Kalos 8., 123 15., 688 244 900
Seat Cordoba 9., 81 14., 775 319 900
Renault Clio 10., 80 9., 1001 264 900

  • Našli jste v článku chybu?

Byl pro vás článek přínosný?

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).