Ke stomilionové ztrátě Bakalovy LBM přispěla investice do soutěže krásy

 Gallistl 10. ledna 2016, 18:07  -  Vladan Gallistl
10. ledna 2016, 18:07

Ženská krása něco stojí. V minulosti na to doplatila řada mužů, včetně nejvýznamnějších panovníků, magnátů a jiných velikánů. A o slušné peníze připravila rovněž finančníka Zdeňka Bakalu. Jeho skupina Luxury Brand Management (LBM), která se zabývá prodejem luxusního zboží, totiž utrpěla obrovskou ztrátu, když prodávala firmu M Marketing, provozovatele soutěže krásy Česká Miss.

Při prodeji M Marketingu do rukou společnosti Czech Event Management musela skupina LBM odúčtovat oceňovací rozdíl k investici ve výši zhruba 134 milionů korun. Jinými slovy: na prodeji provozovatele soutěže krásy prodělala Bakalova skupina zmíněnou sumu.

Celou soutěž o nejkrásnější dívku Česka totiž Bakala prodal pouze za 16,2 milionu korun, a to peníze investované do firmy nepokrylo. Vyplývá to z výroční zprávy společnosti Luxury Brand Management za rok 2014, která byla zveřejněna v prosinci. Na otázky týdeníku Euro týkající se hospodaření firma neodpověděla.

Miss podnikatelka

Soutěž Česká Miss založila v roce 2004 Bakalova manželka Michaela Bakalová a pořádala ji deset let. Zajímavostí je, že Bakalová (tehdy Maláčová) se v roce 1991 stala vítězkou soutěže Miss ČR, které později začala konkurovat s Českou Miss.

Spory mezi oběma soutěžemi dospěly až k soudu, u něhož se ředitel Miss ČR Miloslav Zapletal soudil s Bakalovou kvůli příliš podobnému názvu. Soudy ale daly za pravdu Bakalové. Obě soutěže krásy se nakonec v roce 2011 sloučily pod M Marketing.

Nakonec po deseti letech Bakalová svět soutěží krásy opustila, když se LBM zbavil firmy M Marketing. „Rozhodnutí o prodeji České Miss souvisí se záměrem společnosti Luxury Brand Management věnovat se především rozvoji obchodu s luxusním zbožím,“ komentovala transakci tehdejší ředitelka LBM Martina Matoušková. Nutno dodat, že se LBM zbavil dlouhodobě ztrátového podnikání.

Ztráta z prodeje M Marketingu významně přispěla k tomu, že hospodaření společnosti Luxury Brand Management skončilo v roce 2014 v obří ztrátě 315,7 milionu korun. Jde o dramatické zhoršení oproti předchozímu roku, kdy skupina dosáhla čistého zisku ve výši 135,8 milionu.

Kromě ztráty z prodeje M Marketingu se na výsledku podílelo rovněž jednorázové zaúčtování převzatých společností a vyšší tvorba opravných položek k pohledávkám. Skupině LBM navíc klesly výrazně tržby z 806,3 milionu v roce 2013 na předloňských 730,2 milionu korun. Náklady skupiny se však zvýšily.

Více se o tématu dočtete v pondělním vydání týdeníku Euro


Čtěte také:

Pavel Páral: Jak Zdeněk Bakala bouchnul dveřmi

Diamantové korunky z Česka zdobí světové miss. Jedna nyní míří do Prahy.

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Kdo vlastní naše pojišťovny?
5 věcí, které si pamatujte o dokumentárním akreditivu
Zdraží plyn v topné sezóně? Jaké faktory ovlivní jeho cenu?
Všude stejně: jak moc riskujete, když používáte univerzální hesla a pořád stejný PIN?
Kdy je vhodná doba pro přezutí a výměnu pneumatik
Auta
VW Arteon je sice moderní, ale výkonem na starší Passat CC…
Kvíz: Znáte tyto přezdívky modelů aut nebo jiných dopravních prostředků?
Galerie: Kdo je konkurencí pro šestiválcový Stinger GT? Nová Kia mnoho soupeřů nemá
Nové Audi A7 Sportback už je jen hybrid. A zatím bez dieselu
Kia Stinger oficiálně přijela na český trh. Je to auto, které má velký potenciál
Technologie
GeForce GTX 1070 Ti už se objevují na fotografiích, prosáklo skóre v 3DMarku
Cnews FM: Microsoft vydal Windows 10 Fall Creators Update [podcast]
Vyšel Total Commander 9.10. Co je nového?
Philips začíná upgradovat své televizory na Android 7.0, na rozdíl od Sony ale ne všechny
Bitcoin na novém rekordu. Právě pokořil cenu 6000 dolarů
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít