Kdo chce vést lidi, musí nejprve poznat sám sebe

29. srpna 2016, 00:00 -
29. srpna 2016, 00:00

V propojení psychologie, ekonomie a managementu vidíme velkou příležitost pro novou generaci manažerů

Být úspěšným manažerem neznamená mít pouze pozici a moc, ale především mít schopnosti nahlížet na věci z různých úhlů pohledu, dokázat se pohybovat v měnících se situacích a chápat druhé. Tak hovoří o mistrovství profesionálního manažera PhDr. PaedDr. Eva Ambrozová, Ph. D., vedoucí Ústavu humanitních věd na vysoké škole managementu a psychologie NEWTON College, která byla během posledních pěti let čtyřikrát vyhodnocena jako nejlepší soukromá vysoká škola v ČR.

* Na vaší škole se schází poměrně hodně směrů, které se jinde vyučují zvlášť. Je to kombinace managementu, ekonomie a psychologie. Jaká to má pozitiva, zejména pokud jde o psychologii, která je v tomto propojení poněkud netradičním oborem?

Propojení ekonomie a managementu v psychologickém rámci podporuje osobnostní potenciál našich studentů. Být profesionálním a především úspěšným manažerem nevyžaduje jen odborné znalosti ze světa byznysu. Jde především o kvalitu schopností daného člověka, jak se např. dokáže chovat k druhým lidem, jak umí číst situace, do kterých přichází dnes a denně. Důležitý je také respekt k sobě samému a k prostředí, ve kterém se pohybuje. My si toto uvědomujeme, a proto v propojení psychologie, ekonomie a managementu vidíme obrovskou příležitost pro novou generaci manažerů. Naši úspěšní absolventi jsou důkazem toho, že jdeme správnou cestou.

* Kdybyste měla teď spatra popsat filozofii výuky na NEWTON College, co byste případným uchazečům o studium řekla?

Vedeme studenty k objevování svých silných stránek, k rozvoji sebe sama a především ke kultivaci vlastního myšlení. Tím, že jsme soukromá škola, musíme studentům nabídnout víc než standardní vysokoškolské prostředí. Kromě klasické expertní výuky a aktuálních pohledů na reálné problémy z praxe jsou to především různé způsoby, jak na ně nahlížet, jak o nich přemýšlet, jak je analyzovat a jak činit finální rozhodnutí.

* Hovoříte o rozvoji sebe sama. Myslíte, že jinde na osobnostní rozvoj tolik nedbají?

Velké univerzity nemají prostor pro to, aby se studentům věnovaly individuálně. Naší největší přidanou hodnotou je, že míříme k rozvoji individuality každého jednotlivce a studentům umožňujeme, aby ze školy mohli vytěžit maximum pro svůj osobnostní růst. Vycházíme z toho, že chci-li vést lidi, musím nejdříve porozumět sám sobě. Každý může svou osobu použít jako „laboratoř“, kde má možnost objevovat, trénovat a rozvíjet svůj vlastní potenciál a své zdroje. Teprve potom je čas přemýšlet o druhých lidech.

* Údajně u vás funguje něco jako metoda zakázky na výuku. Co si pod tím můžeme představit?

Výuka není pouze lineární proces, kdy vyučující v roli experta přichází s tématem, které studentům vyloží a učí je se v něm orientovat. Pro nás je výuka něco víc. Je to projekt, na němž pracují studenti společně s vyučujícím. Jako důležitou vnímáme právě zmíněnou metodu zakázky, která umožňuje definovat studentům jejich očekávání, potřeby, významná témata a oblasti aplikace. Formulací zakázky se tak studenti aktivně zúčastňují výukového procesu pomocí svého vlastního myšlení a reflexe. Jinými slovy, student není jen pasivním konzumentem předkládaných témat, ale stává se spolutvůrcem a aktivním realizátorem celé výuky.

* Jaký vztah tedy máte se studenty? Vy i řada vašich kolegů se prý studentům věnuje také ve svém volném čase, což není zrovna běžné.

Vztah bych označila přívlastkem „partnerský, přátelský“. Naše škola si zakládá na individuálním přístupu. A já k tomu dodávám, že ten individuální přístup je oboustranný proces. V tomto vztahu vítáme a očekáváme aktivitu studenta. Student musí vědět, že se má na koho s důvěrou obrátit.

* Kdybyste měla popsat hlavní přednosti výuky na NEWTON College oproti jiným vysokým školám, co by to bylo?

Většina vysokých škol se primárně zaměřuje na rozvoj hard skills, tedy profesních a systémových dovedností. Některé školy dávají do svých programů předměty, semináře či kurzy, které se týkají rozvoje i soft skills, tedy dovedností, které jsou potřebné pro vytváření, udržování, rozvoj a řízení vztahů mezi lidmi. Na NEWTON College se snažíme jít ještě dál a rozvíjíme subtle skills. To je hledání, objevování a pilování jemných schopností, které se podílejí na procesech poznávání, rozhodování, chování a vedení lidí. Subtle skills nejsou z vnějšku úplně patrné, ale tvoří významnou přidanou hodnotu kvality jedince z hlediska jeho orientace a fungování v dané situaci.

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Na které dani si z vašeho platu vezme stát nejvíc?
Je dobré znát plat kolegů?
Mám hypotéku, ale už ji nechci. Co můžu udělat?
Jak vyřídit voličský průkaz pro druhé kolo prezidentských voleb 2018? Pospěšte si!
Osobní finance pod kontrolou II: Je v jednoduchosti appky síla?
Auta
10 nejhorších aut roku 2017 podle Euro NCAP: Propadl Fiat,…
Konec světa? SUV Ferrari je už „hotová věc“. Představí se do roku 2022
Škoda Kamiq: Teoretický konkurent Dacie Duster se ukázal na prvních fotkách
Hyundai Veloster má stále o jedny dveře méně a nabídne až 275 koní
Nissan Xmotion ukazuje, jak budou vypadat příští SUV japonské značky
Technologie
Nové řadiče Thunderboltu. Umí DisplayPort 1.4 a periférie se dají připojit i k USB
Manipulace s Bitcoinem. Růst ze 150 na 1000 dolarů mohl způsobit jediný člověk
Panasonic ukázal první televizory OLED s podporou HDR10+
Vypadává vám doma Wi-Fi? Možná za to může Google
Jsou tu první disky s QLC NAND: Intel SSD 660p slibuje levné NVMe, výdrž je otázka
Hry pro příležitostné hráče