Menu Zavřít

Jak udělat dojem

7. 9. 2007
Autor: Euro.cz

Získat si Gordona Gekka nebo Michaela Douglase je zdlouhavé a drahé

(praporek)
Tady v Hollywoodu na tebe mají jen dvě minuty času

Bankéř Jan Vinter doporučuje čtenářům EURO light léty prověřená pravidla, která v důsledku každému pomohou snáze vydělat peníze.

Vždy buďte připraveni a neplýtvejte časem druhých.
Uvedu vlastní příklad. Již od svých pěti let, konkrétně když jsem poprvé viděl film Vinetou, miluji film. A tak, když čas dovolil, postupně jsem se začal věnovat psaní námětů a scénářů, a také producentské či koproducentské práci.
V roce 1997 jsem odjel do Hollywoodu projednat jeden projekt s produkční společností Michaela Douglase – Douglas/Reuther Production Company. Než jsem se k nim dostal, trvalo to přes dva roky intenzivní práce. Není to snadné, když si někdo z Česka usmyslí, že chce jednat s jednou z největších filmových hvězd. (Tehdy by Michael skutečně na vrcholu, bylo to po filmech Wall Street, Základní instinkt a Volný pád. Právě se chystal natáčet film v Africe Lovce lvů.)
Na radu svého kamaráda jsem si na tuto schůzku najal jednoho z nejlepších hollywoodských právníků Garryho C., který se s rodinou Douglasových dobře znal. Byl to vynikající tah, protože jsem najednou nebyl kdosi neznámý z Česka, ale přišel jsem s člověkem, kterého dobře znali a respektovali. Naší schůzce to dodalo patřičnou váhu.
Den před tím jsme s Garrym obědvali a on se mě zeptal o čem ten film je. Já začal zdlouhavě vyprávět příběh. Po chvíli mě zarazil a vyslovil větu, kterou si navždy pamatuji: „Tady v Hollywoodu mají na tebe JEN DVĚ MINUTY ČASU! Takže jaký je to žánr – drama, komedie, akční triler a podobně? A dvěma, maximálně třemi větami, o čem ten film je. Když to bude delší, okamžitě tě přestanou poslouchat“
Tuto radu naprosto dodržuji, a to nejen ve filmové branži. Vždy jasně definuji důvod setkání a o co mi jde – maximálně třemi větami. Díky, Garry!

Pořiďte si databázi o svých partnerech.
Než se s nimi poprvé setkáte, zjistěte si o nich vše dostupné. Ocení, když vidí, že jste nelitoval úsilí se dozvědět se, co vykonali, co mají za sebou.
Jistě si vzpomínáte, jak dlouho trvalo Charliemu Sheenovi (v roli Buda Foxe), než se dostal ke svému idolu Michaelu Douglasovi (Gordonu Gekkovi) ve filmu Wall Street, a co vše musel podstoupit, než mu obstaral jeho oblíbené kubánské doutníky, na které je v USA embargo. Tím si jej okamžitě získal. Postupujte se stejnou buldočí vytrvalostí.

Zapamatujte si jejich jména
(v angličtině zvláště ta křestní) a některé podrobnosti, které vám je připomenou. Použijte oboje v rozhovoru s nimi. Úspěšní lidé milují, když o sobě slyší vyprávět zvláště zajímavé historky, které se o nich šíří.

Buďte upřímní.
Lidé většinou vycítí lež a faleš a dovedou ocenit upřímnost, i když občas pravda bolí.
Zde bych rád ocitoval skutečnou událost, kterou v knize „Z Barrandova do Hollywoodu“ řekl o svém otci Norbert Auerbach, pozdější prezident filmové společnosti United Artists. Jeho otec Josef (Joe) byl před válkou majitelem společností Elekta a Slavia Film, které produkovaly takové trháky jako C. a K. polní maršálek nebo Cesta do hlubin študákovy duše. Ale vzhledem k tomu, že byl židovského původu, musel před nacisty uprchnout do USA, kde začínal od píky, než se opět vypracoval.
„Otci se podařilo sjednat schůzku s prezidentem Chemical Bank. Ten se jej zeptal, co pro něj může udělat? Otec odpověděl, jak se u vás v Americe říká, čas jsou peníze, já mám hodně času, tak mi nějaké pučte.
O několik let později jsem ho navštívil v hotelu Beverly Hills, kde dojednával nějaký obchod. Když bylo vše vyřešeno, zavolal tomuto bankéři: „Jacku, ulož tři miliony dolarů na můj účet. Až budu v New Yorku, vysvětlím ti to.“
Vida, jak se vyplatila upřímnost. I když jsem přesvědčen, že u nás by si o něm mysleli, že je blázen, a nikdo by se s ním nebavil.

Nechte také mluvit druhé.
Každý obchod vzniká konverzací dvou či více lidí.

Buďte ústupní a snažte se působit klidným dojmem.
Nechovejte se jako buldozer a nechte si neústupnost na situace, kdy bude opravdu zapotřebí, a třeba je i záměrně vyprovokujte. Někdy to okamžitě zapůsobí.

BRAND24

Vždy buďte dochvilní.
Přijít včas je základem. Nikdy byste neměli tolerovat nedochvilnost.

  • Našli jste v článku chybu?

Byl pro vás článek přínosný?

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).