Výběr zpráv Protextu ČTK

Protext ČTK

Zahradní domky dají vaší zahradě nový rozměr

Na konci zimy opět plánujeme zahradní práce. Avšak zahrada bez místa na relaxaci není…

Nebankovní půjčky prolamují svou neblahou pověst

Ještě nedávno bylo spojení nebankovní půjčky téměř sprostým slovem. Lidé se na ně dívali…

Astratex posiluje management, novým ředitelem je Ladislav Bárta

Lídr na středoevropském trhu se spodním prádlem a plavkami Astratex posiluje svůj…

JE LIBO HUMRA?

08. října 2018, 00:00 - VIOLA ČERNODRINSKÁ
08. října 2018, 00:00

Kabelka s kresbou zajíce, bunda s motivem punkového koncertu, tajemné jezero, v němž se koupe dívka. A taky jeden humr na bělostných šatech Wallis Simpsonové. To jsou stopy slavných umělců ve světě módy.

V roce 1937 navrhla italská designérka Elsa Schiaparelliová ve spolupráci se Salvadorem Dalím šaty pro Wallis Simpsonovou, snoubenku krále Edwarda II., který kvůli lásce k ní nakonec abdikoval na britský trůn. Hedvábné šaty, určené na večerní koktejly, jejichž jediným a ústředním symbolem byl Dalího oblíbený červenooranžový humr, sahající nositelce od klína až ke kolenům, způsobily na tehdejší umělecké i módní scéně poprask. Podle některých odborníků totiž nesly podtón tepající sexuality, právě tak si mnozí vysvětlovali symboliku tohoto korýše v díle slavného umělce. Wallis byla na tehdejší poměry velmi odvážná - rozvedla se hned dvakrát, král Edward II. byl jejím v pořadí třetím mužem, pro konzervativně smýšlející britskou společnost tak byla téměř nestravitelná. „Darling peaches“, jak ji něžně nazýval Edward II., proto nezvolila pro svou pověst nejvhodnější outfřt. Téměř o století později se v podobných šatech objevila Anna Wintourová, pro niž je navrhli designéři značky Prada, kteří však tentokrát umístili humra neutrálně na bok šatů. Spolupráce výtvarných umělců s módními značkami je bezesporu také současným trendem. Gucci má díky třiadvacetiletému umělci Ignasi Monrealovi zcela novou reklamní identitu, snový svět na hranici surrealismu, ve kterém štěně trojhlavého psa Kerbera hlídá novou kabelku a v tajemné zahradě leží v jezeře porostlém lekníny dívka propagující jarní kampaň značky. Doplňky značky Prada ovládly nedávno kresby lesních zvířat z dílny Jamese Jeana a Dior před dvěma lety prezentoval kolekci streetartového umělce Dana Witze, zobrazujícího prostředí punku. Kousky luxusních značek se tak díky vkladu výtvarných umělců stávají hravými a osobitými. Dokud nezmasoví, což se v přítomnosti sociálních médií děje rychleji než kdy dřív, zůstanou osobité navždy. Nebo alespoň do další sezony. •


Sdílení

Líbí se Vám tento článek?
Sdílejte ho

Čtěte také

Komentáře

Finance
Žádáme o rodičovskou a mateřskou
Chystá se paušální daň: Vyplatí se opravdu každému?
Jak se nenechat při nakupování napálit
O kolik se v roce 2019 zvýší příspěvek na péči?
Slovenské prezidentské volby: vše, co potřebujete vědět
Auta
Opravdu chce EU povinný omezovač rychlosti v autech? Nebude…
Aston Martin přidá do nabídky levnějšího a praktičtějšího sourozence modelu Valkyrie
Elektrický koncept Škoda Vision iV naznačuje, jak bude vypadat interiér Škodovek
Audi Q8 dostalo benzinový šestiválec. Nový vrchol nabízí 340 koní a jede 250 km/h
Plná moc k přepisu vozidla: Co musí obsahovat a kde ji ověřit + vzor ke stažení
Technologie
Windows 7 bude od července pro instalaci aktualizací vyžadovat podporu SHA-2
Špatné zprávy pro ceny SSD. Opět sílí poptávka po paměti NAND, začne zase zdražovat
Neomezená data v mobilu nebudú. Nikdy, nech si to všichni zapamatují
Odstranění zprávy nemusí vést k odstranění, ukazuje případ Twitteru
Do časové osy ve Windows 10 už oficiálně zaznamenáte aktivity z Chromu
Hry pro příležitostné hráče