Menu Zavřít

Indové v Letňanech

21. 7. 2006
Autor: Euro.cz

Avia

BRAND24

PRAHA (zao) – Vedení společnosti Avia, která se zabývá především výrobou nákladních vozů, se rozhodlo prodat svou klíčovou divizi Truck. Kupcem je druhá největší indická automobilka Ashok Leyland, která tak s výrobou nákladních automobilů získá i značku. Letňanskému výrobci tedy zbude pouze přidružená výroba, zaměřená na díly, nástroje a obrobky.
Avia je již od roku 1999 v červených číslech. Několikrát dokonce stála na pokraji bankrotu, přičemž nejhorší situace ve společnosti nastala v roce 2004, kdy tehdejší majitel, jihokorejský Daewoo, zastavil výrobu. Loni v březnu firmu převzala mezinárodní investiční společnost Odien Capital Partners, která se specializuje na restrukturalizaci podniků a jejich následný prodej. Prostřednictvím dceřiné společnosti v Avii vlastní 98,4 procenta. Po změně strategie výroby i prodeje, nařízené novým vlastníkem, podnik alespoň částečně snížil ztrátu, která loni dosáhla 793 milionů korun, tedy o osm procent méně než v předchozím období. „Letos opět skončíme v červených číslech. Restrukturalizace podniku totiž není záležitost měsíců, nýbrž let, a není tedy možné očekávat nějaké extrémní změny,“ říká předseda představenstva Avie Michael Saran.
S jeho prohlášením ovšem ostře kontrastují plány Indů, kteří chtějí proti současným šesti stovkám během pěti let vyrábět v Avii až tři tisíce vozů ročně. Ashok totiž hodlá prostřednictvím Avie vstoupit na trh Evropské unie, kam zatím nepronikl. Avii chce naopak umožnit vstup na trhy, kde je sám přítomen. „Vyrábíme široké portfolio produktů, autobusy, nákladní auta, dieselové motory, armádní a speciální vozidla a Avia skvěle zapadá do naší strategie. Má skvělý produkt, který my dokážeme prodat, a stanovený cíl tří tisícovek vozů ročně nebude problém splnit,“ říká šéf Ashoku Jehanbux Nariman Amrolia. Podotkl také, že s růstem výroby předpokládá také růst počtu zaměstnanců. Hodnotu akvizice zástupci Avie i Ashoku odmítli sdělit.

  • Našli jste v článku chybu?

Byl pro vás článek přínosný?

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).