KONEC ZNÁMÉHO SVĚTA - Euro.cz

Předplatné

  • 49x týdeník Euro
  • 30x Speciál
  • Přístup k premium článkům
  • Web bez reklam
  • Týdeník v elektronické podobě
Výhody předplatného

Přihlášení

KONEC ZNÁMÉHO SVĚTA

, Pavel Matocha,
KONEC ZNÁMÉHO SVĚTA
Zdroj: Euro.cz

Telecom 99

Billboardy Motoroly rozvěšené po celé Ženevě hlásaly jednoznačně: „To je konec známého světa. Nelhaly. Říjnový telekomunikační veletrh se do Švýcarska vrací každé čtyři roky, stále mohutní a bobtná. Jak v celosvětové ekonomice vzrůstá význam te lekomunikací, od mobilů přes internet až po družice ve vesmíru, roste i důležitost veletrhu Telecom. Letos v Ženevě vystavovalo přes tisíc společností, jejichž produkty vidělo dvě stě tisíc návštěvníků. Plakáty Motoroly nelhaly nejen ve smyslu překvapivých technologických novinek, ale i pokud šlo o sociální zázemí celé akce.

Česká vláda neporušila tradici.

Stovky ministrů a generálních ředitelů světových korporací přednesly připravená prohlášení a účastnily se mnohých diskusních panelů. Jak je u podobně významných událostí zvykem, sjely se nejvýznamnější osobn osti oboru – Bill Gates (Microsoft), Carly Fiorinová (Hewlett -Packard), Jorma Ollila (Nokia) či Louis Gerstner (IBM). Tuto událost česká vláda neuznala za hodnou pozornosti. Jak ukázal případ premiérova poradce Jaroslava Novotného a ministra zdravotnictví Ivana Davida, Zemanův kabinet zatím pouze pochopil, ž e telekomunikace lze využívat k vydírání. Zatímco účastníci veletrhu mohli získat informace, jak si obor vede v Íránské islámské republice či v afrických zemích, o českých telekomunikacích se nedozvěděli nic. Z českých firem vele trh obsadily jen České radiokomunikace.

Televize pro fajnšmekry.

Necháme-li stranou novinky v mobilních a satelitních telefonech, o kterých podrobně píšeme v hlavním článku, zůstává ještě řada zajímavých produktů. Podle abecedy: interaktivní televize, multimediální palubní systém do auta, plazmová obrazovka. Počítačová společnost Orca nabízela řešení pro interaktivní televizi, propojení běžné televize a osobního počítače. Zatímco u běžné televize je divák odkázán na lahůdky, které servírují pánové Jakub Puchalský a Vladimír Železný, u interaktivní si každý zvolí sám. Jako knihy v knihovně. Film si vybírá z on-line databáze, v polovině ho zastaví (jako video) a objedná třeba pizzu, kterou rovnou on-line zaplatí. Ještě se rychle podív á na nejnovější zprávy a vrátí se k filmu. Další delikatesou pro milovníky televize bude plochá plazmová televize Fujitsu s úhlopříčkou 106 cm.

Multimediální palubní systém do auta.

Panasonic ukázal, jak si představuje přístrojovou desku auta pro příští století. Její součástí bude monitor palubního systému, který v sobě spojí funkce osobního počítače, videotelefonu a navigačního systém u. V neznámém městě odpadne bloudění, počítač bude navigovat kudy jet, jaká je nejkratší cesta, jak se vyhnout dopravním zácpám. Upozorní, že se blíží čas plánované schůzky, že podle místa určení nelze dojet včas, a nabídne, že vytočí číslo obchodního partnera. Řidič se již jen omluví.

Sociální zázemí.

Přijet na Telecom 99 a nemít rezervovaný hotel je šílenství, které stojí celodenní hledání volného a neskutečně předraženého pokoje. Ubytovací kapacity Ženevy prostě neodpovídají dvěma stům tisícům návštěvníků veletrhu. Podobně obtížné je najít u pavilonů Palexpo místo k parkování. Po třiceti minutách strategického kroužení kolem špatně označených parkovišť lze najít parkoviště vzdálené od veletrhu zhruba tři kilometry. Ani vystavovatelé se nevešli do hal, takže pořa datelé ještě přistavili stanový tábor na přilehlém prostranství. K táboru patří i latríny… A v těchto prostorech se tlačí desetitisíce byznysmenů v černých oblecích. Jak vtipně poznamenal jeden z účastníků: „Probít se do s tánků Ericssonu, Nokie či Motoroly vyžaduje přiměřeně aplikovat zkušenosti z výcviku boje beze zbraní.

Ohodnoťte tento článek
Diskuze