Výběr zpráv Protextu ČTK

Protext ČTK

Technologie ARISTON pomohou v Grónsku rozkrýt globální oteplování

Společnost Ariston zůstává věrná svému cíli přinášet pohodlí každému a oznámila úspěšné…

Jak si připomenout 100. výročí založení Československé republiky? Svatováclavským dukátem!

Právě dnes slavíme snad nejvýznamnější výročí, jaké naše republika dosud zažila. Je jím…

Zbrojaři mají pomocníka na ministerstvu obrany. Už čtvrtý rok

Firmám podává pomocnou ruku odboru průmyslové spolupráce. Jeho úkolem je, aby se české…

JE LIBO HUMRA?

08. října, 00:00 - VIOLA ČERNODRINSKÁ
08. října, 00:00

Kabelka s kresbou zajíce, bunda s motivem punkového koncertu, tajemné jezero, v němž se koupe dívka. A taky jeden humr na bělostných šatech Wallis Simpsonové. To jsou stopy slavných umělců ve světě módy.

V roce 1937 navrhla italská designérka Elsa Schiaparelliová ve spolupráci se Salvadorem Dalím šaty pro Wallis Simpsonovou, snoubenku krále Edwarda II., který kvůli lásce k ní nakonec abdikoval na britský trůn. Hedvábné šaty, určené na večerní koktejly, jejichž jediným a ústředním symbolem byl Dalího oblíbený červenooranžový humr, sahající nositelce od klína až ke kolenům, způsobily na tehdejší umělecké i módní scéně poprask. Podle některých odborníků totiž nesly podtón tepající sexuality, právě tak si mnozí vysvětlovali symboliku tohoto korýše v díle slavného umělce. Wallis byla na tehdejší poměry velmi odvážná - rozvedla se hned dvakrát, král Edward II. byl jejím v pořadí třetím mužem, pro konzervativně smýšlející britskou společnost tak byla téměř nestravitelná. „Darling peaches“, jak ji něžně nazýval Edward II., proto nezvolila pro svou pověst nejvhodnější outfřt. Téměř o století později se v podobných šatech objevila Anna Wintourová, pro niž je navrhli designéři značky Prada, kteří však tentokrát umístili humra neutrálně na bok šatů. Spolupráce výtvarných umělců s módními značkami je bezesporu také současným trendem. Gucci má díky třiadvacetiletému umělci Ignasi Monrealovi zcela novou reklamní identitu, snový svět na hranici surrealismu, ve kterém štěně trojhlavého psa Kerbera hlídá novou kabelku a v tajemné zahradě leží v jezeře porostlém lekníny dívka propagující jarní kampaň značky. Doplňky značky Prada ovládly nedávno kresby lesních zvířat z dílny Jamese Jeana a Dior před dvěma lety prezentoval kolekci streetartového umělce Dana Witze, zobrazujícího prostředí punku. Kousky luxusních značek se tak díky vkladu výtvarných umělců stávají hravými a osobitými. Dokud nezmasoví, což se v přítomnosti sociálních médií děje rychleji než kdy dřív, zůstanou osobité navždy. Nebo alespoň do další sezony. •


Sdílení

Líbí se Vám tento článek?
Sdílejte ho

Čtěte také

Komentáře

Finance
Zájem o úvěry na bydlení v září lámal rekordy
Ceny elektřiny se domácnostem prodraží až o 15 %. Kdy můžete odejít k jinému dodavateli?
Podporu z pracáku nedostanete vždy a její součástí mohou být poukázky (2)
Nové zálohy pro OSVČ v roce 2019: kolik a kdy si změnit platební příkazy?
Jde česká volební účast do kopru?
Auta
Zákazníci vzali Ford GT útokem. Automobilka proto znovu…
Videodojmy: BMW 440i xDrive Gran Coupé
Od vysavače po stropní židličky: Neobvyklá funkční výbava v autech
Světla by mohla v budoucnu pomoci s parkováním nebo komunikovat s ostatními účastníky provozu
Seat Tarraco: Španělská Škoda Kodiaq se začala vyrábět. V Německu
Technologie
Samsung začal vyrábět čipy už druhou generací 7nm procesu s EUV, technologií 7LPP
Nové iPady a Macy přijdou 30. října. Apple zve na velkou událost
Páčidlo připravit. Na Xbox One přichází Gordon Freeman
Raspberry Pi můžete vybavit TV tunerem. Přijimač podporuje i DVB-T2
Obchodování s bitcoiny nemůže být trestné, rozhodl soud v Berlíně
Hry pro příležitostné hráče