Image se mění - Euro.cz

Předplatné

  • 49x týdeník Euro
  • 30x Speciál
  • Přístup k premium článkům
  • Web bez reklam
  • Týdeník v elektronické podobě
Výhody předplatného

Přihlášení

Image se mění

, Petr Bušta,
Image se mění
Zdroj: Euro.cz

Moravskoslezský kraj

Agentura pro regionální rozvoj (ARR) a Moravskoslezský kraj zahájily projekt s názvem ForTech, jehož cílem je přilákat mladé lidi ke studiu technických oborů a zvýšit prestiž technických profesí.
„Vycházíme z faktu, že v našem regionu sílí strojírenství, přichází automobilka Hyundai a její subdodavatelé, očekáváme nárůst stavebnictví a růst inovačně zaměřených výrobních firem,“ říká ředitelka ARR Pavla Břusková. Víme, že chybí a budou chybět stovky technicky orientovaných profesionálů. Naše agentura musí nastartovat procesy, které tyto lidské kapacity doplní,“ řekla.
Moravskoslezský kraj mimo jiné uvolnil ze svého rozpočtu 1,5 milionu korun na komunikační kampaň, která má oslovit školáky, studenty, rodiče i zájemce o rekvalifikace. „Dalších 620 tisíc jsme nasměrovali do podpory činnosti a projektu lidských zdrojů Moravskoslezského strojírenského klastru, částkou 800 tisíc jsme podpořili start klastru informatiků,“ upřesnil náměstek hejtmana Moravskoslezského kraje pro ekonomický rozvoj Pavel Drobil.
První výsledky v podobě růstu zájmu o studium na technických školách očekává ARR už v příštím školním roce. Dalším efektem by měla být i postupná změny obrazu kraje, aby byl vnímán jako region se širokým spektrem výběru kvalitních pracovních příležitostí v prosperujících průmyslových firmách.

Ohodnoťte tento článek
Diskuze